MySql
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 13-04-03 15:48

Hej gruppe. Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg prøver nu
alligevel.

Jeg har en hjemmeside, hvor en besøgende kan indtaste nogle oplysninger, som
ryger ind i en database(MySql).
Der er en af felterne, som hedder konsol, hvor man kan vælge mellem PC,
PlayStation 2, PlayStation, GameCube og X-Box.
Hvis jeg så laver en side vil jeg gerne kun have hentet dem som har PC som
værdien, fra db'en?
En lille opsumering
1 Bruger indtaster oplysninger
2 De ryger til db'en
3 En side som kun henter dem med f.eks PC konsolens værdi.

Er der nogen, der kan hjælpe.

MVH
Michael Korsgaard
***www.storkie.1go.dk***

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-04-03 15:45

On Sun, 13 Apr 2003 16:48:15 +0200
"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> wrote:
> [...]
> 1 Bruger indtaster oplysninger
> 2 De ryger til db'en
> 3 En side som kun henter dem med f.eks PC konsolens værdi.

SELECT * FROM dintabel WHERE konsol="PC"

--
Navn : Kim Schulz | Remember, even if you win the rat race --
Email : kim @ schulz.dk | you're still a rat.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 13-04-03 17:06

Den ser sådan her ud nu. Den siger fejl, Warning: Supplied argument is not a
valid MySQL result resource in

("SELECT navn, email, spil, anmeldelse, karakter, dato, konsol FROM
tfspiland ORDER BY spil DESC WHERE konsol=PC");

HJÆLP

Fra : Dan Molberg

Dato : 13-04-03 17:07

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tfspiland ORDER BY spil DESC WHERE konsol=PC");
SELECT navn, email, spil, anmeldelse, karakter, dato, konsol FROM
tfspiland WHERE konsol='PC' ORDER BY spil DESC

Svar venligst _under_!

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 14-04-03 17:24

Tak det virker nu :-|]