Erfaring med USB-hub?
Fra : Olav Noksagt

Dato : 10-04-03 08:52

Hej
Er der nogen der har erfaring med brugen af en 5-ports USB-hub på en gammel
iMac? De havde i starten et dårligt ry, men fungerer de ordentligt, og er
der nogle mærker man skal tilstræbe eller undgå?

Olav

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 10-04-03 10:52

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> writes:
> [...]
>iMac? De havde i starten et dårligt ry, men fungerer de ordentligt, og er
>der nogle mærker man skal tilstræbe eller undgå?

Jeg købte en MacAlly-hub, dengang jeg fik min første iMac/ rev A -anden
sending. Det er godt nok kun en 4 ports, men den fungerede upåklageligt.
Men f.eks tastaturet kan ikke sættes til hubben. Ej heller mit løse
diskettedrev, men til gengæld, Zipdrev og printer. Jeg har aldrig afprøvet
min USB-scanner til den, så det ved jeg ikke om man kan.

Jeg bruger den ikke mere, da jeg ret hurtigt købte en iDock, da der til
den også var seriel port og SCSI, den har jeg været utrolig glad for. og
den er nu flyttet med over/under min lidt nyere iMac og den fungere bare.
Iøvrigt kan jeg hvis jge skulle få brug for flere USB porte sætte hubben i
forlængelse med min iDock
Hilsen Hanne

Fra : Olav Noksagt

Dato : 10-04-03 11:47

Hanne Hertzog skrev:
> Jeg bruger den ikke mere, da jeg ret hurtigt købte en iDock, da der til
> den også var seriel port og SCSI, den har jeg været utrolig glad for.

Det lyder spændende!
Hvilket mærke - købt hvor - til hvor meget?

Olav

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-04-03 11:06

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
> iMac? De havde i starten et dårligt ry, men fungerer de ordentligt, og er
> der nogle mærker man skal tilstræbe eller undgå?

Hvad er det du skal bruge den til ? Er det til at gå på nettet eller er
der for at kunne tilslutte flere USB enheder ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-04-03 11:10

Olav Noksagt wrote:
> [...]
> iMac? De havde i starten et dårligt ry, men fungerer de ordentligt, og er
> der nogle mærker man skal tilstræbe eller undgå?

Har selv brugt en 4 ports ONE pro med iMac 400DV uden problemer.

--

Mvh.

Henrik

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 10-04-03 15:35

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> writes:

>Det lyder spændende!
>Hvilket mærke - købt hvor - til hvor meget?
>
>Olav

Ja, den iDock, har jeg desværre ikke set nogen der har. Jeg så den hos
Officeline i sin tid. De vidste ikke noget om den, så jeg købte den med
tilbageleveringsret. Det var absolut et af mine meget sjældne impulskøb

Det tog 2 sek at installere den og den funkede faktisk uden synderligt
besvær. Jeg købte den mest fordi jeg havde et digikamera, som brugte
seriel kabel og derfor kunne jeg ikke downloade billeder ned på iMac'en.

Jeg tror den kostede ca 1300.- kr. Den har en seriel port en geoport, en
SCSI samt 3 USB porte. Senere har jeg set den i amerikanske blade og også
med en diskettestation i.

Jeg har flere gange haft den med for at vise den på vores workshop og folk
har været begejstrede, da det ser ret pænt ud. Man kan nemlig også dreje
computeren, da der ovenpå er en plade, der kan det.

Nu har jeg fundet en website :
http://www.compucable.com/mac_products/embed.asp?stuff=se_ip_body.html#ip_5

Længere nede på siden, kan jeg se at der også er kommet en vers. med
fireWire

Hilsen Hanne