smartTalks chikane af Telmore intensiveres
Fra : Jens

Dato : 10-04-03 15:01

Næste skridt i smartTalks chikane af Telmore er nu at tilbyde "frafaldne
Telmore kunder" ekstra 100 kroners taletid. Se evt. Jyllands Postens artikel
:

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=1764564/

Samtidig røg en lille sms-"konkurrence" med opgaven "gæt TelMore's
fremtidige navn" på SmartTalks webside med egne forslag som "TDCMore",
"PayMore" og slige sager - "konkurrencens" helt oplagte formål var klart at
tilsvine Telmore!! Forslag skulle kunden så sms'e til 2124.

En eller anden hos SmartTalk har tilsyneladende fået en dårlig smag i
munden, for "konkurrencen" kørte vist kun i få timer - nu er den fjernet fra
nettet igen?!

Nu har jeg ihvertfald mistet min sidste respekt for SmartTalk som alternativ
teleleverandør.

Mvh
Jens

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 10-04-03 15:15

"Jens" <sjp@fjern_dette.tiscali.dk> wrote in message
> Næste skridt i smartTalks chikane af Telmore er nu at tilbyde "frafaldne
> Telmore kunder" ekstra 100 kroners taletid. Se evt. Jyllands Postens
artikel

Har I andre Telmore kunder også fået en sms fra smarttalk med tilbud om
ovenstående? Er det ikke sådan lidt halv-ulovligt?

Tue

Fra : Nic

Dato : 10-04-03 15:37

> Har I andre Telmore kunder også fået en sms fra smarttalk med tilbud om
> ovenstående? Er det ikke sådan lidt halv-ulovligt?

Jo det er.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18737

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-03 16:41

"Nic" <nifonewsspamsucks@tiscali.dk> wrote in

> Jo det er.
>
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18737

"SMS-beskederne er en klar overtrædelse af markedsføringsloven,
bekræfter Søren Iversen, specialkonsulent hos Forbrugerombudsmanden.
Han lover at tage sagen op, hvis nogen anmelder SMS-beskederne,
hvilket kan ske via Forbrugerstyrelsens hjemmeside."

Hvad venter i på ??

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 28-04-03 17:48

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

> [...]
> Han lover at tage sagen op, hvis nogen anmelder SMS-beskederne,
> hvilket kan ske via Forbrugerstyrelsens hjemmeside."

Så kom der også et svar (@ erstattet af ved ):

"Subject: SV: SMS-spam fra Smarttalk
From: "Peter Fogh Knudsen (FS)" <PFK ved FS.DK>
Date: Sun, 27 Apr 2003 14:03:46 +0200

Til Niels Teglsbo

Tak for din henvendelse, som vil indgå i den sag, vi har taget op over for
Debitel (der ejer Smarttalk) i anledning af de pågældende SMS-beskeder.

Med venlig hilsen
På Forbrugerombudsmandens vegne

Peter Fogh Knudsen
Specialkonsulent, cand.jur.
Forbrugerstyrelsen
Amagerfælledvej 56
2300 København S
Telefon: 32 66 92 80
E-mail: pfk ved fs.dk
www.fs.dk
www.net-tjek.dk"

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-04-03 14:53

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> wrote:

>"Jens" <sjp@fjern_dette.tiscali.dk> wrote in message
>artikel
>
>Har I andre Telmore kunder også fået en sms fra smarttalk med tilbud om
>ovenstående? Er det ikke sådan lidt halv-ulovligt?

Det er vidst nærmere helt ulovligt! Selvom SmartTalk ikke selv kan se
det.

http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4477&sid=1

Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-03 16:35

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> wrote in

> Har I andre Telmore kunder også fået en sms fra smarttalk med
> tilbud om ovenstående? Er det ikke sådan lidt halv-ulovligt?

Jeg har ikke fået den endnu - får jeg den er det helt sikkert der
ryger en klage til Smarttalk.

I en anden tråd står der at SmartTalk påstår den er sendt til
nummerserier tilhørende Telmore - sådan et nummer har jeg men har som
sagt ikke fået spam (endnu).

Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-04-03 18:11

> I en anden tråd står der at SmartTalk påstår den er sendt til
> nummerserier tilhørende Telmore - sådan et nummer har jeg men har som
> sagt ikke fået spam (endnu).

Vi har tre nummere i huset hos telmore alle i samme serie 5190
alle blevet ramt

Jan Pedersen
cuk@cuk.dk
--
Det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-04-03 18:17

Jan Pedersen wrote:

> Det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse...

Hmm, den skal jeg huske

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 10-04-03 21:44

"Martin L. Johansen" skrev:

> Hmm, den skal jeg huske

Yes yes, så du skal bare i gang med at få indbygget projektoren i loftet :)
(off topic, sorry - men kunne ikke lade være)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-04-03 07:12

Kenn Gerdes wrote:

> Yes yes, så du skal bare i gang med at få indbygget projektoren i loftet

LOL!

> (off topic, sorry - men kunne ikke lade være)

Helt iorden du

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 11-04-03 18:36

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> skrev i en
meddelelse news:b73uh2$2boo$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> artikel
>
> Har I andre Telmore kunder også fået en sms fra smarttalk med tilbud om
> ovenstående? Er det ikke sådan lidt halv-ulovligt?
Jeg syntes at i alle skal klage til forbrugerombudsmanden!
Det har jeg før prøvet 2 gange og hvis i skriver et pænt og høfligt, seriøst
brev til dem derinde så modtager i også svar tilbage (som jeg har oplevet 2
gange, hvoraf den ene sag er taget op mod Club Nokia!)...

Gør det allesammen, for hvis i er nok der klager over det samme så er (min
vurdering) er det HELT sikkert at de tager sagen op.
Skriv en mail til fs@fs.dk

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Unlock i Horsens /Ol~

Dato : 10-04-03 17:13

SmartTalk er også et debitel firma... Så¨hvad kan man forvente, andet end
fup og svindel.

Fra : GANO! - \(MidtJyl~

Dato : 10-04-03 22:15

Ole, - du har så meget ret! Debitel burde begraves eller brændes!

--- klip ---

"Unlock i Horsens /Ole" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> SmartTalk er også et debitel firma... Så¨hvad kan man forvente, andet end
> fup og svindel.

--- klip ---

Fra : Jens

Dato : 11-04-03 07:46

Tjek lige smarttalks velkomstside netop nu http://www.smarttalk.dk. Den
siger:

UNDSKYLD Telmore

smarttalk er blev truet med fogedforbud og sagsanlæg fra Telmore fordi vi
har givet et specielt tilbud om taletid til Telmores kunder via en SMS m.v.
Vi undskylder hvis det har fornærmet nogen, det har aldrig været vores
mening.

Mon ikke der er nogen hos Debitel, der har meget røde ører??

Fra : Unlock i Horsens /Ol~

Dato : 11-04-03 08:14

Sikke en flok amatører.... Det er da for langt ude at de skriver at det ikke
var meningen og alt muligt.

Fra : Lars Christensen

Dato : 11-04-03 09:54

On Fri, 11 Apr 2003 09:14:14 +0200, "Unlock i Horsens /Ole"
<olesan@tdcadsl.dk> wrote:

>Sikke en flok amatører.... Det er da for langt ude at de skriver at det ikke
>var meningen og alt muligt.

Havde det været bedre hvis de fuldstændig havde ignoreret det?
Det er da bedre end ingenting.
Jeg ved godt at det ikke var smart af dem.

Lars

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 11-04-03 18:43

"Unlock i Horsens /Ole" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Sikke en flok amatører.... Det er da for langt ude at de skriver at det
ikke
> var meningen og alt muligt.

De viser jo bare hvor hjernedøde og ukompetente de er. Det kan være at de
konkurerer med Telia om at være det mest hjernedøde teleselskab i DK

Det næste bliver jo så bare at de ikke vil lade folk opsige deres
abbonnementer og bliver ved at sende folk regninger og rykkere, ligesom
telia Det kunne se sjovt ud. LOL!

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Lars Brink

Dato : 11-04-03 08:24

> Mon ikke der er nogen hos Debitel, der har meget røde ører??

Jeg tror de griner i deres skæg lige nu! Alt den omtale er meget værd for
dem!

Som gode gamle Simon Spis altid sagde...

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-04-03 13:24

Jens skrev:

>Tjek lige smarttalks velkomstside netop nu http://www.smarttalk.dk.

Siden er lavet om igen igen:

|Skift til smarttalk og få 100 kr. ekstra taletid
| Tilbuddet gælder indtil 1. maj 2003

|- Tilbudet gælder /også/ Telmores kunder!

|Alle kunder der opretter sig inden 1. maj, får 100 kr.
|ekstra lagt på deres smarttalk konto den 1. maj.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Unlock i Horsens /Ol~

Dato : 11-04-03 15:35

Ja
- Tilbuddet gælder også Telmore's kunder....
fucking spassere!... det kunne de sku da godt ha udeladt

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-03 00:46

> [...]

> kunder via en SMS m.v. Vi undskylder hvis det har fornærmet
> nogen, det har aldrig været vores mening.

Er det kun mig der synes det lyder som et forsøg på at få Telmore til
at se ud som et latterligt barn ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-03 10:11

Man kan jo altid sige nej tak til tilbuddet til Smarttalks forretningschef
Anne Rasmussen:

http://www.smorum.com/lager/default.asp

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 11-04-03 10:20

Hermed gjort. Gad vide hvor mange sms'er hun får?

hilsen Søren

--
---
Remove ROFL from mail address

Fra : Lars Christensen

Dato : 11-04-03 10:28

On Fri, 11 Apr 2003 11:20:17 +0200, "Søren Kjærsgaard"
<soren-kj@imageROFL.dk> wrote:

>Hermed gjort. Gad vide hvor mange sms'er hun får?

Skal det hermed ses som du deltager i chikane mod hende?

Lars

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 11-04-03 10:44

Overhovedet ikke! Jeg siger pænt nej tak til et tilbud hun selv har sendt
ud.
Ingen onde ord eller andre besværgelser, blot et simpelt
"Tak, men nej tak. Mvh Søren".
Det kan jeg faktisk ikke se noget forkert i.
Desuden er det jo bare en sms, hvad kan det skade?
Og hun må da være den rigtige modtager, eftersom det vel oprindeligt
er hende der var med til at strikke tilbudet sammen.
Min samvittighed er ren og hvid.

Derimod synes jeg at smarttalk's spam-tiltag nærmer sig chikane, -mod
Telmore.

Nåh, eod herfra, der skal også arbejdes lidt idag

mvh Søren

--
---

Fra : Fischer

Dato : 11-04-03 10:55

> Det kan jeg faktisk ikke se noget forkert i.
> Desuden er det jo bare en sms, hvad kan det skade?

Nej, da.
Og vi ved jo alle sammen, hvor nemt det er at slette sådan en, hvis man ikke
bryder sig om indholdet.

*Fischer

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 11-04-03 18:54

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, da.
> Og vi ved jo alle sammen, hvor nemt det er at slette sådan en, hvis man
ikke
> bryder sig om indholdet.

Lige min ord! Og det ved hun jo forresten også selv, så hun må da være den
person, af alle, der har MINDST imod det af alle, siden de bruger den slags
metoder

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 11-04-03 18:52

"HRO >" <<not supplied> skrev i en meddelelse
> Man kan jo altid sige nej tak til tilbuddet til Smarttalks forretningschef
> Anne Rasmussen:
>
> http://www.smorum.com/lager/default.asp
SEJT.
Jeg tror at jeg vil skrive en mail og tilbyde hende at blive Telmore-kunde
på mailto:anne_raaen@yahoo.dk og mailto:arr@debitel.dk fordi det er det
bedste teleselskab i DK

Hun må også gerne få 100 kr. i rabat fra mig, hvis hun skifter teleselskab,
men så skal hun også bede mig pænt om det. Eller..... endnu bedre: Jeg tror
at jeg sender hende en sms til 61400000, sådan bare lige "for sjovs
skyld".... Så vil jeg iøvrigt undskylde hvis det har fornærmet hende, det
har aldrig været min mening...

Jeg skriver tilbage, hvis hun svarer på min sms...

mvh.
Martin Jørgensen