Kabinetlås?
Fra : Andreas Kragelund

Dato : 18-04-03 17:16

Jeg søger en eller anden form for lås til at sikre et kabinet, dvs. gøre det
umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

--
Andreas Kragelund

Fra : Øistein Wind

Dato : 18-04-03 17:17

"Andreas Kragelund" <ibbermann@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
> erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

En god gang to-komponent epoxy lim skulle kunne klare det. Men så får du
aldrig siderne af igen...

Fra : Andreas Kragelund

Dato : 18-04-03 18:45

"Øistein Wind" <*oistein.wind*@*gmx.net*> wrote in message

> En god gang to-komponent epoxy lim skulle kunne klare det. Men så får du
> aldrig siderne af igen...

Det var selvfølgelig en mulighed, men jeg vil gerne have mulighed for at
åbne kabinettet igen. Jeg har selv overvejet at dække skruerne med et lag
lim fra en limpistol, men det kan vel skrabes af.

--
Andreas Kragelund

Fra : Henning

Dato : 18-04-03 17:21

On Fri, 18 Apr 2003 18:16:20 +0200, "Andreas Kragelund"
<ibbermann@REMOVEhotmail.com> wrote:

>Jeg søger en eller anden form for lås til at sikre et kabinet, dvs. gøre det
>umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
>erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

Umulige eller bare besværlige? Hvis det skal være besværlig, så køb
nogle skruer med torx og en lille pal i midten. Bl.a. Compaq bruger
dem som "sikkerhedslåse". Torxen kan købes i et velassorteret
byggemarked, men sandsynligheden for at en pilfinger har den i lommen
er lille.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Calle.

Dato : 18-04-03 21:23

Henning wrote:

> [...]
> dem som "sikkerhedslåse". Torxen kan købes i et velassorteret
> byggemarked, men sandsynligheden for at en pilfinger har den i lommen

Torx er ved at være standard i ethvert hjem med en handyman, da mange af
træskruerne nu laves med torx
--
Calle

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 18-04-03 22:35

Calle. wrote:

> Torx er ved at være standard i ethvert hjem med en handyman, da mange
> af træskruerne nu laves med torx

Njea, vel ikke dem med den lille pal...?

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Calle.

Dato : 19-04-03 10:02

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> Njea, vel ikke dem med den lille pal...?

Nej, men den er så tynd, at den er lige til at brække væk.
--
Calle

Fra : Henning

Dato : 19-04-03 17:37

On Sat, 19 Apr 2003 11:01:39 +0200, "Calle." <Calle@fjernjyde.dk>
wrote:

>Nej, men den er så tynd, at den er lige til at brække væk.

Hvis du er ved at være derude, tror jeg intet kan holde tyven væk! Du
kan få opladelige vinkelslibere til ingen penge i dag, det tager vel
ikke mere end 20 sekunder at skære et kabinet op?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-03 09:32

In dk.edb.hardware, Calle. <Calle@fjernjyde.dk> says...
> Torx er ved at være standard i ethvert hjem med en handyman, da mange af
> træskruerne nu laves med torx

Ja, men ikke sikkerhedstorx, dem med stiften i midten...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 19-04-03 10:02

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.hardware, Calle. <Calle@fjernjyde.dk> says...
>
> Ja, men ikke sikkerhedstorx, dem med stiften i midten...
som man bare lige giver et dask, så er den væk
--
Calle

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-03 14:46

In dk.edb.hardware, Calle. <Calle@fjernjyde.dk> says...
> som man bare lige giver et dask, så er den væk

Så er det ikke sikkerhedstorx. De skruer kan du ikke fjerne stiften på.

Fra : CS

Dato : 19-04-03 17:13

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.hardware, Calle. <Calle@fjernjyde.dk> says...
>
> Så er det ikke sikkerhedstorx. De skruer kan du ikke fjerne stiften på.

Lige meget hvilken skrue man vælger at bruge, er det nemt at åbne
kabinettet. Det kræver sådan set kun en tang til at løsne skruerne med.

--
Mvh CS

cs AT sleepy.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-03 23:48

In dk.edb.hardware, CS <cs@sleDELETEepy.dk> says...
> Lige meget hvilken skrue man vælger at bruge, er det nemt at åbne
> kabinettet. Det kræver sådan set kun en tang til at løsne skruerne med.

Det er rigtigt. Så der er faktisk kun Leony's link tilbage. Skafor Blå
er ikke lige at bryde op

Fra : Den Dovne

Dato : 18-04-03 17:23

> [...]

>umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
>erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

Bedste løsning er at placere maskinen i et aflåst rum eller skab.

<Den Dovne>

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 18-04-03 19:23

Andreas Kragelund wrote:
> [...]
> gøre det umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller
> andet der erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt

På Aalborg universitet's basis bruger de en 20mm tyk stålstang som går
igennem desktopkabinettet og ned i bordet. På undersiden(under bordet) er
der påsvejst et stykkefladjern så den ikke kan komme igennem hullet i
bordet. Over kabinettet er der lavet et hul igennem stangen og heri sidder
der en stor hængelås....

Primitivt! Og første gang man ser det undre man sig også lidt over den
voldsomme løsning...men det virker!

Fra : [4800]TaDaa

Dato : 18-04-03 19:33

> [...]
> umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
> erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

Et alternativ kunne være at montere kabinettet med alt udstyr mv., skrue
siderne fast og bore kærven væk - Dette giver selvfølgelig et lille problem
for dig selv, hvis (/når) du selv skal ind og "rode".... (^8

Mener forresten at Aopen's HX08 kabinet har plads til at man sætter en
hængelås på toppladen (som skal afmonteres for at få siderne af)... Måske
denne ide kunne videreføres til dit projekt ???

God påske...

/Regards
Tadaa

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-03 09:33

In dk.edb.hardware, [4800]TaDaa <TaDaa@mail.dk> says...
> Mener forresten at Aopen's HX08 kabinet har plads til at man sætter en
> hængelås på toppladen (som skal afmonteres for at få siderne af)... Måske
> denne ide kunne videreføres til dit projekt ???

Men bundkortet sidder fast på en slæde som kan skrues ud selv om resten
af kabinettet er låst

Fra : Leony

Dato : 18-04-03 20:11

> [...]
> gøre det umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller
> andet der erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt

Er det ment som direkte tyverisikring eller er du bare træt af at sønnen
"låner" dit TNT32 Ultra Pro uden at spørge?

Støb kabinettet ind i beton.

En lidt mindre drastisk løsning er pcsafe boxup (nederst):
http://www.kcmaerkning.dk/tyveri/index_pc.htm
Der findes dog billigere løsninger der ligner denne. Hedder vist noget
med bjørnekloen eller noget i den stil.

Alternativt kan du, hvis du har kendskab til svejsning, måske flikke
noget der ligner sammen. Måske kender du en som kan svejse.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Andreas Kragelund

Dato : 19-04-03 11:13

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Er det ment som direkte tyverisikring eller er du bare træt af at sønnen
> "låner" dit TNT32 Ultra Pro uden at spørge?

Det er ment som tyverisikring, da et par filpingre har åbnet siden til
kabinettet på en PC og taget cpu, ram osv... Utroligt som der bare er nogen
der ikke kan holde fingrene for sig selv...

> En lidt mindre drastisk løsning er pcsafe boxup (nederst):
> http://www.kcmaerkning.dk/tyveri/index_pc.htm
> Der findes dog billigere løsninger der ligner denne. Hedder vist noget
> med bjørnekloen eller noget i den stil.

Ser faktisk interessant ud.. Du har ikke lige en pris på hvor meget sådan et
ophæng til montering under bordet, sådan cirka koster?

--
Andreas Kragelund

Fra : Leony

Dato : 19-04-03 13:51

> Ser faktisk interessant ud.. Du har ikke lige en pris på hvor meget
> sådan et ophæng til montering under bordet, sådan cirka koster?

Ca. 1800 kr for den der er linket til.
Den kan dog fåes billigere (bjørnekloen jeg nævner koster, svjh, ca. 700
kr).
Bjørnekloen er set i en brochure i denne biks:
http://www.edbkompagniet.dk
Hvis du ringer til dem kan de sikkert hjælpe dig, brochuren stod i en
holder på disken.
Det er et stykke A4 foldet på midten. Den dominerende farve er hvid.

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 21-04-03 13:47

Jeg mener at have set, at LOMAX har forskellige modeller. Dem kan du finde
på lomax.dk - priserne mener jeg frit fra hukommelsen er omkring 500-700.

Mvh,
/Kasper

Fra : Gismo

Dato : 18-04-03 21:21

> [...]
> umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
> erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

plejer at være et sted du kan sætte en hænge lås på

Gismo

Fra : Esben

Dato : 18-04-03 22:55

"Gismo" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gøre
> det
>
> plejer at være et sted du kan sætte en hænge lås på

Ellers er det vel bare at bore et hul skråt gennem sidepladen og ud
gennem bagpladen.

_____

--
Esben

Fra : Andreas Kragelund

Dato : 19-04-03 11:15

"Gismo" <none@none.dk> wrote in message news:b7pmmo$1nu$1@sunsite.dk...

> plejer at være et sted du kan sætte en hænge lås på

Har godt nok kigget, men der er der ikke lige på det kabinet her. Der er
selvfølgelig den mulighed for at bore et hul som mange har forslået (tak),
og det burde jo være sikkert. Taget til overvejelse :)

--
Andreas Kragelund

Fra : Lars Bernau

Dato : 19-04-03 09:04

Andreas Kragelund wrote:
> [...]
> umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
> erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

Montér siderne på kabinettet, bor et par huller der hvor siden lapper ind
over kabinettet, og sæt en hængelås på... nemt simpelt og billigt

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-03 09:38

In dk.edb.hardware, Andreas Kragelund <ibbermann@REMOVEhotmail.com>
says...
> umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
> erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

Security Torx.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-04-03 12:53

Andreas Kragelund wrote:
> Jeg søger en eller anden form for lås til at sikre et kabinet, dvs. gøre det
> umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
> erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

Popnitter.

Fra : Devast8or

Dato : 20-04-03 02:15

Andreas Kragelund wrote:
> [...]
> gøre det umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller
> andet der erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt

Jeg har sådan et kabinet her:
http://www.codegengroup.com/proddetail.asp?id=146, og ovenover
strømforsyningen (lige ved siden af skruen) sidder der en lille metal ting
med hul i. Hvis du sætter en lille hængelås i den ring kan du ikke få toppen
og dermed heller ikke siderne af kabinettet. Så skal der ihvertfald noget
til at klippe låsen over med først.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 20-04-03 06:14

> [...]
> umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
> erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

Der findes nogle systemer hvor man låser kabinetet fast under bordet i sådan
en slags bøjle, så man ikke kan skille det ad og ikke kan løbe med hele
kabinetet, prøv at søge lidt på google, for jeg kan ik huske hvad de
hedder... De bruger dem på mange skoler.

En helt anden mulighed kunne være at få fat i nogle tork eller umbracho
skruer, så må de fleste vel give op når de kommer med en skrutrækker... men
muligheden for at de vender tilbage med bedre værktøj er der selvf.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 20-04-03 19:30

> [...]

skruer, så må de fleste vel give op når de kommer med en skrutrækker... men
muligheden for at de vender tilbage med bedre værktøj er der selvf.

PS: undskyld hvis det her indlæg kommer 2 gange, jeg sendte det for 8 timer
siden og jeg kan ik se det endnu...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-04-03 22:11

> [...]

> umuligt at pille siderne af. Findes sådan en? Evt. et eller andet der
> erstatter de skruer der sidder bagpå, bare det er umuligt at få af.

Du køber et par vinkler eller sømbeslag i passende størrelse og popnitter dem
fast. Så kan du låse kabinetsiden med en hængelås.

Du kan også bare bore et par huller i hjørnet, så du kan få en hængelås ind.

Claus