Hvad fanden er der egentligt galt med TDC?~
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 10-04-03 01:24

jeg har nu gennem et PAR dage læst lidt med her... folk har ihh og åhh så
travlt med at svine TDC til.... Personligt har jeg hos TDC :

3 X Mobil
1 X ISDN
1 X Fastnet
1 X ADSL

ja jeg har da haft lidt bøvl engang imellem.. men det er der da alle
steder... da jeg havde lidt bøvl forlangte jeg en overordnet i røret og
inden for 10 min ringende han tilbage og alt gik i orden! og oven i det fik
jeg 3 måneder nettid for 900 kr gratis! det er hvad jeg kalder service!!!!!

Nu kører den på at TDC har købt Telmore.. uha nu lukker de Telmore... HVAD
SKER DER LIGE FOR JER????? først vil i ikke have TDC... så kom der
konkurence... så køber TDC en konkurrent.. er det ikke de frie markeds
krafter der reger her? det er jo det i vil have! så hvis TDC lukker og
slukker Telomore ja så synd for telmore! Personligt tror jeg ikke at der
bliver ændret andet end navnet! TDC har altid gerne ville have de unge
kunder... Og de ser nok Telmore som en fin genvej eftersom deres egne forsøg
på dette er mislykkedes!

Men tag dog og giv dem en chance for at se hvordan det går inden folk råber
at ulven kommer! Måske det hele kunne blive bedre????

Jeg vil nødigt være i jeres sko hvis i får en dårlig oplevelse i enten
brugsen eller bilka... for hvor skal i så handle? i kan jo pludselig ikke
handle i føtex, obs, kvickly eller hvor ved jeg... For de er jo alle ejet af
de samme! Nej klap dog lige hesten lidt og se hvad der sker!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-04-03 01:28

"Nikolai R. Jensen" <nikolai@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
af
> de samme! Nej klap dog lige hesten lidt og se hvad der sker!

Mon ikke samtlige brokkere er de elendige i ekspedienter i Bilka, Brugsen
osv., bilforhandlere, SW-programmører, HW-sælgere, skoleelever, studerende
på de højere læreanstalter osv. osv.

De skal da have luft for deres egen elendighed...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-04-03 07:57

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3e94baaa$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> på de højere læreanstalter osv. osv.
>
> De skal da have luft for deres egen elendighed...

Hvorfor tror du, at vi har det elendigt?

mvh Frank,
som faktisk har være ekspedient i Bilka

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-04-03 13:55

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor tror du, at vi har det elendigt?

Såfremt du bliver brokket af/til hele dagen, så kender du vel udtrykket
'Tryk avler modtryk'...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-04-03 14:20

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3e956992$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Såfremt du bliver brokket af/til hele dagen, så kender du vel udtrykket
> 'Tryk avler modtryk'...

Hvorfor tror du at jeg bliver brokket af/til hele dagen? Det gjorde jeg
faktisk ikke engang, da jeg var ved kassen/informationen i Bilka, dog var
det mere alle de andre, efter din mening sikkert uværdige beskæftigelser:
bilforhandlere, SW-programmører, HW-sælgere, skoleelever, studerende på de
højere læreanstalter osv. osv. der undrede mig lidt.

mvh Frank

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-04-03 16:41

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor tror du at jeg bliver brokket af/til hele dagen?

Tjaeee ... du har nok ret ... jeg var for hurtig ... ingen kunder brokker
sig i Bilka mv..... det sker nok kun hos kon´kurrenterne....

> Det gjorde jeg
> faktisk ikke engang, da jeg var ved kassen/informationen i Bilka,

D må enten være et unikum eller meget lidt modtagelig...

> dog var
> det mere alle de andre, efter din mening sikkert uværdige beskæftigelser:

Hvad mener du...?

Tror du, jeg synes nogen beskæftigelser er uværdige...og hvorfor tror du
det...?

Du er vel ikke faldet over min signatur ...?

> bilforhandlere, SW-programmører, HW-sælgere, skoleelever, studerende på de
> højere læreanstalter osv. osv. der undrede mig lidt.

Hvad undrer dig..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-04-03 10:10

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3e96e225$0$123$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Tjaeee ... du har nok ret ... jeg var for hurtig ... ingen kunder brokker
> sig i Bilka mv..... det sker nok kun hos kon´kurrenterne....

Jo selvfølgelig er der nogle der brokker sig. Men når man f.eks. har 100
kunder på en dag, og det kun sker en gang om ugen eller sådan noget
lignende, så vil jeg ikke kalde det hele dagen.

> D må enten være et unikum eller meget lidt modtagelig...

Jeg er nok bare et unikum Eller så får man bare noget ud af at prøve at
være flink, venlig og smilende overfor kunderne.

> Hvad mener du...?
> Tror du, jeg synes nogen beskæftigelser er uværdige...og hvorfor tror du
> det...?

Din udtalelse:

> [...]
elendighed"

> Du er vel ikke faldet over min signatur ...?

Øh... dk.fritid.bil... og hvad så?

mvh Frank

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-04-03 11:42

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er nok bare et unikum Eller så får man bare noget ud af at prøve
at
> være flink, venlig og smilende overfor kunderne.

Jep .... og en fremragende indstilling. Behold den og du kan nå meget langt
..... endda også som selvstændig..

> Din udtalelse:

Hvorledes opfatter du osv. osv...?

> Øh... dk.fritid.bil... og hvad så?

Det var jo det, jeg spurgte dig om....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-04-03 07:54

"Nikolai R. Jensen" <nikolai@jensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> jeg har nu gennem et PAR dage læst lidt med her... folk har ihh og åhh så
> travlt med at svine TDC til....

Ikke fordi at jeg føler mig truffet, når du snakker om folk der brokker sig
over TDC, men jeg svare nu alligevel

> [...]
> bliver ændret andet end navnet! TDC har altid gerne ville have de unge
> kunder... Og de ser nok Telmore som en fin genvej eftersom deres egne

Folk er sure/misundelige på TDC fordi at de har haft monopol i lang tid og
har kunne gøre hvad de vil, sætte priserne som de vil og bestemme vilke
servicer folk kan få (det kan lidt sammenlignes med folks had til Microsoft
og Bill Gates synes jeg). I dag er der så en del alternativer, men man kan
jo normalt ikke få det hele for det halve. Enten er der det ene eller det
andet galt, men åbenbart ikke med Telmore, der kører bare, og så er det
billigt (meget vigtigt).

Nu køber TDC så Telmore. Mange tror at det er for at skyde en konkurrent
ned, og regner derfor med at TDC slår Telmore sammen med et af deres egne
abonnementer og hæver priserne eller undlader at følge med konkurrenterne
ned. Sådan tror jeg dog ikke at det vil gå, for så vil folk jo bare flytte
til CBB eller et eller andet andet selskab, og hvis det er f.eks. er CBB så
mister TDC dem helt fra deres net, og det vil de nok helst ikke.

Jeg kommer sådan til at tænke på tomshardware's 1. april joke: "MS opkøber
Linux". Totalt griner

mvh Frank,
som ikke har noget imod hverken TDC eller MS.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-03 16:24

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in

> Nu køber TDC så Telmore.

Nej, TDC Mobil køber *en del* af Telmore, faktisk en så lille del at
de ikke egenrådigt kan bestemme noget som helst!

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Dan Andersen

Dato : 10-04-03 16:34

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej, TDC Mobil køber *en del* af Telmore, faktisk en så lille del at
> de ikke egenrådigt kan bestemme noget som helst!

...--
Her tror jeg du tager fejl. GFrank RAsmussen og TDC siger godt nok det er et
strategisk samarbejde, men iflg.
http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=100698
og Teleanalytiker Strand så må det være en betydelig post ellers er der
ingen mening med opkøbet set i forhold til formålet med at afværge andre
selskaber i at tage trafik hos TDC af bagvejen.
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.damatic.dk

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 10-04-03 17:01

Er der nogen der ved specifikt hvor mange procent af aktierne som TDC har
købt?
"Minoritet" kan jo spænde fra 49,99% til 0,01%.

/Niels

Fra : Big Mann

Dato : 10-04-03 17:32

40 %

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-04-03 18:41

Big Mann wrote:

> 40 %

Mangler der ikke noget her? Synes det er en tom post..

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 10-04-03 21:37

Hvor får du det tal fra?

/Niels

Fra : Big Mann

Dato : 12-04-03 06:55

Hvor jeg har det fra kan vel egentligt være lige gyldigt, men TDC andel er
kun på 40 % da det er en miniotets aktiepost de har købt.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-04-03 10:30

"Big Mann" <Spam@filter.fake> wrote in message
> Hvor jeg har det fra kan vel egentligt være lige gyldigt, men TDC andel er
> kun på 40 % da det er en miniotets aktiepost de har købt.

Nej, jeg vil gerne have en reference...

mvh Frank

Fra : Michel Komischke

Dato : 12-04-03 10:46

"Big Mann" <Spam@filter.fake> skrev i en meddelelse

> Hvor jeg har det fra kan vel egentligt være lige gyldigt, men TDC andel er
> kun på 40 % da det er en miniotets aktiepost de har købt.

Det kan det bestemt ikke. I princippet kan det retsforfølges hvis det får
indflydelse på TDCs placering KFX, pga. urigtige oplysninger (så vidt jeg
ved).

Du kan da ikke bare slynge et tal ud som du synes lyder godt?

Fra : Peter Hansson

Dato : 11-04-03 09:57

> [...]
> købt?
> "Minoritet" kan jo spænde fra 49,99% til 0,01%.

"Minoritet" i juridisk og her selskabsretligt henseende er ikke altid
entydigt spændende fra 0,1-49,99%.

PH

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-04-03 18:35

> [...]

> Nej, TDC Mobil køber *en del* af Telmore, faktisk en så lille del at
> de ikke egenrådigt kan bestemme noget som helst!

Hvilket kendskab har du til aktiekøbets størrelse og den samarbejdskontrakt,
der er indgået....?

Er du medlem af Telmore´s eller TDC´s administration/Bestyrelse..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-03 00:44

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk>
wrote in news:3e95ab3b$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Hvilket kendskab har du til aktiekøbets størrelse og den
> samarbejdskontrakt, der er indgået....?
>
> Er du medlem af Telmore´s eller TDC´s
> administration/Bestyrelse..?

Prøv at læse pressemeddelelserne - hvis du kan få
"minoritetsaktionær" til at blive andet end at de har mindre end 50%
af aktierne og derfor ikke egenhændigt kan "overrule" de andre
aktionærer vil jeg meget gerne havde uddybet hvordan...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-04-03 10:30

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message
> "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in

> Nej, TDC Mobil køber *en del* af Telmore, faktisk en så lille del at
> de ikke egenrådigt kan bestemme noget som helst!

Ja ja, jeg ved godt at de kun køber en del af Telmore, men jeg er altså ret
sikker på at de kan bestemme noget. Grunden til at de køber noget af Telmore
er jo netop, at de vil stoppe andre selskaber i at opkøbe Telmore og skifte
til at andet net. Hvis TDC ikke kan bestemme noget som helst, så kan det jo
være ligemeget, og jeg tror ikke, at de smider ½ milliard efter det for
sjov.

mvh Frank

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-04-03 11:46

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
jo
> være ligemeget, og jeg tror ikke, at de smider ½ milliard efter det for

Jeg var engang for mange år siden ansat i en virksomhed som havde et
temmelig stort tilgodehavende hos en kunde.

Virksomheden kunne således vælge at lade kunden gå konkurs eller overtage
biksen (på den ene eller anden måde).

Virksomheden valgte at overtage kunden (på den ene eller anden måde) og
således forhindre konkurrenten i at gøre det.

Jeg siger *ikke*, dette er situationen for Telmore/TDC.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-03 20:17

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in

> Hvis TDC ikke kan bestemme noget som helst, så
> kan det jo være ligemeget, og jeg tror ikke, at de smider ½
> milliard efter det for sjov.

Selvfølgelig er de med til at bestemme og de har nok også sikret sig
Telmore som fortsat bruger af deres netværk.
Men de kan ikke *enerådigt* bestemme over Telmore.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-04-03 20:34

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Selvfølgelig er de med til at bestemme og de har nok også sikret sig
> Telmore som fortsat bruger af deres netværk.
> Men de kan ikke *enerådigt* bestemme over Telmore.

Undskyld mit "franske" .... men hvor fanden ved du det fra..?

Kom med noget dokumentation i stede for at ævle på livet løs...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-04-03 02:03

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3e986a49$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Undskyld mit "franske" .... men hvor fanden ved du det fra..?
>
> Kom med noget dokumentation i stede for at ævle på livet løs...

Hvad er det helt præcist du mener. Eftersom TDC er blevet aktionær i
Telmore, har de faktisk noget at sige. Hvis de f.eks. har købt 40% af
aktierne har de normalt et tilsvarende antal stemmer til en
generalforsamling. I tilfæde af at der på generalforsamlingen skal
vælgessekundært roaming netværk, har TDC også tilsvarende antal stemmer.
Det kan evt. udnyttes til at favorisere TDC's netværk (Dermed ikke sagt at
det sker).

---
Mvh

Michael Nielsen
michael@mnielsenDELETE.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-04-03 02:20

"Michael Nielsen" <michael@DELETE_THISmnielsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er det helt præcist du mener.

Et er aktieandelen...andet er den (garanteret/normale)
samarbejdsaftale/kontrakt som også er indgået.

Et er at bestemme over virksomhed, et andet er om det reelt kan ske.

Desværre har Telmore og TDC valgt (det er der faktisk ikke noget unormalt i)
at hemmeligholde indholdet af samarbejdsaftalen/kontrakten samt hvilke
økonomiske bindinger der måtte være, da der er oplyst igennem pressen at
overskuddet kun lige akkurat kunne dække den negative egenkapital og gælden
(som er blevet konverteret til investering).

Efter normal regnskabspraksis skulle der således ikke være udbetalt 15,6
mill. kr. af overskuddet på 31 mill. kr. efter skat til
virksomhedsindehaverne.

Virksomheden er jo stadig behæftet med en gæld på 17,6 mill kr., der nu blot
kaldes en "investering".

Hvad mon denne "investering" vil stige til, såfremt selskabet får samme
fremgang i 2003 som sidste år...?

Der krævet login og password for at læse artiklen i Jyllands Posten fra den
10. april 2003.

http://www.jp.dk/arkiv:aid=1763722

Reelt er der jo kun Telmore´s direktion og TDC´s direktion/bestyrelse som
kender indholdet af købet 100% eller er du uenig i dette..?

For god ordens skyld finder jeg det fremragende at Telmore og TDC har
indgået et samarbejde. Andre på markedet vil sandsynligvis også indgå
lignende i fremtiden.

Om disse samarbejder ender ud med 100% overtagelse (aktiemæssigt), kan kun
tiden vise.

PS: Som saglig Jens Otto Kragh sagde...'Man har et standpunkt .... til man
tager et nyt'...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-03 16:19

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk>
wrote in news:3e986a49$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Undskyld mit "franske" .... men hvor fanden ved du det fra..?
>
> Kom med noget dokumentation i stede for at ævle på livet løs...

Prøv at læse pressemeddelelsen og overvej at den er skrevet på dansk
- der står minoritetsaktionær hvilket jeg ikke på nogen måder kan få
til at betyde "enerådig hersker".

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-04-03 17:53

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv at læse pressemeddelelsen og overvej at den er skrevet på dansk
> - der står minoritetsaktionær hvilket jeg ikke på nogen måder kan få
> til at betyde "enerådig hersker".

Man kan godt være hersker, se blot på vores dronning, men intet reelt
bestemme...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Peter Hansson

Dato : 10-04-03 16:47

> [...]
> handle i føtex, obs, kvickly eller hvor ved jeg... For de er jo alle ejet

Vi lader den lige stå et øjeblik!!!

PH

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 10-04-03 17:55

HUH????

Mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : Peter Hansson

Dato : 11-04-03 09:54

> HUH????
>
> Mvh.

> ikke
> ejet

Du fremturer med det frie markeds lyksaligheder. Skøjter let henover
problemerne ved monopolisering. Herefter kommer du med et eklatant eksempel
på monopolets uheldige natur.

Jeg har måske misforstået dit indlæg. Det hænger ihvertfald ikke sammen!

PH