Cyrix E-Series CPU...
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 13-04-03 22:19

Hej

Hvilket slags bundkort kræver subj. ? Skal det være VIA chipset eller kan
det køre med f.eks. BX chipset ?
Nogen der kan anbefale et board ?
Jeg prøver at lave en router/web/backup server der ikke bruger så meget
strøm, så andre forslag ville være kærkomment :)

Venlig Hilsen
Morten

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-04-03 14:24

On Sun, 13 Apr 2003 23:19:23 +0200, Morten Lundstr m wrote:

> [...]
>Jeg prøver at lave en router/web/backup server der ikke bruger så meget
>strøm, så andre forslag ville være kærkomment :)

Øeh Cyrix lavede kun sokkel7/Super7 processorer du må mene en VIA, C3/C2/III
dvs en IDT Winchip processor. VIA har på sin side en liste over certificerede
bundkort og chipsæts. VIA Apollo/CLE266 og så videre er specialoptimeret til
VIA processorene, men VIA processorene kan uden problemer køre med de fleste
sokkel370 chipsæts, jeg ville dog gå efter et af de certificerede - da man er
nsten helt sikker på at der så ingen problemer er.

E-Serie, er det en Epia (Har ellers kun set dem indlejret i bundkortene)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I like children, but my Doctor said I had to give up red meat.