Problem med at formatere HD
Fra : Lasse \(8900\)

Dato : 19-04-03 18:16

Hejsa¨
Har et problem min 80 Gb Maxtor Fluid diamontmax plus vil ikke formateres
Xp install skriver Hd defekt eller ikke tilsluttet korrekt eller ingen
strøm.Harddisken bliver fundet i bios og den står korrekt i størrelse.
Har prøvet med en anden HD samme problem
Har prøvet at skifte ide kablet og de sidder ordentlig i .
Bruger 300w psu
Bundkort: Esc K7S5A
2000 xp cpu

Nogen der har prøvet dette ?
--
Lasse (8900)

You`ll Never Walk Alone

Fra : Lasse \(8900\)

Dato : 19-04-03 18:17

"Lasse (8900)" <lasse@johansenFJERN.tdcadsl.dk> ¨
> Har prøvet at skifte ide kablet og de sidder ordentlig i .

Strømkablet er osse sat ordentligt og har prøvet et andet
--
Lasse (8900)

You`ll Never Walk Alone

Fra : Jan Larsen

Dato : 19-04-03 18:36

> "Lasse (8900)" <lasse@johansenFJERN.tdcadsl.dk> ¨
>
> Strømkablet er osse sat ordentligt og har prøvet et andet
> --
> Lasse (8900)

Hvis du har flere ide controllere på bundkortet så prøv at flytte den over
på ide controller 2

Jan Larsen
www.midtsjaellands-portal.dk

Fra : Lasse \(8900\)

Dato : 19-04-03 18:49

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse > Hvis du har flere
ide controllere på bundkortet så prøv at flytte den over på ide controller 2

Har jeg prøvet men har fundet noget med ata 133 (det står der på min HD) er
ikke sikker på min bios med det , kan kun finde i manualen hvor der står
dette bundkort understøtter UltraDMA 66/100, hvis det er det samme der menes
--
Lasse (8900)

You`ll Never Walk Alone

Fra : Lasse \(8900\)

Dato : 19-04-03 20:51

Nu har jeg fået formateret Hardisken med en bootdisk fra maxtor
(Maxblast3)
Kan osse starte installationen af xp men efter 1 etape af installationen
skal den jo genstarte , så starter den forfra og glemmer at den er
formateret. Så den starter helt forfra med ny installation og så er jeg jo
tilbage til nul
--
Lasse (8900)

You`ll Never Walk Alone

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-04-03 21:31

Lasse (8900) wrote:
> [...]
> glemmer at den er formateret. Så den starter helt forfra med ny
> installation og så er jeg jo tilbage til nul

Prøv at fdiske harddisken med en startdiskette fra WinMe og der
efter installer WinXp. Under installationen skulle du kunne formatere.
Jeg kunne ikke få fat i min seagate på 80GB. Læste så efter jeg havde
gjort som oven for beskrevet hvordan man gør i WinXp her i
nyhedsgrupperne. D'OH

Kender du linket? Nå pyt. www.bootdisk.com

mvh
Henning

Fra : N/A

Dato : 19-04-03 23:26

Fra : Lasse \(8900\)

Dato : 19-04-03 23:26

hmmm lånte lige naboens w98 sec og den ryger lige ind, hvordan kan det
være??
--
Lasse

You`ll Never Walk Alone

Fra : Lasse \(8900\)

Dato : 20-04-03 09:01

"Lasse (8900)" <lasse@johansenFJERN.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hmmm lånte lige naboens w98 sec og den ryger lige ind, hvordan kan det
være??

Satte Harddisken over i en anden pc som backupdrev og install xp på den der.
Der er samme bundkort der er i de to pcer og samme bios version
--
Lasse (8900)

You`ll Never Walk Alone

Fra : Henning

Dato : 20-04-03 09:30

On Sun, 20 Apr 2003 10:01:26 +0200, "Lasse \(8900\)"
<lasse@johansenFJERN.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Satte Harddisken over i en anden pc som backupdrev og install xp på den der.
>Der er samme bundkort der er i de to pcer og samme bios version

Boot op på dos-diskette, kør fdisk /mbr

Henning
hsb@(fjernes)image.dk