avocado
Fra : Herb

Dato : 15-04-03 14:35

Hvor lang tid kan en avocado egentlig holde sig i køleskab? og hvorfor er de
så dyre?

/Herb

---

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 15-04-03 16:24

"Herb" <Herbert@web-developer.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid kan en avocado egentlig holde sig i køleskab? og hvorfor er
de
> så dyre?

Væsentligt kortere tid end hvis de bliver opbevaret uden for køleskabet

....in other words: de skal ikke opbevares i køleskab

Mvh Mads

Fra : Bettina Madsen

Dato : 15-04-03 21:30

> Væsentligt kortere tid end hvis de bliver opbevaret uden for
> køleskabet
>
> ...in other words: de skal ikke opbevares i køleskab

Det troede jeg også, indtil jeg stod med en masse avokadoer, som jeg ikke
skulle have til at modne alt for hurtigt.
De holder sig fint i mit køleskab (4 grader) og også optil flere uger. Jeg
tager dem ud og ligger dem til modning på køkken bordet, når jeg har brug
for dem.
ISO har haft sådan nogle net med 8-10 (umodne) avokadoer, de har snart
ligget 4 uger i mit køleskab og har ikke fået køleskader (som jeg ellers
havde forventet de ville)

Hvis jeg bruger ½ avokado til et eller andet, gemmer jeg den anden halvdel i
en plastboks. Den kan holde sig 3-4 dage, uden at blive dårlig eller blive
misfarvet.

Avokadoer har altså rimelig lang holdbarhed, hvilket er fint, set i
betragtning af prisen. Det er så ærgeligt når man er nød til at smide noget
ud fordi man ikke har nået at bruge det inden det er blevet for dårligt.

MVH Bettina

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-03 23:55

"Herb" <Herbert@web-developer.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid kan en avocado egentlig holde sig i køleskab? og hvorfor er
de
> så dyre?

Hvorfor er passionsfrugter dyrere end æbler?

Mvh Thomas