Thinkfree Office - Mac
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-04-03 22:13

Hej!
Er der nogen her fra gruppen som har forsøgt sig med Thinkfree Office til OS
X ?

Ser lovende ud, men ville gerne høre meninger om den hvis nogen har brugt
den seriøst for en tid...
http://www.thinkfree.com

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-04-03 15:14

Hej Henry

Henry Lerche Madsen wrote:

> Er der nogen her fra gruppen som har forsøgt sig med Thinkfree Office til OS
> X ?

Nej, jeg har ikke prøvet eller brugt den til OS X, men derimod til OS 9.x...

> Ser lovende ud, men ville gerne høre meninger om den hvis nogen har brugt
> den seriøst for en tid...
> http://www.thinkfree.com

Ja, det _ser_ lovende ud, men hvis den ikke er bedre til X end den er til
klassisk Mac OS, så er den ikke pengene værd. Jeg hentede seneste version til
OS 9.x og har forsøgt at få den til at virke, men næsten uden held. Den vil
hverken det ene eller andet, selvom de skriver, at den er "full working" i
trial perioden, så har det ikke været mulig at ændre hverken indstillinger
eller gemme et dokument i nogen fom helst format - end ikke TFOs eget format.

Desuden er den ualmindelig rodet i sin opbygning - faktisk næsten lige så rodet
som Word 98 og 2001 med aldeles ulogiske placeringer af div. kanpper og
tilgange. Derudover er den ualmindelig sløv og så langsom, aå selv en snegl er
en væddeløber ved siden af! Det tager også umindelig lang tid for den at skifte
fra modul til modul. Og i den tidligere version, som jeg fik til at virke på
min G3 kunne man risikere, at den havde slettet tekster, hvis man havde skiftet
fra et modul til et andet og så skiftede tilbage igen.

Du må hellere hente de ca. 60mb, som RagTime X fylder. - Det vil være spild af
tid og penge at hente TFO!

mvh. Erik Richard