JBuilder8 fra Borland og Console programme~
Fra : Karsten Beck Anderse~

Dato : 14-04-03 08:22

Hej NG.

Er der nogle her der har erfaring med JBuilder8 fra Borland.

Jeg er i mit ITD studie tvunget til at arbejde med Java, og har i lang tid
anvendt [Borland JBuilder 3 University] men ønsker nu at skifte til en anden
og nyere editor/compiler.

Jeg har forsøgt med eClipse men syntes at den er noget tung at komme i gang
med.

Derfor har jeg download'et Jbuilder8, idet jeg til dagligt arbejder med
Delphi, og de to miljøer ligner jo til forveksling hinanden.

Mit problem er nu, at et lille og meget simpelt program (console program)
kan køre under Jbuilder3 men ikke under Jbuilder8. Jeg formoder, at det har
noget med opsætningen af Jbuilder8 at gøre, idet jeg ikke hat kunne finde
nogle informationer om console programmer.

Hvis der er en her der har et sådanne program til at kør vil jeg blive meget
glad for et par tip.

Karsten

Fra : Morten V. Christians~

Dato : 14-04-03 13:42

Karsten Beck Andersen wrote:
> [...]
> nogle informationer om console programmer.
>
> Hvis der er en her der har et sådanne program til at kør vil jeg blive meget

Hej Karsten,

Det er svært at sige hvad du gør galt, uden at se hvad du prøver, men
her er et gæt.

Hvis man vil oversætte og køre et program i JBuilder 8 skal det være
en del af et "project". Man kan _ikke_ bare åbne, oversætte og afvikle
en java-fil. Man skal oprette et "project" og så inkludere filen i
projektet (der er en ikon med et plus). I project-properties angiver
man hvor klasse-filer og javadoc filer skal gemmes, og diverse options
til oversættelse og afvikling.

Hvis man vil køre sit program med den grønne pil foroven på skærmen,
så skal man sætte det op som "default executable", og give options mm.
til afviklingen. Alternativt kan man oversætte og køre sit program (i
projektet) ved at højreklikke på filen i projektoversigten, og vælge
den grønne pil.

Morten V. Christiansen