Kat vil ikke æde eller drikke.....
Fra : Peter C

Dato : 19-04-03 14:55

Hej Gruppe

Min kat (3 år, hun, steriliseret, ca. 4,3-4,5kg ) nægter at indtage vådt
eller tørt.
Hun harkede en hårbolle op langfredag morgen, men åd ellers hele sin
skålfuld morgenmad (Hill´s Perscription R/D....hun er på dyrlægeordineret
slankekur)
Da jeg kom hjem fredag eftermiddag var hele morgenmaden kastet op på
køkkengulvet, og den havde efter alt at dømme ikke været nede i maven i
særlig lang tid.
Hun fik sin eftermiddagsportion, men åd ikke andet end ca. 1/4 af de 25g
R/D......og lidt efter kom det også op igen. (sammen med lidt spor af
græsstrå) Siden da har hun ikke rørt vådt eller tørt, men ligger bare i
solen/varmen og ser mere og mere syg ud.

Er det almindeligt for en kat der arbejder med at få en hårbolle ud af
systemet ? (hun fælder helt enormt i denne tid)
eller er hun "rigtig" syg ? Og hvad kan det evt. være hun fejler ?

På forhånd tak fra
Peter og Stribe

Fra : Trine Piltoft

Dato : 19-04-03 15:00

Hej Peter og Stribe!

Nej - det er ikke naturligt at hun ligger og ser mere og mere syg ud og
iøvrigt ikke indtager føde eller væske. Jeg tror din kat er syg. Måske ern
forgifting, forstoppelse eller noget helt tredie, og jeg synes du bør tage
til dyrlæge med hende. Det er farligt for katte at blive dehydrerede og det
blive de meget nemt hvis de er syge, og ikke indtager væske.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Peter C

Dato : 20-04-03 20:44

> Mvh. Trine

Hej Trine

Tak for det hurtige svar

Jeg kørte katten til dyrlægen, og hun fik behandling, og nu har "vi" det
meget bedre, og er begyndt at æde og drikke igen.
"Uorden i maven" lød diagnosen

MVH Peter C.