Så er det bekræftet. Björk komm
Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-04-03 11:09

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-04-03 11:39

Stig Nygaard wrote:
> http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=1f5e2774

Ja, men kommer Radiohead? Det er fandme 6 freaking år siden!! GRRRR!!!

/David

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 16-04-03 12:32

> Ja, men kommer Radiohead? Det er fandme 6 freaking år siden!! GRRRR!!!
>
> /David

Yes...jeg var ved at falde ned af stolen da jeg så at Björk kommer...så
bliver det simpelthen ikke bedre. Jo, Radiohead kunne gøre det til en sublim
festival, men jeg tvivler. I stedet for kommer MASSIVE ATTACK, og det er for
mit vedkommende ligeså godt som Radiohead.
Jeg må indrømme at programmet for årets festival er mildest talt
imponerende. De sidste års tid har der jo været en heftig kritik af
programmet, men i år lader det til at denne kritik må forstumme...jeg kan i
hvert fald ikke klage.

En ovenud lykkelig
Jacob

Fra : DumbWarrior

Dato : 16-04-03 13:34

Jeg ville ikke rigtig kalde det en rock festival mere. De har et par gamle
støvede rock navne, og et par mere eller mindre ukendte. Det er det. Det
vrimler med mange nye rigtig fede rock navne for tiden og de har så godt som
fået ingen hjem, indtil videre. Det syntes jeg er lidt skuffende. :(
Men jeg møder jo aligevel op og tager den fulde festival tur, med dertil
hørende musik.

VH
DW

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 16-04-03 15:46

"DumbWarrior" <shaman10@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået ingen hjem, indtil videre. Det syntes jeg er lidt skuffende. :(
> Men jeg møder jo aligevel op og tager den fulde festival tur, med dertil

Hvilke nye fede rock-navne mangler efter din mening? Jeg synes de har en
del...bl.a. Interpol, The Kills, Mew, Coldplay, Kitty Wu, Kaizers. Det er i
hvert fald en del af den musik som jeg synes er fed lige for tiden. Kan godt
se at The Strokes o.a. kunne have været med. Men hvis du tænker på nu-rock
(boy) bands såsom Linkin Park, så er du nok gået forkert.

---Jacob---

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 16-04-03 17:05

> [...]
> se at The Strokes o.a. kunne have været med. Men hvis du tænker på nu-rock
> (boy) bands såsom Linkin Park, så er du nok gået forkert.

Kender jeg DW ret, mener han nok sådan noget som Audioslave, og andet i den
stil. :)

Fra : Mr. Good Guy

Dato : 16-04-03 16:06

Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote in news:3e9d2bbd$0$42616
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=1f5e2774

Oh dear!
Kællingen (Björk) skriger jo kun. Synge kan hun ikke!

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-04-03 16:44

> Oh dear!
> Kællingen (Björk) skriger jo kun. Synge kan hun ikke!

Det er selvfølgelig OK hvis du ikke kan lide Björks musik, men at sige at
hun ikke kan synge er jo - faktuelt - helt og aldeles forkert.

At hun derimod er af ét af 90'ernes absolut klareste stjerneskud - ja, med
en meget særpræget sang- og musikstil - vil de fleste seriøse musikkritikere
vist give mig ret i.

Hvis du seriøst mener, at Björks udgivelser udelukkende består af skrig, vil
jeg klart anbefale dig at lytte til hendes samlede diskografi. Du vil
hurtigt opdage, at dit stereotype billede, der måske baserer sig på en
MTV-visning af "It's Oh So Quiet", vil blive gjort til skamme. Prøv også at
tage et kig på nogle af hendes nyere koncertudgivelse (fx Live at Cambridge)
og du vil se, at damen rent faktisk besidder enormt talent og samtidig
formår at være nyskabende på alle punkter, i en sjældent set grad.

mvh
Kim Jensen

Fra : Mr. Good Guy

Dato : 16-04-03 19:31

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in

> [...]
> faktisk besidder enormt talent og samtidig formår at være nyskabende
> på alle punkter, i en sjældent set grad.

Ok, du har overbevist mig om, at jeg måske har været lidt for hurtig på
aftrækkeren. Jeg vil nu undersøge hendes cd'er nærmere, inden jeg udtaler
mig igen.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 16-04-03 19:51

Kim Jensen wrote:

> Det er selvfølgelig OK hvis du ikke kan lide Björks musik, men at sige at
> hun ikke kan synge er jo - faktuelt - helt og aldeles forkert.

Det er rigtigt (at det er forkert (!)), men samtidig hører det med til
historien, at Björk temmelig ofte synger falsk og i øvrigt har det med
at genbruge de samme stemmeeffekter alt for ofte. Ikke desto mindre har
hun en speciel stemme, og hun formår at få sin personlighed og nerve
kanaliseret ud gennem stemmen.