Når Mobil selskaber svinder med priserne
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 14:08

ja det er jo ved at være så kendt at selv EB gør reklame med det
www.smarttalk.dk - Danmarks billigste SMS priser - 15 øre fint så der
tegner man abonoment - jeg tanker 100 kr op undre mig godt nok over de
forsvinder så hurtigt -- jeg tjekker og sørme jow :
14 Apr 2003 00:00:00 00886917742876901 10:50:02 Kr. 2.70
for en sms.... nu hat tdc jo aldrig taget ekstar for sms til udland og
jeg kan ikke se nogen steder at smart talk skulle gøre det .....

så jeg skirver til dem ..... det sker der nok ikke alverden ved ...
men det er da tele styrelsen der har med det at gøre ikke ??

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Dennis T.

Dato : 17-04-03 14:12

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> for en sms.... nu hat tdc jo aldrig taget ekstar for sms til udland og
> jeg kan ikke se nogen steder at smart talk skulle gøre det .....

Det koster ekstra at sende til udlandet. Ny afgift der blev indført i år -
gælder svjv. alle selskaber (muligvis ikke alle der har indført dem endnu,
men det kommer).

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 17-04-03 14:23

On Thu, 17 Apr 2003 15:11:38 +0200, "Dennis T." <viol8r@nospam.dk>
wrote:

>Det koster ekstra at sende til udlandet. Ny afgift der blev indført i år -
>gælder svjv. alle selskaber (muligvis ikke alle der har indført dem endnu,
>men det kommer).

Orange har ikke tænkt sig at hoppe på 2,70 kr vognen, De er ved at
arbejde på deres eget system til det der er mere rimeligt.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-03 22:50

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

> Orange har ikke tænkt sig at hoppe på 2,70 kr vognen, De er ved at
> arbejde på deres eget system til det der er mere rimeligt.

Hvordan vil de klare det når det er de udenlandske selskaber der har
indført prisen ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 19-04-03 05:05

On Fri, 18 Apr 2003 21:50:05 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>Hvordan vil de klare det når det er de udenlandske selskaber der har
>indført prisen ?

Det er så ikke det jeg fik af vide af dem. Ifølge dem skal de "kun"
betale SMS prisen i det pågældende land+et mindre gebyr. kan så være at
de andre udbydere bare har skåret rent igennem og sagt 2,70 over hele
linien.
Flemming Jacobsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 14:41

wrote:

>Det koster ekstra at sende til udlandet. Ny afgift der blev indført i år -
>gælder svjv. alle selskaber (muligvis ikke alle der har indført dem endnu,
>men det kommer).

afgift = regeringen ?
det skal de da gøre en opmærksom på - når pirserne stiger ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-04-03 16:23

Bo M Mogensen skrev Torsdag den 17. april 2003 15:41 i
dk.videnskab.jura:

> det skal de da gøre en opmærksom på - når pirserne stiger ?

Der har sikkert været annoncer i aviserne, hvilket - *desvære* - er
godtnok,,,

Ivar Madsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 17:58

On Thu, 17 Apr 2003 17:23:14 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk>
wrote:

>Bo M Mogensen skrev Torsdag den 17. april 2003 15:41 i
>dk.videnskab.jura:

>Der har sikkert været annoncer i aviserne, hvilket - *desvære* - er
>godtnok,,,

Nahh det kan man sgu da ikke hvis man har en kontrakt forhold imellem
køber og leverandør og man forandre den oprindelige aftale så sender
man da en note til kunden - man kan sgu da ikke forlade sig på at
kunden måde læser det i avisen ..... det kan simpelthænd ikke holde ?
det kan da ikke være nok ??
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 18:28

"Bo M Mogensen": <

> [...]
> man da en note til kunden - man kan sgu da ikke forlade sig på at
> kunden måde læser det i avisen ..... det kan simpelthænd ikke holde ?

Bo, læs nu bare de skide vilkår fra TDC
Der står det hele i. Det er helt ok bare at annoncere det i dagspressen. De
er telestyrelsen der har bestemt det.

Carina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 18:48

On Thu, 17 Apr 2003 19:28:17 +0200, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

>Bo, læs nu bare de skide vilkår fra TDC

Ok --- jeg har det nu ellers bedst med at vænde mine egen fejltrin til
at det er samfundets skyld :0)

>Der står det hele i. Det er helt ok bare at annoncere det i dagspressen. De
>er telestyrelsen der har bestemt det.

ja man tror fanme det er løgn - gu w hvordan de reagerede hvis man
skrev i en spalte i avisen - at nu agten man kun at betale 77 % af sin
tlf regning fordi det synes man var bedst ....altså lige forhold i
mellem selskab og modtager .... men nej nej ...respekten for borgeren
den betyder skam ingen ting ....I avisen ? man tror det er løgn ...jeg
holder sgu da ikke avis eller i denne måned gør jeg fordi man ku få
information til 54 kr .....Hmmm.... jamen endnu en gang må konstatere
at dette well færds samfunds *demokrati * sgu ikke hæver isg
væsenligt over et såre enekelt ene vælde her pakker man det bare ind i
beukrati desinformation og fladskærms paragraffer for dem der tjener
pengen på den helt almindelige - helt igenem tosse gode danskers naive
vrang forestilling om en smule harmoni imelle anstændighed og
lovgivning ... men ihh jow så kan man jo stemme anerledes - ok hvem
stilller op til et folketings valg og siger vi vil indføre nogen
regler så man kan plukke jer for lidt flere penge ude i opdager hvis i
altså ikke lige læser i avis - ? - næppe nogen !
Det ku sgu da godt være jeg skulle begynde at møde op til parti
møderne og ikke bare nøjes med at betale konting gent :)

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 19:00

"Bo M Mogensen":<

> Ok --- jeg har det nu ellers bedst med at vænde mine egen fejltrin til
> at det er samfundets skyld :0)

Ja, det er også dejlig nemt. Så er man nemlig selv fri for at tage ansvar
for sit eget liv Det er næsten ligesom at være kristen

Carina

PS: Hvis jeg kunne ville jeg futte til dk.ævlogkævl

*Slutter nu*

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 21:09

On Thu, 17 Apr 2003 19:59:41 +0200, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

>Carina
>

>PS: Hvis jeg kunne ville jeg futte

jamen det kan du sikkert godt hvis du prøver så kan du godt :)
se nu kan jeg se du bruger . Outlook Express 6.00.2800.1106
så går vi ud fra at du har en Dansk version så svare ....du på din
news postnings dom du plejer så kikker du lidt på dit svar som ikke
har noget med den tekniske fut at gøre det gør du ved at trygge på vis
nr 3 fra venstre ....fra venstre der vælger du vi alle brevhoveder -
også kan du se fælttet opfølgning til der skriver du navnet / copy
paster til den gruppe du gerne vil sætte din fut til

også husker du lige u bunden af dit indlæg og skrive hvilke gruppe du
har sat fut til som jeg gør her

fut : dk.snak.off-topic

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 17-04-03 21:21

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
-SNIP-
> [...]
> stilller op til et folketings valg og siger vi vil indføre nogen
> regler så man kan plukke jer for lidt flere penge ude i opdager hvis i

Hvis du gør det, så er der jo også bare nogle der, ligesom dig nu, brokker
sig over at der er for mange regler, ik´ ??? Det er sgu´ svært at gøre alle
folk tilfredse...

> altså ikke lige læser i avis - ? - næppe nogen !

Jaja... Som du selv nævner: Det er lettere at give samfundet eller andre
skylden istedet for selv at påtage sig den

> Det ku sgu da godt være jeg skulle begynde at møde op til parti
> møderne og ikke bare nøjes med at betale konting gent :)

Så let tror jeg godt nok ellers ikke du skal regne med at det er
Men held og lykke med det ellers, hvis du gør det... Tænk engang... Det kan
være du ryger helt til tops og bliver Danmarks statsminister engang med alle
de gode ideer du har

> bedste hilsner
> Bo M Mogensen
I lige måde,

(og nu tror jeg vist også jeg stopper og at emnet er uddebateret + OT, eller
hvad?)

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 23:12

On Thu, 17 Apr 2003 22:21:27 +0200, "Martin Jorgensen"
<megafedt@hotmail.com> wrote:

>Hvis du gør det, så er der jo også bare nogle der, ligesom dig nu, brokker
>sig over at der er for mange regler, ik´ ??? Det er sgu´ svært at gøre alle
>folk tilfredse...

sgu da specilt ikke når man pålægger folk en ekstra udgift uden de har
helt klarhed for at tjekke at den nu også finder sted - så bliver de
fleste well på jysk en kende tvære ....

>Jaja... Som du selv nævner: Det er lettere at give samfundet eller andre
>skylden istedet for selv at påtage sig den

ja ja .... men ok jeg har da selv scoert kassen i årevis på på platen
schlageri - så at den en gang i mellem skyder den anden vej må well
betragtes som et rigmeligt forhold .. men jeg tror bar epå sigt at
ikke det er lige måden hvorpå man for det bedste kunde-forhandler
forhold - det er well netop den slags der for en til at søge
alternative udbyder på det givne marked !

>Så let tror jeg godt nok ellers ikke du skal regne med at det er

Nahh selv om *vi* som reglg kun har 5-6 % så for *vi* nu afligevel en
del genemført men jeg tror chansen er større for indflydelse hvis
man slæber sit ugedelig legme med til møderne og tilkendegiver isn
mening og debatere den med andre ind hvis man lader være :)

>Men held og lykke med det ellers, hvis du gør det... Tænk engang... Det kan
>være du ryger helt til tops og bliver Danmarks statsminister engang med alle
>de gode ideer du har

Nu er jeg nok en ad de få anarkistiske medlemmer af de radiakle
venstre - der til overflod lider af et grænseløst had til EU og jeg
tror specilt med en svigtene begejstring for det sidste bliver man
næppe nogen stor politiker - som nævnt tidliger så er der jo ca 40 %
EU begejstring v poltiker ind ved borger såå..... deeeeet
det sjovt som alle mine indlæg ender i OT menningen er nu eller go nok
når jeg starter .... når 4 fut

>(og nu tror jeg vist også jeg stopper og at emnet er uddebateret + OT, eller
>hvad?)

Nå det havde jeg slet ikke set ..... jo det er det så men det behøves
en sjov eller spænende debat jo ikke at dø af ... så,.....

fut : dk.snak.off-topic

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-04-03 18:36

Bo M Mogensen skrev Torsdag den 17. april 2003 18:58 i
> [...]

> man da en note til kunden - man kan sgu da ikke forlade sig på at
> kunden måde læser det i avisen ..... det kan simpelthænd ikke holde ?

Jeg vil godt give dig ret i at det ikke burde være nok, det er derfor
jeg skriver *desvære*, men hvis du havde læst din aftale med TDC inden
du skrev under, så kunne du have undgået at have en aftale med TDC der
siger at de kan nøjes med at informere om takststigninger via avis
annoncer,,,

Ivar Madsen

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 18:38

"Ivar Madsen" :

> [...]
> du skrev under, så kunne du have undgået at have en aftale med TDC der
> siger at de kan nøjes med at informere om takststigninger via avis

Nej, det siger TDC ikke. Det siger telestyrelsen!

Carina

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-04-03 19:33

Carina skrev Torsdag den 17. april 2003 19:37 i dk.videnskab.jura:

> Nej, det siger TDC ikke. Det siger telestyrelsen!

Jov, det siger TDC i deres forretnings-betingelser, og telestyrelsen
acceptere det. DEt er ikke et krav fra telestyrelsen at
teleselskaberne skal informere deres kunder via avisannoncer og ikke
personligt brev.

Ivar Madsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 23:01

On Thu, 17 Apr 2003 20:32:45 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk>
wrote:

> [...]
>acceptere det. DEt er ikke et krav fra telestyrelsen at
>teleselskaberne skal informere deres kunder via avisannoncer og ikke

Det må sgu ha været dyrt i bestikkelse at komme frem til så
fortrinelig en ordning - Thi da det må da være om ikke andet så alm
etik hvis der eksisstere et kunde - forhandler forhold og man har en
kontrakt om en pris / ydelse etc. og den forandres at så informere
man klart til kunden om det i stedet for at tilsnige sig midler fra
kunden ved legitimt kamuflerede pris stigninger - da der altid vil
være en stor del af kunderne der ikke ser stigning før de for dybde
anelyseret derres regning - hvor tele styrelsen så godt nok har gjort
en ting i forbrugerens favør nemligt pålagt telefon leverandørene i
alle derres former at tilsende dem en opgørelse over de opkald som
kunden har foretaget hvis denne bedre om dette....

det kostede vist eller 4-500 kr for ikke så mange år siden !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 17-04-03 14:25

On Thu, 17 Apr 2003 15:08:15 +0200, Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>for en sms.... nu hat tdc jo aldrig taget ekstar for sms til udland og
>jeg kan ikke se nogen steder at smart talk skulle gøre det .....

Telmore gør det også.

Jeg er sqi glad for mit Orange Abonnement der ikke har disse ekstra
omksotninger forbundet med. Semder jeg fx en SMS til tyskland betaler
jeg en del under tysklands prisen for en SMS. Tager jeg så til tyskland
og SMS'er giver jeg lidt ekstra ud over de 75-85 øre det koster pr sms i
tyskland.
Flemming Jacobsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 14:46

On Thu, 17 Apr 2003 15:24:30 +0200, "Thunderbird[7100]"
> [...]

>jeg en del under tysklands prisen for en SMS. Tager jeg så til tyskland
>og SMS'er giver jeg lidt ekstra ud over de 75-85 øre det koster pr sms i

jamen jeg har selv 3 mobiler af sammen grund smart talk til sms -
orange til alm snak med et 117 kr abonoment købte sådan en spv kan
også gå på nettet ja også er jeg skiftet fra duet til et mixnet for
ikke at cutte alle bånd til tdc da jeg skifter min stasionære til
universal ....

men jeg kan også se de har bonet mig 30 kr for en billed besked som
jeg helt sikkert ikke har bestilt ....nå fanden stå i om jeg gider
brokke mig for under 100 kr ... selv om jeg godt nok principelt mener
at de bør oplyse når der er pris stigninger det mener jeg faktisk de
skal i.flg loven ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 17-04-03 14:59

On Thu, 17 Apr 2003 15:46:08 +0200, Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>brokke mig for under 100 kr ... selv om jeg godt nok principelt mener
>at de bør oplyse når der er pris stigninger det mener jeg faktisk de

Jeg gad godtnok ikke have abonnementer hos 3 forskellige udbydere og så
skulle sidde og skifte simkort hele tiden . Jeg kan fint nøjes med en
udbyder af gangen .
Flemming Jacobsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 18:00

On Thu, 17 Apr 2003 15:58:55 +0200, "Thunderbird[7100]"
> [...]

>Jeg gad godtnok ikke have abonnementer hos 3 forskellige udbydere og så
>skulle sidde og skifte simkort hele tiden . Jeg kan fint nøjes med en

jeg har 3 mobiler de bruges meget forskeligt og skal kunne forskelige
ting ellers gad jeg heller ikke ....
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Dennis Lange

Dato : 17-04-03 15:03

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev:
> [...]
> for en sms.... nu hat tdc jo aldrig taget ekstar for sms til udland og
> jeg kan ikke se nogen steder at smart talk skulle gøre det .....

Har du overhovedet læst på hjemmesiden??
Efter meget få klik, kommer dette frem:

SMS til udlandet pr. besked * 2,70 DKK

Du kan finde alle priser på:
http://www.smarttalk.dk/produkt/priser.php

--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 18:00

On Thu, 17 Apr 2003 16:02:49 +0200, "Dennis Lange"
<dblng2@hotmail.com> wrote:

>Har du overhovedet læst på hjemmesiden??
>Efter meget få klik, kommer dette frem:
>
> SMS til udlandet pr. besked * 2,70 DKK
>
>Du kan finde alle priser på:
>http://www.smarttalk.dk/produkt/priser.php

det er kommet efter jeg tegnede abonomentet !

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 17:37

"Bo M Mogensen":<

> for en sms.... nu hat tdc jo aldrig taget ekstar for sms til udland og
> jeg kan ikke se nogen steder at smart talk skulle gøre det .....

Jo det har TDC nu godt nok gjort i et stykke tid. Det koster 3 kr at sende
en sms til en udenlandsk telefon. Det koster stadig 50/25 øre (afhængig af
dit abn) at sende sms til en dansk telefon i udlandet.

Carina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 18:02

On Thu, 17 Apr 2003 18:36:45 +0200, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>en sms til en udenlandsk telefon. Det koster stadig 50/25 øre (afhængig af
>dit abn) at sende sms til en dansk telefon i udlandet.

så dropper jeg sgu min mixnet DET HAR DE ihvertilfælled ikke oplyst
mig om , de har kun ved opretelsen oplyst mig om det modsatte !!
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 18:05

> [...]

> så dropper jeg sgu min mixnet DET HAR DE ihvertilfælled ikke oplyst
> mig om , de har kun ved opretelsen oplyst mig om det modsatte !!

Mon ikke det står i betingelserne, hvis du nu læser 'det med småt'?

Carina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 18:52

On Thu, 17 Apr 2003 19:05:12 +0200, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

>"Bo M Mogensen" :

>Mon ikke det står i betingelserne, hvis du nu læser 'det med småt'?

nej det nøjes jeg med at påstå bagefter jeg har - hvorpå jeg kan sætte
3 beukrater i gang med at tjekke 267 spørgsmål der ender med at jeg
NÆGTER AT betale regningen også vil de sagsøge mig by all means jeg
står i RIK også dropper det ....men der var nu nogen de var så søde at
melde tilbage at jeg ku nøjes med at betale det halæve også uden
renter over 5 år det var så ok :)
Mv.
Bo MM

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 18:55

> [...]

> står i RIK også dropper det ....men der var nu nogen de var så søde at
> melde tilbage at jeg ku nøjes med at betale det halæve også uden

Ja, der skal jo være nogen der holder hjulene i gang. Så vi andre kan have
høje mobilpriser.

Og andre sørger for at holde de offentlige hjul (unødvendigt igang) så vi
også kan holde skatte niveauet oppe Og nu er al juraen vist vredet ud af
denne diskussion

carina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 21:34

On Thu, 17 Apr 2003 19:55:24 +0200, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

>Ja, der skal jo være nogen der holder hjulene i gang. Så vi andre kan have
>høje mobilpriser.

det er nu nok ikke lige det der gør det jeg tror gerne de havde holdt
prisen på 5 kr pr sms hvis det ikke havde være for den *lede*
konkurance!!!!!

>Og andre sørger for at holde de offentlige hjul (unødvendigt igang) så vi
>også kan holde skatte niveauet oppe

ja der skal gøres noget for at holde beskæftigelsen i gang !!!

>Og nu er al juraen vist vredet ud af
>denne diskussion
>
>carina

fut : dk.snak.off-topic

Mv.
Bo M Mogensen

--

Det er bedre at få fisse ind at stemme på DKP
det er også bedre ikke at få fisse ind at stemme på DKP !

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 18:12

"Bo M Mogensen":

> så dropper jeg sgu min mixnet DET HAR DE ihvertilfælled ikke oplyst
> mig om ,

Der står højt og larmende i deres prisliste at sms til udlandske telefoner
koster 2,75 kr.
http://www.mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

>de har kun ved opretelsen oplyst mig om det modsatte !!

Hvad er det modsatte af 2,75 kr?

Carina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 18:49

On Thu, 17 Apr 2003 19:11:52 +0200, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

>"Bo M Mogensen":

>Der står højt og larmende i deres prisliste at sms til udlandske telefoner
> [...]

15 øre :)

Mv.
Bo MM

Fra : Carina

Dato : 17-04-03 18:53

"Bo M Mogensen":

> 15 øre :)

Mixit har aldrig nogen sinde haft en pris på 15 øre pr. sms! Hvis nogen har
oplyst dig det, har vedkommende løjet. Og ud af det bør du så lære at man
aldrig skal stole på en sælger, og man skal altid læse hvad man skriver
under på! Det bør man nu altid gøre, alt andet er da dybt letsindigt!

Carina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-03 21:13

On Thu, 17 Apr 2003 19:52:57 +0200, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

>Mixit har aldrig nogen sinde haft en pris på 15 øre pr. sms! Hvis nogen har
>oplyst dig det, har vedkommende løjet.

som jeg skrev havde jeg 3 abonomenter og det er smart talk er dem til
15 øre det var så kun regionalt hvad de lige glemte at skrive og der
af denne tråd !!!!

>og man skal altid læse hvad man skriver
>under på!

netop :)