Returnering af værdi
Fra : Jimmy

Dato : 14-04-03 05:16

Hej

Jeg har en variabel udenfor en funktion - $Reply = 0 - og en simpel
funktion.
Efter udførsel af denne funktion skal variablen ændres til 1 eller 2.

Jeg er ikke interesseret i at anvende "return 1" og sætte variablen lig med
funktionen.

Er der ikke en mulighed for at gøre variabler i funktioner public?

Mvh
Jimmy

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 14-04-03 06:19

> Er der ikke en mulighed for at gøre variabler i funktioner public?

function hest($var) {
global $var; // Hvis det er dette du mener
}

--
Kristian Risager Larsen, Californien, USA - http://kezze.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-04-03 07:41

"Kristian Risager Larsen" <kristian@risager.org> skrev i en meddelelse
> function hest($var) {
> global $var; // Hvis det er dette du mener
> }

ville nok hellere vise det på denne måde:

function hest(){
global $din_variabel;
}

Fra : Michael Bested

Dato : 14-04-03 12:38

Og hvis du vil kunne bruge den udenfor funktionen uden at bruge return:

$GLOBAL['din_variabel'] = "2";

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Jimmy

Dato : 14-04-03 14:17

"Michael Bested" <news@bested.net> wrote in message

> Og hvis du vil kunne bruge den udenfor funktionen uden at bruge return:
>
> $GLOBAL['din_variabel'] = "2";

Ja jeg kan godt se jeg ikke skal skrive indlæg så tidligt

Jeg ønsker at følgende script fungerer efter min hensigt:

-----
function hest(){
print "Nu skal du skrive 1: $ting";
$ting = 2;
}

$ting = 1;

hest();

print "Nu skal du skrive 2: $ting";

-----

Er det muligt?

Mvh
Jimmy

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-04-03 14:40

Jimmy wrote:

[klip]

> -----
> [...]

Nej, tænk på $ting som en kasse i hukommelsen, hvor du kan lægge en
værdi i kassen - når du lægger en ny værdi i kassen, bliver kassen tømt
først. Men du kan gøre noget i stil med:

-----------
function hest($myInt) {

   print "Skriv mit tal: $myInt";

}

hest(1);
hest(2);
-----------

Læs mere her: <http://dk.php.net/manual/en/functions.php>

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Michael Bested

Dato : 14-04-03 15:07

> function hest(){
> [...]

function hest () {
$GLOBALS['ting'] = "2";
}

$ting = "1";
hest();
print $ting;

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Jimmy

Dato : 14-04-03 15:24

> function hest () {
> $GLOBALS['ting'] = "2";
> }
>
> $ting = "1";
> hest();
> print $ting;

Super - Jeg prøvede faktisk dit eksempel før jeg skrev igen, men glemte s i
slutningen af GLOBALS

Tak for hjælpen,
Jimmy

Fra : Michael Bested

Dato : 14-04-03 17:32

> Super - Jeg prøvede faktisk dit eksempel før jeg skrev igen, men glemte s
> slutningen af GLOBALS

Det var vist mig, der glemte det sidste S, da jeg skrev.

Men godt du har fået det til at virke :)

--
Mvh.
Michael Bested