IE og Java2
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 17:24

Hej

Jeg kan ikke se min java applet på mit site, jeg bruger java2. Hvad gør jeg
her ?

Jeg har set flere applets køre på nettet, er de skrevet i en tidligere
version, som flere browsere understøtter. Hvis dette er tilfældet, kan jeg
uden stor besvær flytte det til en anden compiler ?

Det er noget pis at IE ikke understøtter det , men det er ikke første
gang at Microsoft skuffer mig. Hvis der ikke er en løsning er de 10 timers
arbejde ud af vinduet. Og ikke nok med det så har vi om Java2 på mit studie,
lidt spild !!

Jeg kan se det i Netscape 6.0.

Fra : The MaXx

Dato : 22-03-01 22:13

<klip>
> Jeg kan ikke se min java applet på mit site, jeg bruger java2. Hvad gør
jeg
> her ?
<klip>
> Jeg kan se det i Netscape 6.0.

Bruger du swing?, IE's VM bruger kun JDK1.1.4 og swing blev først indført i
1.2.2 (correct me if I'm wrong)

Hvis dette er tilfældet tror jeg den eneste løsning på ikke at smide de 10
timer helt ud af vinduet er at omskrive det til awt, men der skal måske
nogle steder en del ændringer til... mange steder fungerer tingene dog ens.

The MaXx

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 22:28

Ja, jeg bruger swing og lidt andre, her er de !!

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
import javax.swing.event.*;
import javax.swing.JOptionPane;
import java.text.DecimalFormat;

En af mine studie kamerater, snakkede om at har set et spil, der automatisk
installerede en patch, hvis java2 ikke er installeret, så man kunne køre
java2. Findes disse, eller er de en storm i et glas vand ?

Hvilken compiler skal jeg bruge ?

Hilsen AHJ

Fra : Jens Hilligsøe

Dato : 26-03-01 00:45

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> installerede en patch, hvis java2 ikke er installeret, så man kunne køre
> java2. Findes disse, eller er de en storm i et glas vand ?

Den er god nok. Der er en demo med i Tomcat hvor en jsp side demonstrerer
automatisk download af plugin'et der skal bruges til at vise en applet på
siden.

Snip fra plugin.jsp filen:
<jsp:plugin type="applet" code="Clock2.class"
codebase="/examples/jsp/plgin/applet" jreversion="1.2" width="160"
height="150" >
<jsp:fallback>
Plugin tag OBJECT or EMBED not supported by browser.
</jsp:fallback>
</jsp:plugin>

Det giver følgende output i min browser:

<OBJECT classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93" width="160"
height="150"
codebase="http://java.sun.com/products/plugin/1.2.2/jinstall-1_2_2-win.cab#V
ersion=1,2,2,0">
<PARAM name="java_code" value="Clock2.class">
<PARAM name="java_codebase" value="/examples/jsp/plugin/applet">
<PARAM name="type" value="application/x-java-applet;version=1.2">
<COMMENT>
<EMBED type="application/x-java-applet;version=1.2" width="160"
height="150" pluginspage="http://java.sun.com/products/plugin/"
java_code="Clock2.class" java_codebase="/examples/jsp/plugin/applet" >
<NOEMBED>
</COMMENT>
Plugin tag OBJECT or EMBED not supported by browser.

</NOEMBED></EMBED>
</OBJECT>

Jeg tror bare, at du kan ændre lidt i oventående kode, hvis ikke du kan køre
jsp på webserveren.

/Hilli

Fra : Bear

Dato : 24-03-01 17:01

Du kan installere et Java Plugin i IE som gør at swing og en række andre
pakker bliver inkluderet i browseren.
Du kan lede efter et værktøj der hedder HTML Converter 1.3 på Sun
hjemmeside, som gør at hele JDK bliver understøttet af browseren.

Bear

ICQ: 2745075