lcj@wanadoo.dk skrev:
>Jeg har netop modtaget Rykker 2 fra Tiscali, hvor de truer med
>inkasso, hvis beløbet (*) ikke er betalt inden 5 dage.
Hvis kravet ikke er korrekt, kan en inkassofyr ikke gøre noget.
>Jeg har formentlig gjort den fejl kun at svare dem pr. mail - både
>den ved første regning og de efterfølgende rykkere, da jeg ikke kunne
>komme igennem på telefonen - og fået et automatsvar og intet andet
>tilbage. Har jeg så forspildt min chance for at bevise, at jeg fra
>første stund afviste deres krav? Og vil et anbefalet brev/kvitteret
>brev gøre nogen forskel for mig i dag?
Du har gjort det lidt sværere for dig selv, men skriv et
papirbrev til dem i dag og forklar dit syn på sagen med
henvisning til at du har sendt mails med samme forklaring.
Tag en kopi af brevet, og send det som almindeligt brev hvor du
beder om at få en postkvittering for afsendelsen. Så har du bevis
for at duikke har forholdt dig passiv over for kravet. Det kunne
nemlig i sin værste konsekvens godt føre til at du hæftede for
beløbet.
>(*) Tiscali vil have mig til at betale for et Tiscali Net
>Plus-abonnement, jeg aldrig har bestilt.
Bed dem om at dokumentere at du skulle have bestilt det. Det vil
jo være umuligt hvis du har ret (hvad jeg går ud fra).
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/