Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Copyright på digibilleder
Fra : Alex W

Dato : 19-04-03 07:58

Et spørgsmål

PhotoShop kan jo sætte Copyright på digi billeder, men, kan det gøres med
batch, eller er der et program der kan gøre det automatisk. Det er træls at
sidde og skrive i hvert enkelt billede ....

/Alex

Fra : BJ

Dato : 19-04-03 08:14

Hejsa!

BreezeBrowser er din ven - hentest her www.breezesys.com

Mvh. Bo

Fra : Alex W

Dato : 19-04-03 09:52

> Hejsa!
>
> BreezeBrowser er din ven - hentest her www.breezesys.com
>
> Mvh. Bo

Meget smukt bo .. Tak for hjælp

/Alex

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-04-03 06:10

In article <3ea0f43e$0$52202$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Alex W wrote:
> [...]
> batch, eller er der et program der kan gøre det automatisk. Det er træls at
> sidde og skrive i hvert enkelt billede ....

Du har ophavsretten til alle billeder du tager, uanset om du skriver på
dem eller ej. Copyright er et begreb der juridisk set ikke findes
i Danmark. Det hedder ophavsret.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 22-04-03 06:23

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Du har ophavsretten til alle billeder du tager, uanset om du skriver på
> dem eller ej. Copyright er et begreb der juridisk set ikke findes
> i Danmark. Det hedder ophavsret.

Det har du bare ikke stort meget ud af, hvis du ikke kan bevise at
billedet er dit - og en signatur i billedet der siger dette er da et
skridt på vejen.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-04-03 07:15

Rune B. Broberg wrote:

[Snip Du har automatisk ophavsretten]

> Det har du bare ikke stort meget ud af, hvis du ikke kan bevise at
> billedet er dit - og en signatur i billedet der siger dette er da
> et skridt på vejen.

En signatur i billedet kan alle indsætte, så hvis vi er derude hvor en
anden påstår at have taget billedet, kan jeg ikke se det hjælper.

Det er straks sværere at genskabe manglende data. Hvis billederne er
til webbrug, er det nemt nok - så skal de sandsynligvis skaleres noget
ned. Alternativt kan de beskæres en anelse. I begge tilfælde er det kun
ophavsmanden, der har de originale billeder.
--
Toke Eskildsen
http://ekot.dk/

Fra : Alex W

Dato : 22-04-03 16:34

> [...]
at
> sidde og skrive i hvert enkelt billede ....

Det er ikke så svært at bevise, hvis man har raw eller en hel billedserie
hvor billedet er en del af. Men som god skik mærker man billederne af. Det
respektere de fleste heldigvis.

/Alex
www.e-billeder.dk