Opkrævning af told + moms på forsendelser ~
Fra : HL

Dato : 14-04-03 14:18

Hej

Jeg har et lille problem med et kurerfirma og så told og skat, i det jeg på
min fødselsdag modtog en DVD film bestilt og betalt af familie i USA, via
Amazon.com. En uge efter fik jeg en opkrævning på på told og moms og det er
jeg totalt uforståender over for. Jeg ved at told og skat har en
beløbsgrænse for gaver på 340 kr og filmen har en værdi på 249 kr, altså
under de 340 kr, hvad er det så lige der gør at jeg skal betale for at
modtage den gave?
tja, både kurerfirmaet og told og skat siger ved telefonisk kontakt at jeg
skal betale fordi at alt hvad der sendes fra firma til privat og koster over
80 kr skal pålægges told og moms, men kan det nu være rigtigt?
Det er dog en besynderlig fremgangsmåde og jeg kan bevise (hvis det er et
spørgsmål om beviser) at det *er* en reel gave og ikke noget fup/slip for
told om moms.

Nogen ideer om hvad jeg kan gøre?

Fra : Martin Møller

Dato : 14-04-03 19:43

"HL" <Junke@deluxe.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> spørgsmål om beviser) at det *er* en reel gave og ikke noget fup/slip for

Ja, du skal fremlægge beviset for at det er en gave. Hvis det ikke fremgår
af pakken at det er en gave så har told & skat jo ikke en ærlig chance for
at fortolde den rigtigt.

Martin

Fra : Jacob

Dato : 14-04-03 19:42

> [...]
> spørgsmål om beviser) at det *er* en reel gave og ikke noget fup/slip for

Hører hjemme i dk.forbruger og har ikke en skid med jura at gøre =

Fra : bem

Dato : 14-04-03 22:20

Jacob wrote:
<snip> spørgsmål om moms og told <snip>
> Hører hjemme i dk.forbruger og har ikke en skid med jura at gøre =

Nå, det bliver de jurister der har formuleret toldloven og momsloven da kede
af at høre.

/Bo