TV-in problemer - Nvidia capture driver
Fra : Mick Johansen [4700]

Dato : 15-04-03 07:48

Hejsa,

Har netop fundet ud af, at mit grafikkort (MSI TI4600-VTD) faktisk har TV-in
;) Så jeg skal naturligvis i gang med at grabbe mine VHS-bånd over på
computeren. Har også fundet et par programmer til formålet - f.eks. AVI_IO.
Problemet er bare, at jeg tilsyneladende ikke kan få "tændt" for TV-in
indgangen. Lige meget hvordan jeg forbinder min VHS-maskine til indgangen
(Har prøvet både S-VHS og composite) vises kun en række vandrette streger.

Nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 15-04-03 17:46

On Tue, 15 Apr 2003 08:47:56 +0200, "Mick Johansen [4700]"
<mick-j@it.dk> wrote:

> [...]
>(Har prøvet både S-VHS og composite) vises kun en række vandrette streger.

Er du sikker på du har forbundet den via S-VHS på vidioen?

MVH Martin S

Fra : Mick Johansen [4700]

Dato : 15-04-03 20:26

Hej Martin,

> Er du sikker på du har forbundet den via S-VHS på vidioen?

Har prøvet både SVHS og begge scart udgange - samme resultat.

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : SSn

Dato : 15-04-03 22:05

(Har prøvet både S-VHS og composite) vises kun en række vandrette streger.

Jeg har et ASUS 8460 Ultra Deluxe, der også er baseret på Ti-4600.
Kortet har både video in og ud - og jeg har med succes brugt både ASUS' og
NVIDIA's WDM driver. Prøv evt. en anden version end den du bruger nu.
Jeg kan også fremprovokere grå, vandrette streger uden antydning af et reelt
skærmbillede, hvis jeg i ASUS' capture software (ASUS Digital VCR) under
"Devices" har indstillet "Video connector" til "TV Tuner" i stedet for
"SVideo" eller "Composite". En sådan indstillings-mulighed er der måske også
på den software, som du bruger.

På mit kort skal en knap på min scart-stikboks (der samler video-stikkene
til en scart-udgang) skiftes mellem henholdsvis in eller out, afhængigt af,
om man skal ha' signalet den ene eller den anden vej. Endvidere skal video
stikkene flyttes i "PC-enden" mellem in eller out.

Fra : Mick Johansen [4700]

Dato : 15-04-03 22:48

Der var den.. den skulle ændres fra Tuner til Composite.. Mange tak for
hjælpen.

Med venlig hilsen
Mick Johansen