Underligt tv-out problem!
Fra : Burgos Zeuner

Dato : 14-04-03 13:39

Hejsa

Jeg har sat mit Geforce4 MX440 til at køre mit fjernsyn som klon af mit
skrivebord. Dette kører tilsyneladende fint. Men når jeg starter en player
til afspilning af film op, bliver vinduet med filmen bare sort på tv'et,
mens det kører normalt på monitoren. Dette gælder både for Media Player og
BsPlayer. Hvad pokker går der galt??

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-04-03 13:46

> [...]
> mens det kører normalt på monitoren. Dette gælder både for Media Player og

Jeg ved ikke hvad der er galt. Jeg håber at der er andre der kan hjælpe
bedre end mig.
Men min løsning er at sætte dit TV som primær skærm i indstillingerne når du
skal se film på TV´et (på den måde bliver det omvendt, sort skærm på pc´en).

Jakob

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 14-04-03 14:04

Hej du !

Dit problem ligger sandsynligvis i at DivX har et overlay problem.

Løsningen finder du her: http://www.tac.ee/~prr/videoutils/DivXG400.2_7.zip

Denne patch er oprindelig udviklet til Matrox G400, men den virker glimrende
på de fleste andre kort.

Har selv et Point Of View TI-4200 og det virker fremragende

I øvrigt kan du også få vist undertekster med den her

Jannik

Fra : Burgos Zeuner

Dato : 14-04-03 15:58

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@nospamming.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har selv et Point Of View TI-4200 og det virker fremragende
>
> I øvrigt kan du også få vist undertekster med den her

Jeg har nu prøvet filen, men den hjælper desværre ikke noget. Jeg kan
desuden oplyse at problemet både eksisterer ved divX og Xvid.

Fra : PainMaster

Dato : 14-04-03 22:32

Problemet ligger i den måde, nVidias driver håndterer video overlay. Du gør
følgende:

Vælg Egenskaber for skærm, klikpå fanen Indstillinger, og vælg Avanceret.
Klik på fanen GeForce XXX

Derefter klikker på menuen ude til venstre, på det der heder Overlay
Farvekontrol, og sæt punktet Enhed i fuld skærm til Sekundær Enhed.

Så er der Fjernsyn for Dig!!

PainMaster.

Fra : Burgos Zeuner

Dato : 15-04-03 03:43

Det var da et svar der ville noget. Det virker jo perfekt nu. Tak for det.