Mobilos i USA
Fra : Glenn [Odense]

Dato : 13-04-03 13:32

Er der nogle som ved ved hvadfor et selskab man skal vælge, når man tænder
sin mobil i usa?
Jeg vil mest bruge sms, så det skal jo være et selskab der er billigst med
det.

Jeg er telmore kunde, hvis den info kan bruges.

Mvh. Glenn

Fra : Søren Blom

Dato : 13-04-03 14:01

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> skrev
> Er der nogle som ved ved hvadfor et selskab man skal vælge, når man tænder
> sin mobil i usa?
> Jeg er telmore kunde, hvis den info kan bruges.

Ved ikke lige hvilket selskab du skal bruge, det kommer meget an på hvor i
USA du skal til, da der er mange reginale selskaber, så kaldte Mini Bells.
Så for at du kan få noget ordentligt hjælp, så skal du oplyse hvor i USA du
skal til, måske spørg Telmore til Råds, for de har måske roading aftaler med
selskaber i USA.
Har du sikret dig at din telefon kan bruge i USA, det skal være en såkald
Tribelboard telefon, dvs. at den skal have GSM 1900 for at kunne bruges i
USA ?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 13-04-03 19:56

> [...]
> Tribelboard telefon, dvs. at den skal have GSM 1900 for at kunne bruges i

Jeg skal rende rundt i L.A. og S.F, og derimellem.
....og jeg har tribelband telefon.

Mvh. Glenn

Fra : Peter

Dato : 13-04-03 22:23

> Jeg skal rende rundt i L.A. og S.F, og derimellem.
> ...og jeg har tribelband telefon.

Du kan tage et kig på TDC's side (roaming-priserne er identiske for Telmore
kunder..):

http://www.tdcmobil.dk/roamingdata/output/world/world.htm

Håber det kan bruges, -og go' påske!

-Peter

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 13-04-03 22:51

> Du kan tage et kig på TDC's side (roaming-priserne er identiske for
> [...]
jeg tog lige et kik....men det ser ikke ud til at sms er så udbredt i usa,
der er i hvertfald meget få plysninger om sms'er

Jeg spørg, når jeg er der, det er vist lidt nemmere. Go' påske

Glenn

Fra : Mark Beaumont

Dato : 13-04-03 22:47

Glenn [Odense] wrote:
> Jeg skal rende rundt i L.A. og S.F, og derimellem.
> ...og jeg har tribelband telefon.

Undersøg hvem dit teleselskab har roamingaftale med.
Undersøg hvordan dækningen er hvor du skal være, GSM
dækningen er ikke særlig god i USA.

Prøv at se på http://www.gsmworld.com

Vh Mark

Fra : Lars Ehlers

Dato : 14-04-03 02:28

On Sun, 13 Apr 2003 23:47:23 +0200, "Mark Beaumont"
<brug@ikke_e-mail.invalid> wrote:

>Undersøg hvem dit teleselskab har roamingaftale med.
>Undersøg hvordan dækningen er hvor du skal være, GSM
>dækningen er ikke særlig god i USA.

Eller kig hos AT&T
http://www.attws.com/include/business/4807_110402GSM_NAT_9.27.021.pdf

GSM er et forholdsvist nyt system, dækningen er f.eks. langt højere på
PCS systemet. Jeg har som regel god modtagelse med PCS, næsten uanset
hvor jeg befinder mig i USA, dog undtaget byer "langt ude på landet".
Min kone har en GSM telefon, og den dækker fint i hele SF Bay området.
Vi har ikke prøvet at have GSM telefonen med til LA endnu, så jeg
kender ikke dækningen, men belært af erfaringer med andre telefoner,
så er der "huller" i dækningen, mest ude ved kysten i det tyndt
befolkede område syd for Carmel.

--
Lars Ehlers, San Francisco
Arbejde: http://www.digitalpersona.com

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 14-04-03 11:57

> [...]
> kender ikke dækningen, men belært af erfaringer med andre telefoner,
> så er der "huller" i dækningen, mest ude ved kysten i det tyndt

Jg har været rundt og kikke, og flere af selskaberne har den dækning jeg har
brug for, men der er kun et selskab som oplyser sms-pris, og den er oppe på
en 7-8 kroner. Hvis alle selskaber er sådan, så holder jeg mig til mail.

Mvh. GLenn

Fra : Klaus Bergh

Dato : 17-04-03 23:32

hej

er næsten lige kommet hjem fra en tur til SF. der er ingen probs med en gsm
1900.
sms koster cirka 4-8 kr stk

god tur

klaus