Hvilken printer skal det være?
Fra : Karst B. Smit

Dato : 10-04-03 04:28

Hej

Min Epson 740 er stået af. Nu skal der købes, men hvad? Jeg skal mest
bruge den til almindelig tekst og printe en fotografi ud i ny og næ

Der findes jo meget billige Lexmark, HP og Epson. Helt ned til 299 kr.
Er de noget værd? Er der prisforskel på blækpatronerne.

Hvad betyder " separate blækpatroner - nej"?

Mvh. Karst B.
--
Fjern Store bogstaver in min adresse
Remove Capital letters in my addres

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-04-03 09:08

Karst B. Smit <kbsmit@tiscali.dk> wrote:

> Min Epson 740 er stået af. Nu skal der købes, men hvad? Jeg skal mest
> bruge den til almindelig tekst og printe en fotografi ud i ny og næ

Hvis den sætter sig fast, skal den bare have lidt kuglelejefedt. Min
kører fint efter det.

> Hvad betyder " separate blækpatroner - nej"?

At den ikke har separate blækpatroner.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 10-04-03 10:36

henrik@muenster.dk (henrik münster) writes:

>Hvis den sætter sig fast, skal den bare have lidt kuglelejefedt. Min
> [...]

DEt du skriver om kuglelejefedt lyder meget interessant ofr min Epson er
også "færdig" Det er netop symtomet, at den sætter sig fast og nu står
helt låst. Kan du forklare, hvad hedder det fedt og hvor sidder det man
skal smørre? Det kunne være sjovt, hvis jeg kan redde min

Den er afløst af en C8o, som i mosætning til 740 faktisk ikke siger lyd.
Og billederne de bliver knaldflotte!

Hilsen Hanne

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-04-03 15:34

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> helt låst. Kan du forklare, hvad hedder det fedt og hvor sidder det man
> skal smørre? Det kunne være sjovt, hvis jeg kan redde min

Det var Martin Edlich, der gjorde mig opmærksom på det. Jeg var lige ved
at købe en ny printer, og jeg kender en, der gjorde det af samme grund.
Man skal smøre den blanke stang, vognen med blækpatronerne kører
på. Det er ikke kritisk, hvilket fedt, man bruger. Vaseline kan sikkert
fungere glimrende. Jeg bruger selv noget Castrol LM, jeg købte for 25 år
siden, og som jeg ellers bruger til cyklerne. Men brug det sparsomt. Det
er ikke godt, hvis fedtet trænger et forkert sted hen. Så smør et meget
tyndt lag ud over hele stangen, og lad så printeren køre lidt, så det
fordeler sig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 10-04-03 17:02

> [...]
>er ikke godt, hvis fedtet trænger et forkert sted hen. Så smør et meget
>tyndt lag ud over hele stangen, og lad så printeren køre lidt, så det

Tak, jeg prøver. Det er værd at tage chancen på. Jeg giver tilbagesvar,
hvis det kommer til at fungere

Hilsen hanne