Duplikere en SQL tabel til en Access tabel
Fra : Anne Hansen

Dato : 22-03-01 13:19

Hej

Jeg skal til at lave mit første Java program som kalder databaser. Mit
lille projekt går ud på at jeg skal connecte til en SQL server og
tage alle records i tabellen og ligge dem ned i en Access tabel.

Det er lykkedes mig at lave simple SQL Queries til SQL serveren,
men hvordan får jeg al data over ?

Min plan går ud på flg:

recordset = SELECT * FROM <SQLSERVER TABEL>
until not recordset.eof
indsæt record i Access database
recordset.next
end

Er der nogen som kan oversætte/skubbe mig i den rigtige retning ?

/AH

Fra : Jesper Thorhauge

Dato : 22-03-01 18:18

Hej

du kan prøve det her:

Connection con (connection-object til db)
Connection con2 (til access db)
Statement stmt = con.createStatement();
Statement stmt2 = con2.createStatement();
ResultSet res = stmt.executeQuery("SELE....");

while(res.next()) {
   String ins = "INSERT.." + res.getObject(1).toString() + "..."
   stmt2.executeUpdate(ins);
}

Lidt try-catch hist og her..og check lige om metoderne er stavet rigtigt
o.s.v. Du kan finde objekterne/metoderne i java.sql-pakken.

Mvh
/JesperT