To parter, samme advokat?
Fra : Frederiksen

Dato : 14-04-03 12:53

Vore noget brogede huskøb (2 familer, et hus, som nu er udstykket til to
ejendomme) er nu endt med salg af den ene ejendom. Vi har i forløbet haft
egen advokat, ligesom den anden familie har haft deres advokat. Nu er der en
køber, og de er blevet anbefalet vores advokat. Det synes jeg egentlig er
noget roderi - jeg har en forventning om at min advokat varetager mine
interesser, og selv om det måske blot er noget skødeskrivning, så ender vi
jo i en situation, hvor vi som sælger, og de som køber har samme advokat.
Fint, hvis der ikke opstår problemer, men.........hvis nu.

Ser jeg spøgelser eller kan det godt fungere i praksis? Eller vælger vores
advokat automatisk dem fra som kunder?

Mvh Maria

--

- Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : Rune Manscher

Dato : 14-04-03 13:07

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> [...]
> Fint, hvis der ikke opstår problemer, men.........hvis nu.
>
> Ser jeg spøgelser eller kan det godt fungere i praksis? Eller vælger vores

De advokatetiske regler 'forbyder' din advokat at tage sagen:

"3.2.2.: En advokat må derfor ikke i samme sag rådgive, repræsentere eller virke
for to eller flere klienter, hvis der består en interessekonflikt mellem disse.

En advokat må heller ikke påtage sig en parts sag efter først at have
repræsenteret eller rådgivet modparten."

*Rune

Fra : Frederiksen

Dato : 14-04-03 18:35

> [...]
>
> En advokat må heller ikke påtage sig en parts sag efter først at have
> repræsenteret eller rådgivet modparten."

Tak for hjælpen - den var mere effektiv end stesolid

Mvh Maria