Hvad er 3 fjerdedels takt for en ting ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 16:59

Da jeg lyttede til hitliste i dag kl. 11 sagde Mr. Dansktop (Wivelsted), i
forbindelse med præsentationen af den (måske) nye stjerne på stjernehimlen
"Gitte Johnsson`s" nye/gamle "Tennesee Waltz" at det ikke var hver dag man
hørte en sang som var i 3 fjerdedelstakt her på Dansktoppen. NÅ ! -
Hmmm.....

Er der nogen som kan fortælle hvad 3 fjerdedelstakt er for noget. Hvordan
kan man høre at det er det. For mig lød pladen som en ganske almindelig
dansktopplade med gennemsnitslyd. Er det noget med hvor mange gange man
sidder og trommer med fingrene mens melodien spilles og i givet fald hvor
mange gange. Altså antal rytmeslag.

Hilke takt plejer dansktopmusik da at være i. Leif Wivelsted fik det jo til
at lyde som om det var temmelig usædvanligt ??? - Hmmm... , Ikke helt
musikekspert på dette punkt.

PS: Forresten en nogenlunde god plade, måske liiiiidt for langsom i det, men
ellers. Johhh..

Hilsen Åge

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 12-04-03 17:15

> [...]
> Hmmm.....
>
> Er der nogen som kan fortælle hvad 3 fjerdedelstakt er for noget.

En vals.

> [...]
> dansktopplade med gennemsnitslyd. Er det noget med hvor mange gange man
> sidder og trommer med fingrene mens melodien spilles og i givet fald

3.

> Hilke takt plejer dansktopmusik da at være i.

Det er der ingen regler for.
Men det er rigtigt,man sjældent hører en vals
i disse tider.
F.eks. Der er noget galt i danmark med John Mogensen, for at tage et
eksempel du kender,
er en 4/4 dels takt men Tenesee walts
3/4 med andre ord.
Så du skal tælle om de spiller 3/4 eller 4/4.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-04-03 17:30

Butterfly McQueen wrote:

> En vals.

Yep, f.eks.

> Det er der ingen regler for.

Jeg vil nok mene at samtligt dansktopnumre jeg nogensinde har hørt er 4/4.

/David

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 12-04-03 17:53

> Jeg vil nok mene at samtligt dansktopnumre jeg nogensinde har hørt er
4/4.

Selvfølgelig har du ret.
Et mere præcist svar.Sorry.

Fra : Robert Piil

Dato : 13-04-03 01:19

On Sat, 12 Apr 2003 18:30:01 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Jeg vil nok mene at samtligt dansktopnumre jeg nogensinde har hørt er 4/4.

Hmmm, "Tre døde måger" eller hvad det nu var den hed...

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-04-03 08:08

Robert Piil wrote:

> Hmmm, "Tre døde måger" eller hvad det nu var den hed...

LOL :)

Nåja, den er selvfølgelig i 3/4 (eller 6/8 vil jeg snarere sige, men det
er jo det samme...)

/David

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 14-04-03 01:48

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev i

> Jeg vil nok mene at samtligt dansktopnumre jeg nogensinde har
> hørt er 4/4.

Nu ved jeg jo ikke lige hvilke dansktopnumre du har hørt, men
dansktoppen er nok den største leverandør af 3/4-delstakter i nyere
tid herhjemme.

Sjovt nok er Tenneze Walz indspillet i masser af udgaver i 4/4

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-04-03 02:42

Bjørn Løndahl wrote:
> David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev i

> Nu ved jeg jo ikke lige hvilke dansktopnumre du har hørt, men
> dansktoppen er nok den største leverandør af 3/4-delstakter i nyere
> tid herhjemme.

Måske hører jeg bare ikke nok dansktop.

Mmm... Den sætning lyder... forkert... på en eller anden måde...

/David

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-03 05:26

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b7d3kj$ldi$1@news.net.uni-c.dk...

> Måske hører jeg bare ikke nok dansktop.
________

Så må du til at igang. Prøv at se tråden under dk.medier.radio. Der
fortæller jeg om Radiobal-programmer i lokalradioer. Det er så`n noget
dansktop/slager-halløj hvor det bare gynger.

Hilsen Åge

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 17-04-03 00:43

> Yep, f.eks.

Er der andre eksempler?

Et stykke musik i trefjerdedelstakt er vel definitorisk en vals?

Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 17:44

Butterfly McQueen <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b79e30$k1v$1@sunsite.dk...

> [...]
> er en 4/4 dels takt men Tenesee walts
> 3/4 med andre ord.
> Så du skal tælle om de spiller 3/4 eller 4/4.

___________

Tælle om de spiller 3/4 eller 4/4 -

Du skal have tak for svaret, men jeg aner simpelthen ikke hvad du mener og
hvordan jeg kan konstatere hvad der er hvad. Tælle 3/4 eller 4/4. Hvad vil
det sige - Hvordan gør mandet ? - For at sige det som det er: jeg er TOTALT
på bar bund angående grundprinsipper i hvad der er hvad, med takt.

Hilsen Åge

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 12-04-03 18:04

> [...]
TOTALT
> på bar bund angående grundprinsipper i hvad der er hvad, med takt.

Simpelt.
tæl til 3 eller til 4.
På den måde kan du skelne imellem vals og 4/4
Du nævner selv,det at sidde og tromme med fingrene
Nu får du jo rig mulighed for at høre Tenesee Waltz

Vals
123-123-123-123.(har du aldrig lært at danse vals?)
4/4(beat-rytme)
1234-1234-1234

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 14-04-03 01:49

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> at sige det som det er: jeg er TOTALT på bar bund angående
> grundprinsipper i hvad der er hvad, med takt.

Mangler du ikke den sædvanlige tilføjelse - "Musikexpert" ??

Fra : Jonas Bille

Dato : 13-04-03 15:43

d. 12/04/03 18:15 skrev Butterfly McQueen på tul@nospamtdcadsl.dk i artiklen
b79e30$k1v$1@sunsite.dk:

> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> stjernehimlen
> man

> En vals.

ikke for at være pernittengrin og så videre, men bare fordi det er 3/4-dele,
gør ikke en sang til en vals... Men du har ret i at det er den nemmeste måde
at forklare 3/4-dele på for en uindviet. derudover er 6/8-dele og 3/4-dele
heller ikke det samme. Betoningen i musikken er anderledes. Derudover, er
pop/rockballader "som regel" i 12/8-dele. Derved får du en en betoning på
(1) 2 3 (4) 5 6 (7) 8 9 (10) 11 12. Derved får du både en tredelt
fornemmelse samtidig med at du får 4/4-dele som hovedpuls (-agtigt). Håber
det gav mening....

hilsen; Jonas

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 14-04-03 01:44

> En vals.

En vals er ganske rigtigt i 3/4-delstakt, men 3/4-delstakt er
absolut ikke nødvendigvis en vals.

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-04-03 02:42

Bjørn Løndahl wrote:
> "Butterfly McQueen" <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i

> En vals er ganske rigtigt i 3/4-delstakt, men 3/4-delstakt er
> absolut ikke nødvendigvis en vals.

Det er der jo heller ikke nogen der har sagt.

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 14-04-03 16:14

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse
> "Butterfly McQueen" <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i

> En vals er ganske rigtigt i 3/4-delstakt, men 3/4-delstakt er
> absolut ikke nødvendigvis en vals.

Det ved jeg egentlig godt.Jeg er selv trommeslager.
I stand corrected.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-04-03 17:19

> [...]

> Hilke takt plejer dansktopmusik da at være i. Leif Wivelsted fik det jo til
> at lyde som om det var temmelig usædvanligt ??? - Hmmm... , Ikke helt

bam-bam-bam | bam-bam-bam | bam-bam-bam | bam-bam-bam|
bam-bam-bam-bam | bam-bam-bam-bam | bam-bam-bam-bam | bam-bam-bam-bam|

Dansktop musik er da vist altid 4/4, jeg tror ikke, at disse "musikanter" kan spille andet

Claus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 17:47

Claus Tersgov <Clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b79e91$26i7$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> bam-bam-bam-bam | bam-bam-bam-bam | bam-bam-bam-bam | bam-bam-bam-bam|

> Dansktop musik er da vist altid 4/4, jeg tror ikke, at disse "musikanter"

Tak skal du have. Nu tror jeg at jeg greb den. Det er noget jeg aldrig har
spekuleret over når jeg hørte en sang. Jeg må lige hen at høre pladen på
båndoptageren.

Hilsen Åge

PS: "ikke kan spille andet", siger du ??? - Skulle det være nemmere at
spille 4/4 end 3/4 - Hvad er pop-rock da ?

Fra : Troels

Dato : 12-04-03 17:56

> Tak skal du have. Nu tror jeg at jeg greb den. Det er noget jeg aldrig har
> spekuleret over når jeg hørte en sang. Jeg må lige hen at høre pladen på
> båndoptageren.

Pladen på båndoptageren? I gør sgu altid lidt anderledes på Fur

> PS: "ikke kan spille andet", siger du ??? - Skulle det være nemmere at
> spille 4/4 end 3/4 - Hvad er pop-rock da ?

Uden at ha det store statistiske materiale vil jeg mene det er 4/4. Men
selvfølgelig er der undtagelser. Prøv f.eks. at hør Tim Christensens Right
next to the right one.

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 18:29

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b79gej$6f3$1@sunsite.dk...

>Prøv f.eks. at hør Tim Christensens Right
> next to the right one.
________

Ved ikke hvem han er ?

Hilsen Åge

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-04-03 18:46

> Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:b79gej$6f3$1@sunsite.dk...

> ________
>
> Ved ikke hvem han er ?

Nej, hvordan skulle du dog også vide det, når du ikke lytter til musik...

> Hilsen Åge

Lars B

Fra : Mr. Good Guy

Dato : 12-04-03 18:57

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in news:3e985081$0$4371$ba624c82
@nntp03.dk.telia.net:

> Nej, hvordan skulle du dog også vide det, når du ikke lytter til musik...

Der er sgu mere musik i dansktop end i det larm, som bl.a. P3 og Boogie
spiller!

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-04-03 19:09

"Mr. Good Guy" <GoodGuy@invalid.hospice> skrev i en meddelelse
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in news:3e985081$0$4371$ba624c82
> @nntp03.dk.telia.net:

> Der er sgu mere musik i dansktop end i det larm, som bl.a. P3 og Boogie
> spiller!

Hold da op du er på barrikaderne hva' ....

Jaja, fred være med din holdning...

Heldigvis kan jeg så glæde mig over at jeg rent faktisk kan lytte til musik
i alle genrer, og ikke er blind for at man kan synge om andet end gadekjær
og gummibåde...

Lars B

Fra : Mr. Good Guy

Dato : 12-04-03 19:20

> [...]
>
> Heldigvis kan jeg så glæde mig over at jeg rent faktisk kan lytte til
> musik i alle genrer, og ikke er blind for at man kan synge om andet

Men dansktop er altså ikke inkluderet i din "brede" musiksmag.
Du ved godt, at rytmer ikke er det samme som musik og at rap ikke er det
samme som sang?
EOD

Trænger du til en kiks nu?

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-04-03 19:32

"Mr. Good Guy" <GoodGuy@invalid.hospice> skrev i en meddelelse
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in

> Men dansktop er altså ikke inkluderet i din "brede" musiksmag.

Jeg lytter ikke til dansktop normalt, sagt på den måde, at jeg ikke ligger
inde med nogle dansktop albums, og at jeg ikke tænder for radioen, for lige
at få de nyeste Dansktop hits med...

Dermed ikke sagt at jeg "fordømmer dansktoppen, og alt dens gerning".. mit
lille udbrud overfor Åges indlæg, var blot affødt af at han endnu engang
beviser at han er enormt "smalsporet", og har en enormt mangel på viden om
andre musikgenrer...

> Du ved godt, at rytmer ikke er det samme som musik og at rap ikke er det
> samme som sang?

Hvaaaad... påstår du at Eminem ikke synger godt? :)

Men, jeg er til det meste, faktisk gra Bach til Eminem...

> EOD

Gerne for mig...

> Trænger du til en kiks nu?

Jeg kan ikke lide smagen af tudekiks, så tag du den bare selv....

Lars B

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 20:12

Mr. Good Guy <GoodGuy@invalid.hospice> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e9858d9$0$24711$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Du ved godt, at rytmer ikke er det samme som musik og at rap ikke er det
> samme som sang?

_________

og at smedeværksteds-larm ikke er det samme som musik

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-04-03 00:28

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
> [...]

Snip

> [...]
musik
> i alle genrer, og ikke er blind for at man kan synge om andet end gadekjær

"gadekjær" ROFL

-Sune

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-04-03 19:15

Mr. Good Guy wrote:
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in news:3e985081$0$4371$ba624c82
> @nntp03.dk.telia.net:

> Der er sgu mere musik i dansktop end i det larm, som bl.a. P3 og Boogie
> spiller!

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, selvom jeg absolut hader dansktop.

/David

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 20:09

Mr. Good Guy <GoodGuy@invalid.hospice> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e98534f$0$24632$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in news:3e985081$0$4371$ba624c82
> @nntp03.dk.telia.net:

> Der er sgu mere musik i dansktop end i det larm, som bl.a. P3 og Boogie
> spiller!
__________

Der er sgu snart så meget skrig og hyl i Boogie at man skulle tro det var en
større svinesti.
Og som speakeren sagde i natradion for et par dage siden: "Der er snart
så meget Stjerne for en aften at man kan fodre svin med det". Hvad han
mente med det, ved jeg ikke, men det lød sjovt.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-04-03 20:11

Mr. Good Guy wrote:
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in news:3e985081$0$4371$ba624c82
> @nntp03.dk.telia.net:

> Der er sgu mere musik i dansktop end i det larm, som bl.a. P3 og Boogie
> spiller!

Ja ja, og der er også mere jern i et kondom end i en Skoda.
--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 20:23

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1902831780820efb9896cc@news.sunsite.dk...

> Ja ja, og der er også mere jern i et kondom end i en Skoda.
> --
> Lars Bernau
_______

Lars, skam dig, AT STÅ at sige sådan noget. Føj.

Du heller ikke selv fundet på det.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-04-03 20:25

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> _______
>
> Lars, skam dig, AT STÅ at sige sådan noget. Føj.

Det ved gud jeg ikke. Sådan noget kunne jeg nemlig ikke finde på.

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 12-04-03 20:44

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, hvordan skulle du dog også vide det, når du ikke lytter til musik...

Det er da vel for fanden en smags sag hvad manden vil høre! For mig er Tim
Christensen da heller ikke andet end en stortudende dramaqueen, men det
sprøjter jeg ikke ud i fjæset på dig, vel?

-TDJ

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-04-03 20:48

"Theis Duelund Jensen" <isl10611@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Christensen da heller ikke andet end en stortudende dramaqueen, men det
> sprøjter jeg ikke ud i fjæset på dig, vel?

Og du har endnu ikke fatte at det for mig ikke handler om smagen, men om at
man er så ensidig i sin musiksmag, at man kan finde på at sige "hvem er Tim
Christensen", "Hvem er Søs Fenger" osv....

Du ved i det mindste hvem Tim Christensen er, og har en holdning til ham
(desværre ikke til hans musik, kan jeg høre), det har Åge ikke, for når det
ikke er DanskTop, så kan han ikke tage stilling til det.... problemet er, at
han gør det alligevel!

Jeg håber du har forstået mere af det nu, ellers så sig til... så skal jeg
skrive det lidt langsommere!

> -TDJ

Lars B

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 12-04-03 20:54

> [...]
> han gør det alligevel!
>
> Jeg håber du har forstået mere af det nu, ellers så sig til... så skal jeg

Det eneste manden siger er, at han ikke ved hvem Tim Chistesen er. For mig
at se ligger der sgu da ikke nogen aldet holdning i det udsagn. Tværtimod
gør der i dit.
Og hvis du vil have min mening om pågældende musikers arbejde kan jeg såmen
godt fortælle dig den. Jeg hader Tim Cs melankolske gylle-kopi-pop musik.
Musikere burde fandme da være mere innovative, ligesom i de gamle "dizzy"
dage...

-TDJ

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-04-03 21:04

Theis Duelund Jensen wrote:

> [...]
> Musikere burde fandme da være mere innovative, ligesom i de gamle "dizzy"

Prøv at læse lidt tilbage i gruppen, for at finde ud hvem tÅge er, og
især hvordan hans holdninger er inden du kaster dig over folk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 23:06

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.19028f92399a3ed09896d1@news.sunsite.dk...

> Prøv at læse lidt tilbage i gruppen, for at finde og bl.aaaaaa og bl.aaaaa
og mere bl.aaaaaaa

> Lars Bernau
> "Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,
> der ved, hvad de taler om"
> K. Schumacher

_______

Kors ! - Nogen som mangler en fritidsbeskæftigelse her - Kniber det med at
få tiden til at gå ?

Hilsen Åge

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-04-03 22:38

> at
> Tim

> det
> at

> Det eneste manden siger er, at han ikke ved hvem Tim Chistesen er.

For at sige det lige ud: du aner ikke hvad du taler/skriver om!

Hvis du havde fulgt med i denne gruppe i lidt længere tid, så ville du også
vide at Åge ofte beviser sin totale mangel på musikalsk viden, bl.a. om
kunstnere der har været på den danske musikscene i efterhånden temmelig
mange år, folk som man må have hørt om, om det er i radioen, eller på tv....

> For mig
> at se ligger der sgu da ikke nogen aldet holdning i det udsagn. Tværtimod
> gør der i dit.

Så forstår du absolut intet af hvad jeg skrev i mit svar til dig, og det
ærger mig, for så har jeg spildt omkring 1 1/2 minut på at skrive det :(

> [...]
> Musikere burde fandme da være mere innovative, ligesom i de gamle "dizzy"

Det vil sige at du har ondt i røven over, at Tim har villet prøve noget
andet?

Jeg kender ikke Tim's bevæggrunde for at skifte musikstil, og det er
egentlig også temmelig ligegyldigt for denne tråd.

Min pointe er og bliver, at Åge gang på gang udtaler sig om ting han absolut
intet forstand har på, og selv om han godt ved dette (håber jeg), begiver
han alligevel sig ud i indlæg efter indlæg...

Men, nu har jeg igen smidt Åge i mit killfilter. Jeg havde ikke fået ham
proppet i det efter en geninstallation af Windows, men nu er han tilbage
hvor han hører hjemme, så du ser ikke flere udgydelser fra min side.....

> -TDJ

Lars B

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 13-04-03 22:21

> Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:b79gej$6f3$1@sunsite.dk...

> ________
>
> Ved ikke hvem han er ?

Nu har denne besked nærmest affødt en kædereaktion af mails, men det gør
selvfølgelig ikke Åge klogere.

Tim Christensen brød igennem i 1994, da han var frontfigur i Dizzy Mizz
Lizzy (opkaldt efter en Beatles-sang du muligvis kender). DML fik kolossal
succes og blev det første danske debuterende rockband, der gik direkte ind
som nr 1 på albumhitlisten. De lavede en plade mere, hvorefter Tim gik solo.
Hans første soloplade var Secrets On Parade, der kom for et par år siden.

Right Next To The Right One må du have hørt, da det er titelmelodien til
DR's Nikolaj Og Julie. Nummeret bruges også i reklamerne for serien - dem
kan du næppe have undgået at se. Hvis du ser den igen, kan du - hvis du kan
abstrahere fra at sangen næppe tiltaler dig - prøve at lytte til rytmen.

Mvh Mikkel

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 14-04-03 01:41

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i

> [...]
> Hvis du ser den igen, kan du - hvis du kan abstrahere fra at
> sangen næppe tiltaler dig - prøve at lytte til rytmen.

To mener formodentlug takten, som jo er det subj. omhandler?

Takt og rytme er jo to forskellige ting, som dog oftest er ret
afhængige af hinanden - lidt ligesom takt og tone?

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 14-04-03 11:40

> [...]
>
> Takt og rytme er jo to forskellige ting, som dog oftest er ret
> afhængige af hinanden - lidt ligesom takt og tone?

Du har selvfølgelig ret. Det var en tanketorsk

MvH Mikkel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-03 05:32

Mikkel Knudsen <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e99d4c9$0$42607$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]

kan
> abstrahere fra at sangen næppe tiltaler dig - prøve at lytte til rytmen.

___

Hej Michael

Jeg er altså ked af det, men jeg kender heller ikke "Dizzi Mizz Lizzy.

Men hvis det er Tim Kristensen som synger titelmelodien til serien "Nicolaj
og Julie" så har jeg hørt den. Jeg synes dog at den er rædselsfuld og har
hurtigt lukket for fjerneren når den kom, da jeg også synes at serien er
skrækkelig.

Men nu vil jeg prøve at tagen en dyb indånding og lytte til den næste gang.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 14-04-03 01:58

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i news:3e984ca2$0
$42634$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> ________
>
> Ved ikke hvem han er ?
>
> Hilsen Åge

Husk nu "Musikexpert" !!

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 14-04-03 01:57

> Uden at ha det store statistiske materiale vil jeg mene det er
> 4/4. Men selvfølgelig er der undtagelser. Prøv f.eks. at hør
> Tim Christensens Right next to the right one.

Ja, den er vel 3/4

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 14-04-03 01:56

> Tak skal du have. Nu tror jeg at jeg greb den. Det er noget jeg
> aldrig har spekuleret over når jeg hørte en sang. Jeg må lige
> hen at høre pladen på båndoptageren.

Det tror jeg hverken pladen eller båndoptageren har godt af.

> PS: "ikke kan spille andet", siger du ??? - Skulle det være
> nemmere at spille 4/4 end 3/4 - Hvad er pop-rock da ?

Pop-rock og en del andre musikgenrer samt dansktop er ikke defineret
ved en given takt, selv om 4/4 er mest udbredt i både pop, rock og
dansktop.