virus i Word-dokument?
Fra : Jørgen Angel

Dato : 09-04-03 22:02

Jeg har sammen med en håndfuld andre rockfotografer modtaget en mail fra
Mexico.
Den eneste tekst er:
Mexico City Contact.- Check attachment please.
og så er der en attachment med titlen fotos.doc (Microsoft Word).

Normalt ville jeg bare skrotte sådan en mail pga mistanken om
spam/virus. Men mailen var som nævnt sendt til et begrænset udvalg af
berømte rockfotografer som jeg følte mig beæret over at "komme i selskab
med". Så jeg er lidt nysgerrig, men også en bangebuks. Jeg skrev til de
andre der også havde fået mailen. De havde skrottet den på samme
mistanke om snavs.
Nu er mit spørgsmål: Tør jeg åbne Word-dokumentet? Kan der være virus
og andet snavs i sådan en fil som kan skade en Mac? Jeg bruger Virex.

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Morten Lind

Dato : 10-04-03 13:39

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> Nu er mit spørgsmål: Tør jeg åbne Word-dokumentet? Kan der være virus
> og andet snavs i sådan en fil som kan skade en Mac? Jeg bruger Virex.

Hej Jørgen.....
Så kunne du jo begynde med at trække attachment´et over på Virex´
programikon.

Dét sker der i hvert fald intet ved, og er dokumentet inficeret, får du
det at vide af Virex, hvorefter du kan smide det ud.

Er det ikke inficeret, eller kender Virex det ikke, får du også det at
vide, og så gør du op med dig selv, om du vil åbne det.

Hvis jeg kørte OS 9.x ville jeg lade AppleWorks prøve at åbne det - så
er du i et gennemført Mac-miljø, og der gør det højst sandsynligt ingen
skade, men det er jo dit valg.

Jeg ville være mere betænkelig, hvis det var MSOffice X på Mac OS X,
10.x.x.....

Hej
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-04-03 07:13

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Jørgen.....
> Så kunne du jo begynde med at trække attachment´et over på Virex´
> programikon.

Virex meldte at der intet ondt var i filen. Den viste sig at være et
regulært brev.

Tak,
Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-03 10:11

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Virex meldte at der intet ondt var i filen. Den viste sig at være et
> regulært brev.

Stod der så noget spændende? Ville Rolling Stone ansætte dig som
fotograf, eller hvad?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Angel

Dato : 14-04-03 12:44

> Stod der så noget spændende? Ville Rolling Stone ansætte dig som
> fotograf, eller hvad?

Nej, det var et Mexicansk blad som gerne ville købe billeder. Lidt
fjollet bare at sende en attachment uden anden kommentar end Læs brev!
Iøvrigt er Rolling Stone jo ikke hvad det var i gamle dage. De fleste
blade der bruger mine billeder beskæftiger sig mere med den go'e, gamle
musik. Men det hænder da at blade der primært beskæftiger sig med ny
musik kører en retro-historie, og så har jeg billederne.
Jørgen