Søges: Simpelt program til at designe møbe~
Fra : Poul Kaasing

Dato : 18-04-03 18:09

Hej
Ved ikke om det er den rigitge gruppe at spørge i men prøver alligevel.
Er der nogen der kender et simpelt program til at designe en tv-bænk, reoler
og andet simpelt i?
Det skal være let at gå til da jeg ikke er den store grafiker.
Jeg har prøvet med illustrator, men kan ikke helt finde ud af at bruge det.
Det skal helst findes i en freeware eller shareware udgave også.

Mvh

Poul@itide.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-04-03 14:47

"Poul Kaasing" <poul@nospam.itide.dk> skrev
> [...]
det.
> Det skal helst findes i en freeware eller shareware udgave også.

Ville personligt ty til CorelDraw eller WP Presentation - men de er hverken
free- eller shareware. Muldvarpen skal op af lommen.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Studio Smalbro

Dato : 19-04-03 17:00

Her har du en god oversigt over en masse shareware cadprogrammer

http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html

Kh
Bjørn

Fra : Per Corell

Dato : 20-04-03 20:31

Hi

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in message news:<3ea18b8e$0$52104$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Her har du en god oversigt over en masse shareware cadprogrammer
>
> http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html

Det er sådan at du kan tegne med eks. Solids og altså tegne et
firkantet ben som en firkantet Solid klods, med træ overfleder der
bliver beregnet når du render de Solid klodser du har tegnet så du kan
se hvordan møblet ser ud. Du kan også tegne 2,5 D og projektere
hvordan hvert eneste stykke træ i et møbel skal være og hvilke mål du
skal indstille rundsaven til og så kan du få dette ;
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2498.html
Så kan du gemme oplysninger i tal og koloner i et regneark direkte fra
tegnings databasen og få en dæmon til at fortælle dig hvornår benet
knækker og om møblet kan tåle at du sætter dig på det, ------- men alt
i alt, er dette blot som det altid har været, blot en smule hurtigere.
Idag har man Digitale byggemetoder hvor du kan skære din bænk i
mahogony plade med en stiksav efter fuldskala tegninger, men det er en
anden måde at tegne og en helt ny horisont når du kan tegne et hus i
skåret stålplade til en trediedel fire gange så stærkt.
Der er mange grunde til at de fleste bygge programmer fungerer som de
gør, men det er altså de færreste der tilbyder en direkte link til
produktion.

http://www.designcommunity.com/scrapbook/2197.html

En møbelbænk kan tegnes på mange måder men hvorfor det skulle være så
smart at tegne i 3 planer på papir i forhold til at lade 2 planer
forme en tyk skal af sammenflettede frames til langt de fleste
konstruktioner , du må tænke på, at skal du høvle og bøvle bænken på
en rundsav, en afretter, en tykkelseshøvl og en langhulborsmaskine,
samt en båndsliber og en masse lim, skulle det være mere Digetalt at
glo på en Digitalt udført plan tegning ? ------- så ville det måske
alligevel være nemmere med noget hvor alt er lavet i plade materiale
;))

Så du har altså flere muligheder det kræver blot at du kan bruge en
computer, og kender den gamle regel om at man får det man betaler for,
du får ikke Solid modeling uden videre med shareware programmerne, men
et CAD program der kan exportere til andre kan fås for under 1000 kr.
P.C.