Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan det passe...!?
Fra : Niels L.

Dato : 16-04-03 23:27

Hej gruppe...

Jeg har et HP Photosmart 315 digitalkamera med et 8MB Compact Flash-kort
i...
Nu har jeg købt et CF på 64MB, så der er plads til nogle flere billeder. Men
det
er ikke muligt for mig, at overføre billederne til min pc. Den 'boks' som
plejer at komme
frem på skærmen, dukker simpelthen ikke op. Og altså: nul overførsel!
Alt ser OK ud på kameraet....jeg kan se billederne på den lille skærm på
kameraet.

Hvad er der mon galt? (Mit styresystem er Windows XP).

Med venlig hilsen
Niels L.

Fra : Kenneth

Dato : 16-04-03 23:36

> Hvad er der mon galt? (Mit styresystem er Windows XP).

Prøv at trykke på min computer. Er dit kamera så ikke der?

Kenneth

Fra : Niels L.

Dato : 17-04-03 00:30

> Prøv at trykke på min computer. Er dit kamera så ikke der?
>
> Kenneth

Jo, i mit tilfælde hedder det drev E. Og når jeg dobb.klikker på det, siger
den at drevet skal formateres!
Det er jo noget vrøvl. Kameraet kan selv formatere kortet, og det har jeg
prøvet. (Hvergang forsvinder billederne jo...).

Men sagen er, at selve guiden til billedoverførsel simpelthen ikke dukker
op. I øvrigt: når jeg prøver at sætte mit 8MB-kort
i kameraet....ja, så er alting normalt....og jeg kan overføre billederne.
Jeg synes det er mystisk.
Kan det passe at kameraet ikke kan håndtere et 64MB-kort. Det er da ikke en
specielt stor kapacitet...

Hilsner
Niels

Fra : michael bennati scho~

Dato : 17-04-03 00:58

er kameraet tilsluttet via usb porten?? er der flere enheder tilsluttet??
prøv at afmontere de andre enheder og så sæt kameraet til. Kan programmet
ikke finde kameraet i usb port 1, kan den måske i port 2...
mvh Michael

Fra : Poul Krogh

Dato : 17-04-03 11:24

Det er vel muligt at kameraet formatterer "forkert", dvs. overholder sine
egne standarder men ikke standarderne for Windows (hvis det da er det du
bruger), nemlig FAT12, FAT16 (formentlig) og FAT32. Så det er muligt at du
skal formattere kortet via computeren. Denne formattereing overholder
næsten med garanti alle standarder (kamera og OS), dvs. at den er mere
striks med kravene (flere end kameraets men stadig overholdende).

Så skal du "bare" have fundet en måde at få dine billeder på. Der er to jeg
umiddelbart kan finde:

1) Find et recovery program, feks. EasyRecovery Pro. Og recover billederne
når der er formatteret. Bagdelen ved dette er at det kan være du ikke kan
recover dine billeder efter formattering (tror det kan lade sig gøre, har
gjort det, men er self. ingen garanti)

2) Prøv at recover det nu. Med samme program (der findes også andre, lav en
søgning pånettet) Og så formater bagefter.

Du kan evt. prøve at tage en backup med et program. Kan godt ske at du kan
finde et andet program, altså ikke Windows OS, der kan læse det. Feks. Ghost
(måske)

Hvilket OS bruger du ? Windows 98, XP, ME, NT, 2000 eller...

Ja der er mange måske'er, men det er nemmest bare at gå igang. Det hjælper
jo ikke bare at kigge på kortet og så nyde dine billeder på kameraet, du vil
vel gerne kunne bruge det til flere billeder. Det kan være at du mister dine
billeder, men er vel bedre end at have et kort der ikke kan bruges. Og er
næsten sikker på at en formattering via dit OS vil virke.

PS. Hvis du ikke ved det, OS = Operativ System (styresystem)

Håber det hjælper

Poul Krogh