Overstimuleret?
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 12-04-03 22:42

Hejsa!
Kan en hund blive overstimuleret, a la et lille barn?
Jeg har i dag været til agility træning for første gang i en ny
hundeklub med Nansen. I alt blev det til en times agility intro, en
times hygge-lydighedstræning med helt nye øvelser, en lang gåtur med fri
leg med andre store hunde plus i alt ca. 6 km gang.

Ikke helt urimeligt, forventede jeg at han ville være død-træt her til
aften, og sove det meste af tiden. Det gør han jo trods alt også efter
en almindelig lang gåtur. Der er tale om en skt. bernhard. Men i stedet
er han fuldstændig overkørt, vil ikke lade os eller vores anden hund i
fred, og kan slet ikke falde til ro. Kan det simpelthen have været lidt
for meget med alle de nye indtryk, mennesker og hunde? Og i så fald,
hvordan får jeg ham bedst ned på jorden igen i sådan en situation?

Helt bortset fra det, var han bare for sej til agility. Han har aldrig
prøvet noget lignende før, men lærte på under en time at tage både
(lave) multi-spring, tunnel og "posen". Og han syntes tydeligvis det var
1000 gange sjovere end den almindelige lydighedstræning!

Hilsen Dorthe
Nansen: http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1813
Nyt hjem til voksne katte: http://www.vildkat.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-04-03 17:13

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (lave) multi-spring, tunnel og "posen". Og han syntes tydeligvis det var
> 1000 gange sjovere end den almindelige lydighedstræning!

Hej Dorthe

Ja det er ikke så svært at overskrue dem. Den bedste måde at køre ham ned
på igen, er nok at udsætte aftensmaden lidt, og i stedet stikke ham et godt
kødben, som får ham til at lægge sig for at gnaske.

M.V.H.....Benny..

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 15-04-03 17:33

Benny Mortensen skriver:

> [...]
> på igen, er nok at udsætte aftensmaden lidt, og i stedet stikke ham et godt
> kødben, som får ham til at lægge sig for at gnaske.

Hej Benny!
Tak for rådet, det vil jeg prøve næste lørdag, hvis problemet er det samme. For
øvrigt, så sov han næsten hele søndagen væk *smil*.
Dorthe
http://www.vildkat.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-04-03 17:44

> [...]
samme. For
> øvrigt, så sov han næsten hele søndagen væk *smil*.

Hej Dorthe

Ikke så mærkeligt, for han var jo træt, det tog bare lidt tid at indrømme
det

M.V.H.....Benny..