Mærkelige lyde fra iMac
Fra : Peter Stemann Anders~

Dato : 22-03-01 15:57

Hej NG.

Jeg er ny iMac bruger og undre mig lidt over nogle skrattelyde der kommer
fra højtalerne. Disse er mere udpræget når jeg er på nettet, men fortsætter
lidt efter jeg er koblet af.. Hvad kan det dog være ???

En anden ting er, at min Mac´s harddisk larmer lidt mere end andre jeg har
set. Er der forskel på disse lyder afhængig af hvilken iMac man ejer?

På forhånd mange tak..

Peter Stemann Andersen

Fra : Carsten Matzon

Dato : 22-03-01 17:48

On Thu, 22 Mar 2001 15:57:12 +0100, Peter Stemann Andersen wrote
(in message <B6DFD158.B99%fam/andersen@privat.tele.dk>):

> Jeg er ny iMac bruger og undre mig lidt over nogle skrattelyde der kommer
> fra højtalerne. Disse er mere udpræget når jeg er på nettet, men fortsætter
> lidt efter jeg er koblet af.. Hvad kan det dog være ???

Fiiisk.Men der er vist en der tideligere i denne NG har spurgt om det samme
såååå prøv at kigge lidt på tideligere indlæg... ;)

> En anden ting er, at min Mac´s harddisk larmer lidt mere end andre jeg har
> set. Er der forskel på disse lyder afhængig af hvilken iMac man ejer?

Uden at vide så fandens meget om det så vil jeg gætte på at det er
forskellige modeller og mærker der bliver brugt i de forskellige revisioner
af imac'erne ... ;)

Du kan jo evt. skifte hd'en ud til en mere støjsvag model som feks. en IBM

Carsten

Fra : Michael Holm

Dato : 22-03-01 22:04

> En anden ting er, at min Mac´s harddisk larmer lidt mere end andre jeg har
> set. Er der forskel på disse lyder afhængig af hvilken iMac man ejer?
>
> På forhånd mange tak..
>
> Peter Stemann Andersen

På arbejde har vi fået skiftet 3 hardiske inde for den sidste måned (hos
forhandleren, gratis - under garanti da de var under et år gamle) på
iMac'er. De begyndte at "hyle" 1 lidt og 2 meget... det skete efter at
de var blevet flyttet (båret blidt og forsigtigt).
Jeg syntes at alle imac'er uden blæser, må man kunne forvente er nærmst
lydløse, det er jo en del af Apples salgsargument...

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Simple

Dato : 23-03-01 16:55

Peter Stemann Andersen <fam/andersen@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> En anden ting er, at min Mac´s harddisk larmer lidt mere end andre jeg har
> set. Er der forskel på disse lyder afhængig af hvilken iMac man ejer?

Det lyder som om modem-aktiviteten går i højttalerne. Det må den ikke.
Prøv evt. at flytte lidt på ledningerne omkring Mac'en og hjælper det
ikke skal der gøres noget ved den!

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-03-01 22:38

> [...]

> fra højtalerne. Disse er mere udpræget når jeg er på nettet, men fortsætter
> lidt efter jeg er koblet af.. Hvad kan det dog være ???

Får du også sære striber ned af skærmen når du har menuer åbne?

Så skal den en tur på værksted, ellers siger Apple følgende - hvis det
kun er lyden:

http://til.info.apple.com/techinfo.nsf/artnum/n88055

Jeg tror nu kun Apple her mener en tydelig høj modemlyd, og ikke den
meget lave lyd andre oplever.

Den lave modemlyd er relateret til føromtalte bølger over skærmen. Når
en menu er valgt bølger skærmen og en svag "modem hyle lyd" høres.

I så fald skal iMac'en til rep. Det er enten en løs ledning, motherboard
eller hvad ved ... dem her:

http://www.macfixit.com/ultimate/Forum11/HTML/001695.html

Der står ikke noget om lyd problemet, men det er relateret.

Mojn, Thomas

--
Min Olivetti skærm har en nikkel-piercing i powerknappen.
....Og min Micros*ft IntelliMouse Explorer er velsignet med et markant

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 25-03-01 09:43

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Får du også sære striber ned af skærmen når du har menuer åbne?

Hej Thomas,

du (eller andre) skulle vel ikke også kende noget til følgende:

Jeg har en indigo iMac (sommer 2000) som nu og da får bølger over
skærmen når jeg holder musetasten nede i længere tid, f.eks. når jeg har
en menu åben.

Omfanget af disse bølger er dog ingenting ift. de bølger, der
fremkommer, hvis jeg lægger en cd eller en cd-rom i dvd-drevet. Så står
der kraftige bølger over hele skærmen lige så længe cd'en er i drevet.

Ethvert tip modtages med taknemmelighed.

/hc

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-03-01 16:43

Hej HC og Thomas

Har I prøvet at slette Desktopfilerne med fx. File Buddy og så lade Mac'en
selv genopbygge skrivebordet igen?

Jeg havde lidt af det samme problem. Det viste sig at være en defekt
skrivebordsdatabase.

NB. Nu når I er igang med at fjerne usynlige filer, så fjern ved samme
lejlighed alle filer, der begynder med 'tempxxx', 'tm_xxx' og 'Openxxx'

mvh. Erik Richard

Hans Christian Hansen wrote:

> [...]
> der kraftige bølger over hele skærmen lige så længe cd'en er i drevet.
>
> Ethvert tip modtages med taknemmelighed.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 29-03-01 20:35

Hans Christian Hansen <h.sletmig@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> fremkommer, hvis jeg lægger en cd eller en cd-rom i dvd-drevet. Så står
> der kraftige bølger over hele skærmen lige så længe cd'en er i drevet.

Ja NETOP, samme problem. Send den til rep. Der er garanti på endnu!

Mojn, Thomas

--
"Mac users prefer the one-button mouse for one simple reason: They
click the mouse with their index finger; they reserve the next finger