Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Renaming af en hel mappe - Prog. søges
Fra : Leif

Dato : 18-04-03 08:56

Er der nogen der har et forslag til et godt lille program der kan rename en
hel serie af billeder, med f.eks fortløbende numre.

Leif

Fra : Remmen

Dato : 18-04-03 09:09

"Leif" <lp@knus.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et forslag til et godt lille program der kan rename
en
> hel serie af billeder, med f.eks fortløbende numre.

Prøv at finde Lupas Renamer. Den skal kunne klare det.

Lars

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-04-03 09:27

Leif wrote:

> Er der nogen der har et forslag til et godt lille program der kan rename en
> hel serie af billeder, med f.eks fortløbende numre.

Jeg tror at du kan bruge Photoshops macro/batch-funktioner til det.

(hvilket ikke er noget godt råd hvis ikke du har photoshop i forvejen,
men det kunne jo være )

mvh

Jesper Brunholm

Fra : michael bennati scho~

Dato : 18-04-03 14:32

> (hvilket ikke er noget godt råd hvis ikke du har photoshop i forvejen,
> men det kunne jo være )
>
> mvh
>
> Jesper Brunholm

Jamen Photoshop 7 DK er da også freeware, er det ikke??
michael

Fra : JH

Dato : 18-04-03 09:35

Leif wrote:
> Er der nogen der har et forslag til et godt lille program der kan
> rename en hel serie af billeder, med f.eks fortløbende numre.

Det er muligt, jeg har misforstået problemet.
Men i Win XP kan du rename en hel serie
filer ad gangen i Stifinder.
Kan også gøres i Photoshop 7 i Filebrowser.

JH

Fra : Sven Lindhardt

Dato : 18-04-03 09:46

Der er et freeware program siren.exe som kan hvad du ønsker:
http://scarabee-software.fr.st/

Mvh Sven Lindhardt

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 18-04-03 10:30

"Leif" <lp@knus.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et forslag til et godt lille program der kan rename
en
> hel serie af billeder, med f.eks fortløbende numre.

Hvis du bruger XP kan den gøre det, du kan også hente en freeware udgave af
Acdsee lige meget hvilken version 3.0 er dog efter min mening den bedste,
der får du også en billede browser til at holde styr på alle dine billeder.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : Per Jefsen

Dato : 18-04-03 14:34

ACDSee kan batch rename - og benytte exif data. dvs du kan rename fra de
intetsigende img_87238.jpg til fx. 20030418-141521.jpg (yyyymmdd-hhmmss).
hvis du har en lokal webserver med php kan du få et script af mig, der
ligeledes renamer billeder ud fra deres exif-dato.

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-04-03 21:47

Du kan hente Windows Commander (eller Total commander som det hedder nu) på
http://www.ghisler.com/
Der kan du selv vælge hvordan den skal gøre, fx. ved at du skriver et navn
og så beder den tælle op, sætte datoen efter, størrelsen eller en masse
andre ting...

Mvh.
Jens

mvh.
Jens Christensen

Fra : Peter

Dato : 22-04-03 08:19

Jasc Photoalbum kan også, men den koster lidt. Samtidig en god
billeddatabase!

Fra : emj

Dato : 22-04-03 11:15

On Tue, 22 Apr 2003 09:19:23 +0200, "Peter" <pollansa@hotmail.com>
wrote:

>Jasc Photoalbum kan også, men den koster lidt.

Og IrfanView kan også rename og alt muligt andet godt. Programmet er
gratis.
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : JH

Dato : 22-04-03 12:42

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Og IrfanView kan også rename og alt muligt andet godt. Programmet er
> gratis.

Men ikke flere ad gangen - vel?
Eller er der noget jeg har overset.

JH

Fra : emj

Dato : 22-04-03 13:33

On Tue, 22 Apr 2003 13:41:58 +0200, "JH" <jh@no.spam> wrote:

>Men ikke flere ad gangen - vel?
>Eller er der noget jeg har overset.

ja, der er noget, du har overset.
Vælg File/batch cinversion/rename
Sæt mærke i "work as" ved "batch rename" og klik på
"rename options"
Hilsen emj

Fra : JH

Dato : 23-04-03 12:46

> ja, der er noget, du har overset.
> Vælg File/batch cinversion/rename
> Sæt mærke i "work as" ved "batch rename" og klik på
> "rename options"
> Hilsen emj

Jamen - du har sq da ret!
Fedt - og mange tak