Bryster hos mænd?
Fra : Ukendt

Dato : 19-04-03 23:48

Nu har jeg styrketrænet i nogle år on / off, har været overvægtig som barn &
ung ( er 28 ) & har aldrig taget ulovlige stoffer. Alligevel har jeg altid
haft bryster, min læge påstår at det har noget at gøre med
testosteron-produktionen i min krop. Fedt, hvad fanden hjælper det mig? Mit
spørgsmål er: Kan man tabe sig og/eller træne det væk? Jeg er 189 & vejer 93
kilo. Jeg har planer om at tabe 10 kilo, mit spørgsmål er bare om det er nok
til at undgå, at skulle under kniven? Har hørt de operationer er rimeligt
dyre & at der nemt kan opstå blødninger, foruden diverse smerter..

Thomas

Fra : Esben

Dato : 23-04-03 22:02

Hej

> [...]
> til at undgå, at skulle under kniven? Har hørt de operationer er rimeligt
> dyre & at der nemt kan opstå blødninger, foruden diverse smerter..

Det kan godt være det ikke har noget med din overvægt at gøre, der er
eksempler normalvægtige der også har "bryster". Hos dem skyldes det de
fødevare der er en hel del af den mad vi spiser dem indeholder stoffer
(økologisk mad gør ikke) der ligner det kvindelige kønshormon østrogen, også
især blødt plastic kan indeholde østrogenligende stoffer.
Din læge har muligvis ret, hvis du har en for lav testosteron-produktionen
(det mandlige kønshormon) og samtidig måske har spist mange fødevare med
tilsætningsstoffer.
Jeg ved ikke hvor udpræget dit problem er, men i forbindelse med folk der
har tabt sig efter at have været meget overvægtige, har jeg kun hørt om at
løsningen var kniven.

Esben

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 05:05

> [...]
> har tabt sig efter at have været meget overvægtige, har jeg kun hørt om at

Hmm, ja nu mente min læge jo at jeg havde for meget testosteron, men det gør
det jo hverken værre eller bedre. Ved du om der ydes tilskud til sådan en
operation & hvad den i det hele taget koster?

Thomas

Fra : Esben

Dato : 24-04-03 20:20

Hej

> [...]
> det jo hverken værre eller bedre. Ved du om der ydes tilskud til sådan en
> operation & hvad den i det hele taget koster?

Jeg må indrømme jeg ikke ved så meget om det, hvad med at snakke med din
læge igen, eller skrive til netdoktor eller sådan noget.

Esben

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-03 15:28

"Esben" <evl@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg må indrømme jeg ikke ved så meget om det, hvad med at snakke med din
> læge igen, eller skrive til netdoktor eller sådan noget.

Jeg har prøvet netdoktor, men uden ret meget held. Burde nok snart skifte
læge & få en anden vurdering.

Thomas

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-04-03 05:08

Esben wrote:

> [...]
> fødevare der er en hel del af den mad vi spiser dem indeholder stoffer
> (økologisk mad gør ikke) der ligner det kvindelige kønshormon østrogen,

Det har intet med økologi at gøre, men er naturligt forekommende, bl.a.
indeholder en del æblesorter mere end du kan få via blødgørere.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.