Logstyring vhaDB (MySQL og PHP)
Fra : Nikolaj Schulz

Dato : 23-03-01 02:47

Hej

Jeg har efterhånden kigget højt såvel som lavt for at finde
logging-værktøjer til min linux-server. Nu har jeg fundet et glimrende
loggingværktøj - tror jeg nok, kaldet "snort". Jeg kunne principielt godt
finde et andet.

"snort" kan kobles til MySQL og igennem et andet program "acid" generere
htmlsider, så jeg kan sidde der og hygge mig med logs i en grafisk
brugergrænseflade. Der er kun ét problem - det virker ikke :-/

Jeg efterhånden brugt snart 20-30 timer på at få skidtet til at virke -
desværre uden succes. Jeg er meget træt af, at læse HOWTO's og README filer
igennem, så hvis der er nogen outthere, der kan hjælpe mig til en hurtig
genvej, evt. ved egne scripts eller en fool-proof opsætning, så ville jeg
være meget taknemlig.

ps.
jeg bruger Red Hat 7.0
Hvis I har scripts (someone out there), må I meget gerne sende filerne pr.
e-mail, og hvis I vil reply på e-mail bliver jeg også glad.

Mvh. Nikolaj Schulz
schulz@lauritz.dk

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 24-03-01 17:32

Nikolaj Schulz wrote:

> det virker ikke :-/

Hvordan skal vi kunne hjælpe dig ud fra så lidt information?

--
Hroi Sigurdsson