Inkassosager fra Tiscali - praktiske erfar~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 13-04-03 18:10

Jeg har netop modtaget Rykker 2 fra Tiscali, hvor de truer med
inkasso, hvis beløbet (*) ikke er betalt inden 5 dage.
De 5 dage er gået for længst, da brevet først har været sendt til en
gammel adresse for to måneder siden. Men jeg har endnu intet hørt fra
et evt. inkassofirma. Er det tomme trusler eller sender Tiscali alle
(at dømme ud fra flere usenet-grupper) sager videre til inkasso? Og
hvordan ender de?

Jeg har formentlig gjort den fejl kun at svare dem pr. mail - både
den ved første regning og de efterfølgende rykkere, da jeg ikke kunne
komme igennem på telefonen - og fået et automatsvar og intet andet
tilbage. Har jeg så forspildt min chance for at bevise, at jeg fra
første stund afviste deres krav? Og vil et anbefalet brev/kvitteret
brev gøre nogen forskel for mig i dag?

vh

Lars

(*) Tiscali vil have mig til at betale for et Tiscali Net
Plus-abonnement, jeg aldrig har bestilt. Jeg har haft det almindelige
Tiscali Net, hvor man kun betaler for den tid, man er koblet op, og
det har jeg betalt alle regninger for.
Jeg kan i øvrigt ikke se hvad forskellen er på de to (Net og Net
Plus), udover at der er abonnement på det ene og ikke på det andet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-03 18:30

lcj@wanadoo.dk skrev:

>Jeg har netop modtaget Rykker 2 fra Tiscali, hvor de truer med
>inkasso, hvis beløbet (*) ikke er betalt inden 5 dage.

Hvis kravet ikke er korrekt, kan en inkassofyr ikke gøre noget.

> [...]
>tilbage. Har jeg så forspildt min chance for at bevise, at jeg fra
>første stund afviste deres krav? Og vil et anbefalet brev/kvitteret

Du har gjort det lidt sværere for dig selv, men skriv et
papirbrev til dem i dag og forklar dit syn på sagen med
henvisning til at du har sendt mails med samme forklaring.

Tag en kopi af brevet, og send det som almindeligt brev hvor du
beder om at få en postkvittering for afsendelsen. Så har du bevis
for at duikke har forholdt dig passiv over for kravet. Det kunne
nemlig i sin værste konsekvens godt føre til at du hæftede for
beløbet.

>(*) Tiscali vil have mig til at betale for et Tiscali Net
>Plus-abonnement, jeg aldrig har bestilt.

Bed dem om at dokumentere at du skulle have bestilt det. Det vil
jo være umuligt hvis du har ret (hvad jeg går ud fra).

--
Bertel