Andet multimedie
bentjuul 3670
Fjerne baggrund i Photoshop?
Fra : Claus Bach Mogensen

Dato : 11-01-01 12:45

Mit problem er meget banalt for øvede Photoshop brugere - men alligevel
håber jeg I gider ulejlige jer.

Eksemplet er:
Jeg har et billede med slagskygge på lavet i Photoshop 5.5. Jeg ønsker at
eksportere dette billede over I dreamweaver eller GoLive, hvor baggrunden er
mønstret, hvordan undgår jeg nu, at få en hvid kant rundt om billedet ?

Jeg har prøvet funktionen i Photoshop 5.5. under hjælp : eksporter billed
med gennemsigtig baggrund. Men det virkede ikke rigtigt.

Jeg har ligeledes været omkring fritskrabning under kurver, men kan ikke få
det til at virke.

Et råd med en god vejledning, ville være herligt.

På forhånd tak
Claus.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 11-01-01 13:42

On Thu, 11 Jan 2001 12:45:19 +0100, "Claus Bach Mogensen"
<claus@odderpro.dk> wrote:

>Et råd med en god vejledning, ville være herligt.

Fritskrab elementet, 'Save for web'. Sætte 'Matte' til baggrundsfarven
på dit site, og voila!

Hans Pedersen
http://hanspedersen.dk
ICQ: 9178476

Fra : Knud Haugmark

Dato : 11-01-01 13:52

problemet er at der anvendes antialiasing, som laver nogle næsten hvide pixels
omkring dit billede
Slå antialiasing fra. du får nogle takker, men det kan du takke antialiasing
for
Knud Haugmark