PSU størrelse?
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 15-04-03 16:46

Jeg har en P3 maskine til at stå, som har det med at fryse forholdsvis
tit.... Det kan godt ske at det er bundkortet der er ustabilt, men inden jeg
køber et nyt, ville jeg lige høre om der er nogen der hurtigt kan regne ud
hvor stor en PSU der skal til dette system som minimum... jeg mistænker
nemlig PSU'en for at levere en smule for lidt strøm...

Processor: Pentium3 733Mhz
Bundkort: ECS P6VAP-A+
Ram: 2 x 128 Mb Kingston (133Mhz)
Grafikkort: RIVA TNT2 M64 (32Mb ram)
Drev: Diskettedrev, Harddisk, CD-romdrev, Brænder
Modem: PCI modem
LAN: PCI LAN

Der sidder PT en 235Watt PSU i maskinen

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Esben

Dato : 15-04-03 16:59

"Anders Jacobsen" <anders@FJERN.ichtys.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ram: 2 x 128 Mb Kingston (133Mhz)
> Grafikkort: RIVA TNT2 M64 (32Mb ram)
> Drev: Diskettedrev, Harddisk, CD-romdrev, Brænder

Jeg har haft et lignende system (dog med 866MHz cpu og Geforce 2GTS) på
en 145 watt LiteON PSU, uden problemer. Systemet jeg har nu ligner også
meget, og kører på en 235 watt Aopen PSU, ligeledes uden problemer. Det
behøver dog ikke at udelukke at det er din PSU der er problemet, men det
fortæller måske noget om at watt-tallet på PSU'en ikke er et endegyldigt
mål for kvaliteten. Jeg har af og til oplevet PCI-modemer som fik
computere til at fryse spontant, men det kan også skyldes andre ting,
fx. bundkortet som du nævner. Prøv at koble så mange enheder fra som
muligt, og se hvordan maskinen kører, efterhånden som du aktiverer
flere. Prøv også at installere et overvågningsprogram som Speedfan eller
MBM, og se hvordan spændingerne påvirkes/afviger under forskellige
belastninger.

--
Esben

--
Esben

Fra : Leony

Dato : 16-04-03 12:51

> [...]

> Ram: 2 x 128 Mb Kingston (133Mhz)
> Grafikkort: RIVA TNT2 M64 (32Mb ram)
> Drev: Diskettedrev, Harddisk, CD-romdrev, Brænder

Jeg kører en P3 1000 MHz, 640 MB RAM, 1 harddisk mere end dig og ellers
det du har på en 235 Watts psu uden problemer.
Der findes dog forskellig kvalitet på strømforsyninger. Kender du ikke
en der har en du kan låne?

Defekt RAM kan ofte være skyld i frysninger.
Prøv at køre med 1 blok af gangen. Alternativt låne noget, som du kan
teste med.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/