Spil på Medion 2.53 ghz bærbar (fra aldi)
Fra : stefan km

Dato : 15-04-03 20:34

Hej!

Min mor købte den aldi-bærbare de havde for et par måneder siden, den med en
2.53 ghz (desktop) P4, 512 mb ddr ram og et "Geforce 4 488 Go" kort.

så man burde kunne spille på den, og det kan man også, men når man har
spillet et stykke tid på den (gta3, splinter cell osv) begynder den med ca.
5-10 minutters intervaller at køre _meget_langsomt i ca. 30 sekunder for så
at blive helt normal.

Lige præcis den bærbare er jo også kendt for at blive meget varm hvilket den
også gør, særligt når man spiller. Og det virker lidt som om den bliver
overophedet. Er der nogen der kender en løsning på problemet ville jeg blive
meget glad
----
/Stefan K.M.

PS. opløsning, farvedybde osv. i spillene virker ikke til at have nogen
betydelig effekt på problemet

Fra : Olesen

Dato : 15-04-03 20:44

"stefan km" <valid@email.dkw> skrev i en meddelelse

> [...]
> også gør, særligt når man spiller. Og det virker lidt som om den bliver
> overophedet. Er der nogen der kender en løsning på problemet ville jeg

Læg en tændstikæske bag den og vip skærmen så den alligevel passer
synsmæssig.

Den ekstra frihøjde bør få luften til at cirkulere mere frit ???

Fra : Taba

Dato : 15-04-03 21:48

Måske går den ned i hastighed for at skåne cpu'en så den ikke futter af?!?!
Ellers kune det være det var software relateret med en virus scanner eller
hvad ved jeg der scanner i baggrunden (dog underligt at det sker så tit hvis
det var defragmentering el. lign.).

Det lyder som et varmeproblem desværre, af CPU'en!

/Taba

Fra : Mercenary

Dato : 15-04-03 22:14

> [...]

> også gør, særligt når man spiller. Og det virker lidt som om den bliver
> overophedet. Er der nogen der kender en løsning på problemet ville jeg

Har selv én af slagsen.
Den egner sig absolut ikke til spil, da den bliver alt for varm.
Men det er jo heller ikke en mobile processor der er i

Men den er fin at kode på ;-D

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : stefan km

Dato : 15-04-03 22:39

> [...]
> /Merc
>
> There are 10 types of people.
> Those who understand binary, and those who don't...

Hm - så der er ikke noget at gøre ?
okay, det var jo heller ikke det den blev købt til, men alligevel :)
Tak for hjælpen

/Stefan

Fra : Mercenary

Dato : 16-04-03 09:03

> Hm - så der er ikke noget at gøre ?
> okay, det var jo heller ikke det den blev købt til, men alligevel :)
> Tak for hjælpen
>
> /Stefan

Måske. Men jeg har snakket med flere i dk.edb.hardware der har samme
problemer med omtalte maskine.

Mindst een påstår at han har fået Medion til at forbedre kølesystemet.
Vistnok bare noget kølepasta mellem CPU og køleprofil. Men om det hjalp ved
jeg ikke.

Fra : Henrichsen

Dato : 28-04-03 01:08

Kast den i havnen!