Flere spørgsmål..
Fra : Sinkbæk

Dato : 22-03-01 22:20

Hvordan inkluderer jeg en fil i en betingelse?

Jeg bruger følgende kode, som indsætter en bruger i mysql:
<?
if (mysql_num_rows($result) == "0") {

//opretter brugeren

$sql = "INSERT INTO afstem (navn,adresse)
VALUES('$navn','$adresse')";
mysql_query($sql);

//send videre til afstemningsside

include("layout.php"); //Her vil jeg gerne have det sådan at filen kun
bliver vist, hvis der bliver sat noget ind i min mysql tabel

}
?>

Fra : Henrik Hansen

Dato : 22-03-01 23:24

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

> [...]
>
> include("layout.php"); //Her vil jeg gerne have det sådan at filen kun
> bliver vist, hvis der bliver sat noget ind i min mysql tabel

den korte måde:

if (mysql_uuery($sql) {
include("layout.php");
else
echo ":p";

den længere:

$result = mysql_query($sql);

if ($result)

mysql_query retunerer nemlig 1 ved success og 0 ved fejl

--
Henrik Hansen