Korrnews og strengeudtryk
Fra : Peter G

Dato : 17-04-03 12:01

I Korrnews leger jeg lidt med sinaturer og tilpasning til forskellige
grupper.

I min newsout.def har jeg bl.a. linierne:
****
If Header(Newsgroups) matches "^dk\.kultur\.musik$"
   Set Sig="M.v.h. Peter. Email adresse (som den er) er gyldig.
   Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
   http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
   Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang."
Else If Header(Newsgroups) matches "^dk\..*"
Endif
****
Korrnews brokker sig (retfærdigt) over at den ikke kan læse
strengeudtrykket i den første "If"-statement.
Mit problem er, at jeg ikke kan gennemskue hvorledes jeg
får Korr-news til at opfatte udtrykket som en signatur på 4 linier.

Derudover brokker den sig også over at linien
Else If Header(Newsgroups) matches "^dk\..*"
medfører en "Header name contains an invalid char " ", you can force..."-fejlmeddelelse

Hvorfor nu det?

Nogen (Henrik?) der kan hjælpe?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email adresse (som den er) er gyldig.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 12:27

Peter G, du skrev:

> Nogen (Henrik?) der kan hjælpe?

Du gør det alt for kompliceret, efter min mening.

Lav en tekstfil, med den signatur du vil bruge og nøjes med det her,
som sidste linie i din def.

If Header (Newsgroups) matches "dk.kultur.musik" then Set Sig from "dk-kultur-musik.txt"

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def

Fra : Peter G

Dato : 17-04-03 16:48

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> If Header (Newsgroups) matches "dk.kultur.musik" then Set Sig from
> "dk-kultur-musik.txt"

Mange tak.
Jeg kunne desuden godt tænke mig at veksle mellem danske og engelske
"fortunes" afhængig om jeg poster i dk.-hierarkiet eller udenfor.

Jeg trodede jeg kunne få Korrnews til at skelne med flg. Regexp, men det
gør den vist ikke alligevel.

***
If Header (Newsgroups) matches "^dk\..*"
      Set Sig="M.v.h. Peter."
      Append Sig from "ordspil.txt"
   Else   Set Sig="Regards, Peter."
      Append Sig from "fortunes.txt"
Endif
***

Nogle forslag?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 20:01

Madsen, du skrev:

> Gad vide om body kun gælder ned til signaturadskilleren. Det tyder det
> på.

Do replace first " " with " " in sig

Du har ikke meget fantasi Madsen.

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 17:32

Henrik K Hansen skrev:

> If Header (Newsgroups) begins with "dk"
> Set Sig="M.v.h. Peter."

Kan man mon lave noget lignende med attributionslinien?
Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at der bliver skrevet wrote: i
linien hvis jeg skriver i en udenlandsk og skrev: hvis jeg skriver
i en dansk. Pt. sidder jeg og gør det manuelt, men det kan vel
egentlig gøres smartere, mon ikke?

Muligvis så kan Xnews gøre det uden brug af tredjepartsprogrammer,
men jeg ved det ikke.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-04-03 19:24

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Muligvis så kan Xnews gøre det uden brug af tredjepartsprogrammer,
> men jeg ved det ikke.

Nemt, du skriver det blot ind i Groups.ini. Fx for alt-hierarkiet:

[alt\.]
SigFile=sig_alt.txt
NewsAttrib=Hey %a, you wrote:

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 20:25

Madsen, du skrev:

> Problemet er så nu at Med venlig hilsen godt nok bliver fjernet, men
> Regards bliver ikke indsat i stedet. Hvad har jeg fantasiforladte
> misforster nu overset?

last, prøv med first.

--
Henrik
[*Et quotefjols' indlæg er blevet markeret af Korrnews*]

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 17:51

Henrik K Hansen skrev:

> If not Header (Newsgroups) begins with "dk"
> Do replace first "skrev" with "wrote" in body
> endif

Det skal sgu prøves!

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 21:06

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 18:21

Madsen skrev:

> Det skal sgu prøves!

Og det virker jo fint, men hvorfor hulen godtager KorrNews ikke
kommandoen or, eller det kan man måske ikke?

Jeg havde regnet med at det her ville fungere:

If not Header (Newsgroups) begins with "dk" or "tele"
Do replace first "skrev" with "wrote" in body
endif

På samme måde havde jeg forestillet sig at man kunne lave noget
i retning af det her:

If not Header (Newsgroups) begins with "dk" or "tele"
Do replace last "Med venlig hilsen" with "Regards" in body
endif

Det vil den heller ikke. Hvad bruges mon i stedet for or?

Madsen.

Fra : Peter G

Dato : 17-04-03 18:57

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> If not Header (Newsgroups) begins with "dk" or "tele"

Prøv evt.

If not Header (Newsgroups) matches "(^dk.*|^tele.*)"

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
"Og din pointe er?"

Fra : Dino

Dato : 17-04-03 19:49

Den 17-4 2003 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg havde regnet med at det her ville fungere:
>
> If not Header (Newsgroups) begins with "dk" or "tele"
> Do replace first "skrev" with "wrote" in body
> endif

Hvis jeg husker rigtigt (KN er afinstalleret her):

If Not Header(Newsgroups) Begins With "dk" Or Not Header(Newsgroups) Begins With "tele"
Do Replace First "skrev" With "wrote" In Body
EndIf

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 21:14

Henrik K Hansen skrev:

> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/min_Incomming_NNTP_def.txt

Den har jeg været inde og kigge på tidligere i dag, men må da vist
hellere lige gøre det igen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 19:21

Peter G skrev:

> If not Header (Newsgroups) matches "(^dk.*|^tele.*)"

Tak. Det virker. :)

Jeg kan bare ikke få den til at udskifte Med venlig hilsen til Regards,
men det med skrev: til wrote: virker.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 19:37

Rudi Stegen skrev:

> [alt\.]
> SigFile=sig_alt.txt
> NewsAttrib=Hey %a, you wrote:

Jamen for hulen. Så skulle pokker da stå i at jeg har siddet og
gjort det manuelt igennem længere tid.
Den ændring vil jeg straks lave for så ændrer Xnews jo selv
attributionslinie og signaturen hvis jeg skriver i en alt-gruppe
udenom Hamster og hjælpeprogrammer, men jeg har stadig brug for
ændringen i KorrNews, for det kunne også være lækkert hvis det
skete automagisk når man sender med OE. Man er jo dybest set en
doven hund. ;)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-04-03 22:51

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jamen for hulen. Så skulle pokker da stå i at jeg har siddet og
> gjort det manuelt igennem længere tid.

Tag evt. en kigger på <http://xnews.newsguy.com/manual.html#custom2>.
Man kan faktisk temmelig meget i Groups.ini

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 20:46

Dino skrev:

> If Not Header(Newsgroups) Begins With "dk" Or Not Header(Newsgroups)
> Begins With "tele" Do Replace First "skrev" With "wrote" In Body

Den får jeg så en syntax fejl på, men det her med If not Header
(Newsgroups) matches "(^dk.*|^tele.*)" fungerer. :)

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 17-04-03 21:18

> Den får jeg så en syntax fejl på, men det her med If not Header
> (Newsgroups) matches "(^dk.*|^tele.*)" fungerer. :)

Mmm, ja - jeg sagde *hvis* ;0) men måske skal der være nogle
flere paranteser?

Fra : Peter G

Dato : 18-04-03 09:11

Dino <dino@despammed.com> wrote:

> If Not(Header(Newsgroups) Begins With "dk") Or Not(Header(Newsgroups)
> Begins With "tele")
> Do Replace First "skrev" With "wrote" In Body
> EndIf

Så foretrækker jeg et par kontante Regular Expressions

Er der en, der kan fortælle mig om der kunne være potentielle
misbrugs-problemer med mit valg af FQDN?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 21:56

Dino wrote:

> Mmm, ja - jeg sagde *hvis* ;0)

Jep, det bemærkede jeg godt. :)

> men måske skal der være nogle flere paranteser?
>
> If Not(Header(Newsgroups) Begins With "dk") Or
> Not(Header(Newsgroups) Begins With "tele")
> Do Replace First "skrev" With "wrote" In Body
> EndIf

Ja, se det fungerer uden videre vrøvl.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-04-03 00:20

Rudi Stegen skrev:

> Man kan faktisk temmelig meget i Groups.ini

Det ser det ud til ja. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-04-03 16:37

Rudi Stegen skrev:

> Man kan faktisk temmelig meget i Groups.ini

Ja og nu svigter min manglende fantasi mig så igen for hvordan får
jeg mon Xnews til at lade være med at indsætte følgende headere når
jeg sender til alt*, comp* og microsoft*-hierakierne ?

Det kunne jo være smart nok hvis den kunne opsættes så de blev indsat
når man skrev i en dansk gruppe, men ikke når man skrev i en engelsk.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-04-03 17:00

> [...]

> jeg mon Xnews til at lade være med at indsætte følgende headere
> når jeg sender til alt*, comp* og microsoft*-hierakierne ?

Fx min til alt-hierarkiet (jeg har fjernet de "semikolonede" linjer
- som bekendt har jeg en svaghed med at bruge ini-filerne til
"notesblok" for det, der vedrører den aktuelle ini-fil):

<copy>

[alt\.]
SigFile=sig_alt.txt
NewsAttrib=Hey %a, you wrote:

ID=engelsk

NewCustomHeaders=1

CustomHeadersCount=4
CustomHeader1=*X-Face: VZ@8=a;H!Zq5z37%l!;`y;Tzg.LOW<)lQ(DT|j7=,Q#^X\6Yru.0l48}YlX)SDhqYj,@ZeByH_)LVUxKy^jlY.$/A>XVFY8'][(_5fcL'C%YJ3v/%BPs2DQ`On]2O'q|]OnD+d`ts`vUWWVBR4D#)LZUWeTL5~BtiG.}H;HAJsV5e}YZzu=hwxHi_,<,<M#(E^~E`B[emyb.9KU8TwlAqJ<W*C`3a~RP3mpChkoUicbue]<G*]$yNb^Q\3JW[c*\~Yngep[hH2h_$f*Ow]
CustomHeader2=*Mime-Version: 1.0
CustomHeader3=*Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
CustomHeader4=*Content-Transfer-Encoding: 8bit

</copy>

Den linje med "ID=" (og ovenfor) er unødvendig i den aktuelle
sammehæng, så vi starter derunder

"NewCustomHeaders=1" betyder, at den skal glemme alt om CustomHeaders
i Xnews.ini og kun anvende dem, der er angivet for gældende grupper
(her alt-grupperne). Og så skriver, klippe-klistrer etc. man ellers
samtlige de CustomHeaders, der skal anvendes i disse grupper og kalder
dem CustomHeader1, -2 ... etc..

I "CustomHeadersCount=n" skal du sætte n til det antal CustomHeaders,
du anvender hér.

Jeg håber, det er nok (?) - ellers skrig op.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 27-04-03 17:36

Rudi Stegen skrev:

> Jeg håber, det er nok (?) - ellers skrig op.

Det fungerer bare. :)

Jeg havde faktisk læst det med NewCustomHeaders=1 i min søgen efter en
løsning, men havde åbenbart ikke fattet hvordan jeg skulle bruge det.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-04-03 16:22

Peter G <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> skrev:

> I Korrnews leger jeg lidt med sinaturer og tilpasning til forskellige
> grupper.

Du kan lave signatur tilpasning til enkelte grupper direkte i XNews.

Dette gøres meget nemt i groups.ini ved at skrive eksempelvis følgende:

[dk.forbruger]
SigFile=c:\program files\xnews\signatur_forbruger.txt
continue=1

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter G

Dato : 17-04-03 18:16

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Du kan lave signatur tilpasning til enkelte grupper direkte i XNews.
>
> Dette gøres meget nemt i groups.ini ved at skrive eksempelvis følgende:

Jeg ved det (og har tidligere benyttet mig af det), men jeg er nu lidt mere
krævende idet jeg gerne vil have faste signaturer i enkelte grupper og
skiftende i andre.
Et krav min Korrnews nu kan klare efter jeg har fundet løsningen.
(If-løkkerne var åbenbart sat i forkert rækkefølge.)

Mange tak til alle der bidrog med forslag.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 17:09

Peter G, du skrev:

> Nogle forslag?

Nu har jeg ikke meget forstand på regexp i Korrnews, så.

[...]

En Hamster uden Dino's script og moduler,
er ikke en rigtig Hamster.
http://starcruiser.dk/hamstersiden/

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 20:21

Henrik K Hansen skrev:

> Do replace first " " with " " in sig

DO'H!

Nu har jeg den her:

If not Header (Newsgroups) matches "(^dk.*|^tele.*)"
Do replace last "Med venlig hilsen" with "Regards" in sig
endif

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 17:41

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 20:38

Henrik K Hansen skrev:

> last, prøv med first.

Og det hjalp. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 20:55

Henrik K Hansen skrev:

> [*Et quotefjols' indlæg er blevet markeret af Korrnews*]

Og hvad resulterer det så i?