Pæne URLs med Apache
Fra : Rune Glerup

Dato : 15-04-03 13:12

Jeg bruger en feature i Apache 1.3 som gør at man fx kan køre php-filen
artikel.php ved at skrive fx

http://domain/artikel.php/0041/

Er der nogen der ved hvad denne feature hedder?
Hvor er den dokumenteret?

Og hvorfor virker det ikke umiddelbart i Apache 2.0?

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-04-03 13:47

In article <MPG.1906158629baf5139896b9@sunsite.dk>,
Rune Glerup <usenet@kaboom.dk> wrote:

> Jeg bruger en feature i Apache 1.3 som gør at man fx kan køre php-filen
> artikel.php ved at skrive fx
>
> http://domain/artikel.php/0041/
>
> Er der nogen der ved hvad denne feature hedder?

Det må næsten være mod_rewrite modulet.

> Hvor er den dokumenteret?

http://httpd.apache.org/docs-2.0/misc/rewriteguide.html

Og der er også lidt guf her:

http://mbn.dk/Apache/ (de 2 nederste punkter)

> Og hvorfor virker det ikke umiddelbart i Apache 2.0?

Højest sandsynlig fordi modulet ikke et aktiveret i din httpd.conf

--
Michael Rasmussen, mir@irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : Rune Glerup

Dato : 15-04-03 13:49

Michael Rasmussen skrev:

> Det må næsten være mod_rewrite modulet.

Det er ikke mod_rewrite. Den virker selvom det ikke er tilstede.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Rune Glerup