Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Q: Voodoo2 problemmer ????
Fra : M.B.J.

Dato : 22-03-01 22:32

Et tilsyneladende velfungerende Voodoo2 grafik kort laver ged i den på 3
forskellige computere ???

Hvad fanden er der galt ???

- Efter at koret er blevet sat i maskinen, genkender systemet det som et
normalt Voodoo 2 kort, hvilket kan aflæses umiddelbart inden indlæsningen af
styresystemet.
- Windows 98 finder også et "multimedia device", og beder om en driver.
- Driveren installerer fint, og Systemet kan genstarte uden problemer.
- Efter genstart popper en fejlmeddelelse op, hvor der står noget i retning
af:

["Glideinviroment expected a Voodoo~2 - None pressent"]

Øhh... Jeg checker herefter kontrolpanelet, og finder her et Voodoo2 kort,
ganske som det bør være... Ligeledes kan jeg på skrivebordets kontekst menu
finde et 3DFX Voodoo 2 faneblad, men dette kan jeg ikke komme ind i, da
maskinen blot står og swapper fælt på harddisken i et par minutter,
hvorefter den kvitterer med en fejl !!

- Jeg har så af-installeret driveren, og prøvet igen... Jeg har
af-installeret igen og prøvet med to ældre driver generationer uden held.
- Jeg har af-installeret Win98 og installeret Win98 SE fra bunden... Samme
resultat...
- Jeg har indsat kortet i en anden maskine... Samme resultat...

Koret giver ikke umiddelbart indtryk af at være defekt, og det er kun fordi
jeg er gået særdeles metodisk og systematisk til værks, at jeg nu mener at
kunne påpege at kortet har en defekt.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-03-01 08:50

M.B.J. skrev...
> Et tilsyneladende velfungerende Voodoo2 grafik kort laver ged i den på
3
> forskellige computere ???
>
> Hvad fanden er der galt ???

Du har selvfølgelig forbundet det med dit grafikkort, ikke?
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : M.B.J.

Dato : 23-03-01 09:00

> Du har selvfølgelig forbundet det med dit grafikkort, ikke?

Jo jo... Pass throu kablet sad hvor det skulle... Jeg havde jo 2D hele
tiden, for fanden...

---
MBJ

Fra : Butch

Dato : 24-03-01 19:32

"M.B.J." <layer3@*no_spam*worldonline.dk> wrote in message
> Et tilsyneladende velfungerende Voodoo2 grafik kort laver ged i den på 3
> forskellige computere ???
>
> Hvad fanden er der galt ???

Hej
Har du prøvet med forskellige driver versioner? Det kan være at det
driver-set du har ikke virker.
Har kortet virket før med samme driver?
Hilen
Butch