GPRS-adgangspunkt er ugyldigt
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 13-04-03 15:49

Hej,

Jeg prøver at gå på nettet fra iPAQ 5450 vha en N6610 og Orange GPRS. Jeg
har på telefonen oprettet en almindelig wap-gprs-profil, men denne burde vel
ikke have indflydelse på noget? Den er oprettet ved at sende beskeden
wapgprs til 888, så må være korrekt.
Yderligere har jeg været inde i forbindelse og ændret adgangspunktet for
GPRS-modem til web.orange.dk.

På PDA'en har jeg i Connection Settings ændret Internet settings, så
DNS-serverne er sat op til de af orange angivne (212.97.206.131/161).
Opkaldsnummeret er *99***1# af jeg har fjernet hakket i Wait for dial
tone...

Når jeg trykker Connect, kommer telefonen fint nok med opretter
GPRS-forbindelse, men melder straks efter at adgangspunktet er ugyldigt...
Jeg har knoklet med dette hele weekenden, forsøgte først med Bluetooth på en
3650, men da denne skal returneres i morgen og det ikke virker er jeg gået
over til min egen 6610. Jeg har læst på Orange og fuldt deres
opsætningsvejledning (til WinXP, PDA og 6610 er endnu ikke kommet på)

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh
Peter

--
Upload billeder, musik og java-programmer til din mobiltelefon GRATIS på:
www.eaid.dk/mobil.php?action=upload

Fra : Maze

Dato : 14-04-03 12:36

Peter Skjelbo, eaid.dk wrote:

> Når jeg trykker Connect, kommer telefonen fint nok med opretter
> GPRS-forbindelse, men melder straks efter at adgangspunktet er ugyldigt...

Abbonerer du på GPRS? Og har du sat GPRS indtstillingerne til at være
aktive? Du kan evt. prøve at skifte over på WAP sættet og se om det så
virker, for at prøve at indsnævre fejlen.

--
/Maze

P.S.: Der findes 10 slags mennesker. Dem, der kan læse binært, og dem,
der ikke kan...

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 14-04-03 13:23

"Maze" <REMOVETHISwmazeman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Abbonerer du på GPRS? Og har du sat GPRS indtstillingerne til at være
> aktive? Du kan evt. prøve at skifte over på WAP sættet og se om det så
> virker, for at prøve at indsnævre fejlen.

Ja til begge. Det der sker er, at jeg fra PDA'en ringer op til *99***1#
(står på oranges side). Telefonen tilslutter så til GPRS, men når ikke
længere før den skriver ugyldigt adgangspunkt. Jeg kan fint bruge GPRS til
wap.

-Peter

Fra : K.Rasmussen

Dato : 14-04-03 18:56

"Har du været inde under indstillinger ->gprs-opkaldsindstillinger->rediger
aktivt adgangspunkt og sætte den op, som orange forskriver ( hos TDC skal
der stå internet)?? det hjalp mig da jeg havde samme problem

vh.Klaus

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 17-04-03 09:39

"K.Rasmussen" <hr.klaus@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> aktivt adgangspunkt og sætte den op, som orange forskriver ( hos TDC skal
> der stå internet)?? det hjalp mig da jeg havde samme problem

Det har jeg - jeg har sat det op til web.orange.dk som angivet på
orange.dk's website - har ligeledes prøvet den til wap, men samme resultat.

-Peter

Fra : barfoed

Dato : 30-04-03 18:32

Problemet er at når du benytter det opkaldsnr. du gør (*#99***#) så beder du
telefonen om at bruge profil nr. 3 i telefonen (pga. de 3 stjerner). Hvis du
har flere GPRS profiler - eksempelvis en med wap.orange.dk (som du kan wappe
med) og en med web.orange.dk (den du kan 'webbe' med...) så peger du i
øjeblikket på den forkerte. Hvis du har mulighed for at indtaste en
INIT-streng i din PDA (kender den ikke) så skal du indtaste
+cgdcont=1,"IP","web.orange.dk og dernæst sætte opkaldsnummeret til *99# så
kunne det godt gå hen og virke...

MVH