Mikrofon til G4
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 16-04-03 14:39

Hej alle

Jeg skal bruge min Powerbook G4 17" SuperDrive til redigering af mine
hjemmevideoer, hvor jeg bl.a. skal indtale bemærkninger o.s.v. Jeg søger
efter en kanon mikrofon som bare kan sættes til og så vil virke.

Hvad skal jeg satse på, tak.

Bo

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-04-03 22:39

Rabbit_HGC <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> hjemmevideoer, hvor jeg bl.a. skal indtale bemærkninger o.s.v. Jeg søger
> efter en kanon mikrofon som bare kan sættes til og så vil virke.

Har din Powerbook ikke indbygget microfon?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Tom Dissing

Dato : 17-04-03 00:58

Hvis din "Book" har almindeligt mik indgang (I dit tilfælde mini jack) skal
du blot finde en almindelig mikrofon, og et stik der ender I mini jack..
Så kører det..
Alternativet er en af de mange USB mikrofoner..
Tom

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-03 09:02

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> Så kører det..
> Alternativet er en af de mange USB mikrofoner..

Jeg har lige investeret i en Logitech Premium Stereo USB Headset 30,
(til samme formål) og den kører perfekt. Indtil nu har jeg lagt
kommentarer på et slideshow og holdt telefonmøde med tre andre i en
time

Mac OS X, 10.2.5 kender den med det samme - dog skal/bør man ved
telefoni skifte lydudgang fra built in til Logitech, medmindre hele
stuen skal følge med i samtalen.

Jeg bruger bare min ledige port på tastaturet, selvom de anbefaler port
1 på maskinen - det skal lige siges, at det ikke er en bærbar, men en
stationær - men princippet er vel det samme
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 22-04-03 11:52

takker, jeg kigger på den Logitech Premium, lyder interessant.

Rabbit