Mail Class
Fra : Deer Hunter

Dato : 23-03-01 01:05

Hvor finder jeg en simpel Email klasse til brug i en Jbuilder Applikation ?

/Deerhunter

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 23-03-01 13:02

JavaMail på java.sun.com skulle eftersigende være okay.

-dennis

Fra : Bear

Dato : 24-03-01 16:58

> Hvor finder jeg en simpel Email klasse til brug i en Jbuilder Applikation
?

Hvis det bare er en klasse til at sende emails via SMTP har jeg have en der
kan gøre dette. Jeg kan sende den til dig hvis det har nogen interesse

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Deer Hunter

Dato : 25-03-01 18:47

> Hvis det bare er en klasse til at sende emails via SMTP har jeg have en
der
> kan gøre dette. Jeg kan sende den til dig hvis det har nogen interesse

Helt klart det har interesse, hvis det kan bruges unden session altså ren
java applikation.

/Deerhunter

Fra : Morten Primdahl

Dato : 26-03-01 08:30

Deer Hunter wrote:

> der
>
> Helt klart det har interesse, hvis det kan bruges unden session altså ren
> java applikation.

... og således blev Bear og Deer Hunter venner... :) Det nemmeste er
at benytte JavaMail API'et, ellers skal du have fat i en ren
implementation
af SMTP - så hvis du med 'ren java applikation' mener en der ikke skal
bruge
andre klasser end de der kommer med JDK, kommer du måske selv til at
læse
SMTP RFC.

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Tel +45 70 12 24 42
morten@caput.com Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42

Fra : Morten Primdahl

Dato : 26-03-01 08:34

Morten Primdahl wrote:

> [...]
> bruge
> andre klasser end de der kommer med JDK, kommer du måske selv til at

Se flg. link hvis du vil undgå JavaMail.
http://www.coolservlets.com/Email/

Mvh Morten

Fra : Deer Hunter

Dato : 26-03-01 15:29

1000 tak Morten
Lige hvad jeg skulle bruge..

Fra : Brian Matzon

Dato : 26-03-01 22:25

"Deer Hunter" <deer@hunter.com> wrote in message
> Hvor finder jeg en simpel Email klasse til brug i en Jbuilder Applikation
?

org.apache.tools.mail.MailMessage

Følger med i Ant, (http://jakarta.apache.org/ant/index.html), og er GNU fri.

/Brian Matzon

Fra : Brian Matzon

Dato : 26-03-01 22:41

> Følger med i Ant, (http://jakarta.apache.org/ant/index.html), og er GNU
fri.

GPL fri, even.

/Brian Matzon

Fra : Bear

Dato : 28-03-01 23:27

//Bjoern D. Rasmussen
//19. jan 2001
package mailstyring;

import java.net.*;
//import java.io.DataInputStream;
//import java.io.DataOutputStream;
//import java.io.IOException;
import java.io.*;
import java.util.Date;

public class EmailSender{

//Net connection
private Socket socket;
private DataInputStream input;
private DataOutputStream output;
private int SMTPPort;
private String host;
private boolean saidhello=false;

//Mail properties
private String rcptHost;
private String from;
private String to;
private String subject;
private String message;

//OS specific
private final String newline = "\r\n";

public EmailSender( String host,
int port,
String from,
String to,
String subject,
String message
) throws IOException{
//Attributes
this.host = host;
this.SMTPPort = port;
this.from = from;
this.to = to;
this.subject = subject;
this.message = message;

//Connect
socket = new Socket(host, SMTPPort);

input = new DataInputStream(socket.getInputStream());
output = new DataOutputStream(socket.getOutputStream());

String welcome = input.readLine();
if(!welcome.startsWith("220")) throw new IOException("Wrong welcome
message.");
System.out.println(welcome);

//say Hello
if (!issueCommand("HELO "+host+newline).equals("250")) throw new
IOException("'HELO' command failed");

//get it on
sendMail();
disconnect();
System.out.println("Done");
}//con

public EmailSender( String host,
int port
) throws IOException {
//REMEMBER TO DISCONNECT
//Attributes
this.host = host;
this.SMTPPort = port;

[...]

public void setFrom(String from){
this.from = from;
}

public void setTo(String to){
this.to = to;
}

public void setSubject(String subject){
this.subject = subject;
}

public void setMessage(String message){
this.message = message;
}

public void sendMail() throws IOException{
//pre: from, to, subject and message has been set
//post: mail sent.

//Say MAIL FROM:
if (!issueCommand("MAIL FROM: "+ from +newline).equals("250")) throw new
IOException("'MAIL FROM:' failed");

//Say RCPT TO:
if (!issueCommand("RCPT TO: "+ to +newline).equals("250")) throw new
IOException("'RCPT TO:' failed");

//Say DATA
if (!issueCommand("DATA"+newline).equals("354")) throw new
IOException("'DATA' command failed");

//send mail content
if (!issueCommand( "From: "+ from + newline
+"To: "+ to + newline
+"Subject: "+ subject + newline
+"Date: "+new Date().toString()+ newline
//Charset specific
newline
//message content
+ newline + message
//completion
+newline+ "."+ newline).equals("250")) throw new
IOException("'.' command failed. Send could not be completed");

//remember to disconnect
}

public String issueCommand(String command) throws IOException{
String reply;
String replyNumber;

//send output
output.writeBytes(command);
output.flush();
System.out.print("Command: "+command);

//read input
reply = input.readLine();
replyNumber = reply.copyValueOf(reply.toCharArray(),0,3);
System.out.println("Reply: "+reply);

return replyNumber;
}

public boolean disconnect(){
//close connection and socket
boolean ok=true;
try{

issueCommand("QUIT"+ newline);

System.out.print(input.readLine()); //no need to...
socket.close();
}
catch(IOException io){
ok=false;
}
return ok;
}
}

Have fun

Husk at hvis du benytter den i en applet skal du gøre den signed for at
kunne kontakte mailserveren

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Jacob Møller

Dato : 29-03-01 08:15

> Have fun
>
> Husk at hvis du benytter den i en applet skal du gøre den signed for at
> kunne kontakte mailserveren

Det er ikke nødvendigt hvis mailservicen ligger på samme server som hvor
webservicen kører..

-Jacob

Fra : Bear

Dato : 29-03-01 21:01

Correct!!!

Øhh, iøvrigt kan jeg se at min besked ikke endte det rigtige sted :)

Ups

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Deer Hunter

Dato : 29-03-01 21:59

Tak for svaret svaret, men vel ikke lige til, at signe en Jar fil - det er
vel kun cab filer ?

Efter at have fulgt dette eksempel

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q193/8/77.ASP (Sample 1 -
Simple1)

er det som IE ikke vil bruge cab filen - sign Certifikat Warring kommer
fint, men der er problemer med at finde classen.

=== Sign.bat ==
cabarc /r -p n Test.cab Test\*.class
setreg 1 true
signcode -j javasign.dll -jp LOW -spc TestCert.spc -k Test Test.cab
start Test.html

=== Sign.bat ==

Det skal lige siges, at der er en directory struktur inde i Test biblioteket
derfor /r

=== Test.html ===
<HTML>
<APPLET CODE="Test.Test" WIDTH=600 HEIGHT=600>
<PARAM NAME="cabbase" VALUE="Test.cab">
</APPLET>
</HTML>

=== Test.html ===