glucosamin, Gerda
Fra : hasselbalch

Dato : 04-04-03 15:24

jeg har prøvet at svare dig, men svarene kom ikke frem, så jeg prøver på
denne måde.
jeg køber glucosamin hos PharmaCare(45866712). Mindstekøb 180 stk(rækker
til 2 mdr) pris: 266,49 kr + porto-eksp.50 kr. ved køb af 2 x 180 stk(4
mdr) sparer du de 50 kr. med leveringen får du oplysninger om glucosamin
+ prisliste (besparelser ved større køb).
jeg kan ikke videnskabeligt sige, at det er glucosamin der har hjulpet.
men før havde jeg stærke smerter 24 timer i døgnet. nu er jeg så godt
som smertefri, der er kun lidt i nakken
når jeg når aften. jeg har taget dem siden 22-2-03. Gigtforeningen
siger, man ikke kan regne med effekt før efter ca. 2 mdr, da det ikke er
et smertestillende middel, men tager smerterne ved at bedre brusken i
leddene. en overlæge sagde til mig, at jeg sagtens kan bruge
glucosamin,da bivirkningerne meget få og små i forhold til alm.
gigtmedicin. jeg har ikke haft bivirkninger brugen

hilsen hasselbalch

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten

Dato : 09-04-03 23:09

"hasselbalch" <hasselbalch.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mdr) sparer du de 50 kr. med leveringen får du oplysninger om glucosamin
> + prisliste (besparelser ved større køb).

Du kan købe 1000 stk frit leveret pris ca 770 kroner her:

http://www.worldwideshoppingmall.co.uk/body-soul/product.asp?productref=PGLU3&room=default
..asp

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-03 10:56

Hej Carsten
Kære Carstem

< jeg køber glucosamin hos PharmaCare(45866712). Mindstekøb 180
<stk(rækker til 2 mdr) pris: 266,49 kr + porto-eksp.50 kr. ved køb af
<2 x 180 stk(4 mdr) sparer du de 50 kr.

Tak for dit svar. Jeg har startet og venter spændt på at mærke
resultat af behandlingen.
Allerede før du svarede mig havde jeg bestilt glucosamin hos Golden
health scandinavia og fik det sendt fra Malmø, Stoffet her er lavet af
kyllingebrusk.
Pris 320 kr. for 180 stk. Hertil 18 kr. i forsendelse.
Jeg har regnet lidt. Det vil sige jeg giver 1,87 pr. kapsel.
Hos pharmaCare skal jeg betale 1,48 pr. kapsel.
Det bliver da til noget, når man tager 4 kapsler om dagen, så
jeg vil da overveje at købe hos PharmaCare næste gang, hvis det viser
sig, at jeg har glæde af behandlingen.

Jeg har ændret min e-mail-adresse i newsgroup fordi jeg er begyndt at
få en masse spam mail
Hvis du vil skrive direkte skal "_" ændres til et punktum og "slet"
skal fjernes helt i min adresse.

I starten stod min rigtige e-mail-adresse som afsender i NG. Jeg tror
det er derfra nogen har snuppet den og sender mig diverse mere eller
mindre uartige reklametilbud Desværre er skaden nok sket.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det anden end at slette alt det
skidt der kommer i min postkasse hver dag.
Jeg kunne selvfølgelig ændre min e-mailadresse og meddele det til alle
de, jeg gerne vil have mails fra ? Har andre mon dette problem ?

Med venlig hilsen
Gerda

Fra : Heidi

Dato : 10-04-03 11:32

gerda (gerda) wrote:
> [...]
> Jeg kunne selvfølgelig ændre min e-mailadresse og meddele det til alle
> de, jeg gerne vil have mails fra ? Har andre mon dette problem ?

Der er masser der har det problem.
Prøv at tage et kig i news:dk.admin.netmisbrug, og se bl.a. tråden fra den
01.04 der hedder "Vil gerne undgå spam nemt" - der kunne måske være et
par ting du kan bruge.

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : hasselbalch

Dato : 13-04-03 11:47

"" skrev d. 10-04-03 10:56 dette indlæg :
> [...]
> Jeg kunne selvfølgelig ændre min e-mailadresse og meddele det til alle
> de, jeg gerne vil have mails fra ? Har andre mon dette problem ?

hej gerda
det lyder mystisk med kyllingebrusk! glucosamin laves af
reje-krabbe-hummerskaller. jeg har lige været inde på gigtforeningens
side og chekke at det er rigtigt
hilsen hasselbalch

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-03 15:53

On Sun, 13 Apr 2003 10:47:10 GMT, "hasselbalch"
<hasselbalch.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>det lyder mystisk med kyllingebrusk! glucosamin laves af
>reje-krabbe-hummerskaller. jeg har lige været inde på gigtforeningens

Jeg fandt dette på nettet ved søgning om fodsmerter og slidgigt:

.............""Det er vist ved videnskabelige undersøgelser allerede
for tyve år siden i Sydeuropa, at det naturlige svovlholdige stof
glukosamin, der findes i kroppen i forvejen, men i for små mængder,
kan hjælpe til at dæmpe de smertegivende processer i leddene, reparere
brusken og få den til at vokse langsomt ud igen.

Et halvt til et gram 3 gange dagligt, bedst uden for måltiderne, fx om
formiddagen, eftermiddagen og aftenen. Men man skal huske at bevæge
sine led, for ellers kommer glukosaminen ikke ud til brusken, der ikke
indeholder blodkar.

Man kan forstærke virkningen af glukosamin ved at tage tilskud af et
andet svovlholdigt og naturligt stof, MSM, 2 gram to gange dagligt.
Det findes også i kroppen i forvejen, men også i for små mængder.

Man kan købe både glukosamin og MSM som pulver hos Matas og i
helsekostforretninger, og selvom der står på det, at man ikke må
indtage det, kan man roligt gøre det, da det er lige så rent som det,
man fra udlandet lovligt kan købe som tabletter eller kapsler.

Man kan ringe på dansk telefon 4052 4015 til Golden Health i Malmø.
Man kan på Internettet købe glukosamin som G-Lenk på www.slidgigt.com
og man kan købe MSM på www.PharmaViva.com

Forfatter:
Læge Carsten Vagn-Hansen""................

Jeg ringede herefter til Malmø, der leverede mig Arthrogen
kyllingebrusk kapsler indeholdende glucosamin mod gigt.
?????????

Det der læge Vagn-Hansen skriver med at bevæge sine led er svært synes
jeg. Når det gør meget ondt er man tilbøjelig til at prøve at undgå
det.

Mvh
Gerda

Fra : preben kaas

Dato : 10-04-03 11:07

On Fri, 04 Apr 2003 14:24:05 GMT, "hasselbalch"
> [...]

>glucosamin,da bivirkningerne meget få og små i forhold til alm.
>gigtmedicin. jeg har ikke haft bivirkninger brugen

Jeg har netop gennem en bekendt, som har haft kontakt med sin læge og
apotek, hørt at Glucosamin skulle være godkendt som lægemiddel i
Danmark og kommer i handelen i løbet af kort tid.
Så skulle det vel med recept være muligt at få tilskud (mindst 50%)
fra DANMARK

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : MogensLunde

Dato : 29-05-03 12:40

Jeg købte et års forbrug af Glucosamin hos www.urtemedicin.com. Det er
Glucosamin i farmaceutisk kvalitet, og en hel del billigere end hos
PharmaCare / PharmaViva. Her koster en tilsvarende mængde 34% mere, og
de påstår endda at man så sparer 330,- i forhold til normalprisen !
Efterfølgende har jeg prøvet at supplere med MSM. Hos mig har det
hjulpet mærkbart på smerterne.

Inden da prøvede jeg at købe i pulverform. Det har jeg ikke meget fidus
til, dels smager det grimt, det er svært at dosere, og dels er jeg utryg
ved om der er benmel i pulveret. Mange grovvareselskaber sælger det
billigt, men jeg holder mig nu til det som er lavet til mennesker!

Hilsen Mogens

http://www.kandu.dk/

Fra : Simon Franksen

Dato : 30-05-03 23:30

"MogensLunde" <MogensLunde.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> de påstår endda at man så sparer 330,- i forhold til normalprisen !
> Efterfølgende har jeg prøvet at supplere med MSM. Hos mig har det

hej mogens prøv at tjekke det her ud ...
www.nuskin.com/tengah/CreateWebAC.html?ServiceID=6&MarketID=3473&TargetPage=
/opt/web/nuskin/eu/web_sap_order/index.html
....flexcare
jeg bruger den selv sefter at have prøvet mange andre produkter...skriv til
mig hvis du er interresseret..simon