Re: Telmore ( Tv Reklamer)
Fra : Jöinz

Dato : 22-03-01 21:00

Hej Frank,

Ang. den reklame i p.t. kører med i TV.

Citat fra reklamen: "Skid på dit telefonselskab, det betaler sig"

Er det ikke lidt lavt at synke spørger jeg så?
Tror i at de unge synes det er sejt fordi i bander i TV og indirekte sviner
de andre telefonselskaber til?

Jeg synes bare at det er en plat form for markedsføring.

Mvh. Jens Mariager

> [...]
ufornuftige ting der ikke kan betale sig. Dette er en generel

Fra : Michael Haahr

Dato : 22-03-01 21:07

> Citat fra reklamen: "Skid på dit telefonselskab, det betaler sig"

Men teleselskabet kan jo ligeså godt være Telmore, så skid på Telmore, det
betaler sig ?!?!?, der siges jo ikke noget navn på teleselskabet,

> Er det ikke lidt lavt at synke spørger jeg så?
> Tror i at de unge synes det er sejt fordi i bander i TV og indirekte
sviner
> de andre telefonselskaber til?

Jeg synes også det er lidt for plat, man bør i en reklame kun komme med
nogle oplysninger som forburgerne kan bruge til noget, dvs. priser osv., så
må det være op til forbrugeren at bestemme om han/hun vil benytte sig af det
selskab der reklameres for. At Telmore i deres reklame, viser at de synes at
alle andre selskaber er noget lort, synes jeg er lidt barnligt, ligesom at
se to børn der står og skændes i en børnehave.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 24-03-01 00:00

In article <bQsu6.581$yy6.19549@news.get2net.dk>,
mariager@superbruger.dk says...

Det kunne man måske syntes, men reklamen er lavet i samarbejde med vores
egne marketings folk, og et dygtigt reklame bureau, jeg håber da de ved
hvad de gør (Selvom jeg personligt ikke syntes sproget behøves at være
i den kategori).

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 23-03-01 02:25

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores egne marketings folk, og et dygtigt reklame bureau, jeg håber
> da de ved hvad de gør (Selvom jeg personligt ikke syntes sproget

Nej, det undrede også mig, at det skulle være nødvendigt. Hvad med at
droppe de der 'dygtige' reklamefolk og tro på jeres eget koncept. Der
er da ingen grund til at nedgøre andre, når man nu har et godt
produkt. Den her åndssvage kampagne får i hvert fald mig til at
overveje, om jeg har lyst til at blive ved med at være kunde hos jer!

Hvis I absolut skal reklamere, så gør det dog på en anstændig måde.

Erland

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-03-01 07:52

Hej Frank

Ved at bruge "skid på..."-sproget, så fravælger man helt automatisk
en forholdsvis stor målgruppe - den målgruppe kunne sagtens tænke
sig at være en meget snakkede, pengestærk gruppe !

Et godt gammelt ordsprog siger : ingen omtale er bedre end dårlig omtale -
det skal
såmænd nok passe

p.s. Min søn er tilfreds Telmore kunde - men han er også i "skid på"-alderen

og han har forøvrigt ikke flere penge at snakke for end som jeg synes er
passende

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ole Baun

Dato : 23-03-01 16:45

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et godt gammelt ordsprog siger : ingen omtale er bedre end dårlig omtale -
> det skal
> såmænd nok passe

Er du sikker på det !!!
Jeg tror faktisk at det er omvendt. Altså: "Dårlig omtale er bedre end ingen
omtale".
Om et stykke tid kan man huske navnet, men ikke huske at det egentligt var i
en negativ sammenhæng.

Ole Baun

Fra : SpaceFrog

Dato : 24-03-01 15:27

> [...]

> egne marketings folk, og et dygtigt reklame bureau, jeg håber da de ved
> hvad de gør (Selvom jeg personligt ikke syntes sproget behøves at være

Så undrer det mig meget at I/du så alligevel har godkendt reklamen. Man kan
vel ikke altid stole blindt på hvad "eksperter" siger?
Men generelt betragtet synes jeg reklamen er ok, det er kun den sidste
sætning bryder jeg mig ikke om, faktisk synes jeg det giver langt mere
mening helt uden sætningen "Skid på dit teleselskab - det betaler sig".
Med mindre I har planlagt at bruge netop det "slogan" i en kampagne, mener
jeg I bør overveje at droppe den i en evt. ny version af reklamen.
Dels hører den slags, som andre også har nævnt, ikke til i reklamer (man
bliver ikke selv bedre af at svine andre til) og når I lige forinden har
forklaret jeres priser, skal der ikke meget hovedregning til selv at regne
ud om det kan betale sig for en selv at skifte.
--
///Mvh SpaceFrog
"So many assholes, so few bullets." - Dirty Harry