Millenium Actress
Fra : Søren Søndergaard

Dato : 14-04-03 14:21

Ikke fordi jeg ynder at sprede negativ stemning om en film, men dette
tilfælde er så galt at det nødvendigvis må påpeges.

Manga-filmen 'Millenium Actress' der blev vist på Natfilmsfestivalen, er
intet mindre en den absolut dårligste film jeg nogensinde har overværet. Før
havde jeg ingen 'værste film' og mente at 0 stjerner nok var unødvendig i
anmelder regi, men ikke nu hvor bunden faktisk og forhåbentlig er nået.

Hvordan den kan have et snit på 8,6 på imdb vil være min ledsager og jeg til
evig undren... Endda når man i forvejen er positivt stemt overfor manga og
klar over deres ofte prætentiøse og corny stil.

Hvis mener de kan argumentere positivt for filmen er jeg lutter øren.

Med venlig hilsen

S. Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-04-03 15:01

"Søren Søndergaard" <s_sondergaard@hotmail.com> writes:

> [...]
> evig undren... Endda når man i forvejen er positivt stemt overfor manga og
> klar over deres ofte prætentiøse og corny stil.

Lad mig gætte: Du har ikke den store erfaring med japansk animation?
(Siden du kalder Anime for "Manga-film")

Det er helt OK, men du bør overveje muligheden for, at der er tale om
stilistiske traditioner, som du ikke kan relatere til. Jeg har selv
genset noget af det første Anime jeg så og opdaget, at indtrykket var
helt anderledes, nu hvor jeg kendte mere til Anime-traditionen.

Jeg har ikke set MA, men er meget vild med en af instruktørens
tidligere film, Perfect Blue, og folk jeg generelt har tillid til på
området har udtalt sig meget rosende om MA.

At det decideret skulle være den ringeste film du har set, lyder ret
vildt. Jeg har selv oplevet, at film, andre var tossede med
(f.eks. Ang Lee's produktioner) ikke sagde mig noget, men derfra og så
til "dårligste film nogensinde" er der et stykke vej. Måske har du
bare aldrig set The Hallmark CHannel?

--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-04-03 15:05

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Jeg har ikke set MA, men er meget vild med en af instruktørens
> tidligere film, Perfect Blue, og folk jeg generelt har tillid til på
> området har udtalt sig meget rosende om MA.

Du kan evt. se hvad Lars fra Geek Culture var glad for:

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1568
--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."