smartmedia kortlæser
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 08-04-03 16:28

Jeg har lige installeret en driver til min SmartMedia kortlæser. Det er
en uFlash-SM fra newertechnology. Når jeg stobber et kort i kommer der
en besked: Disken er ulæselig, skal den formateres? nedenunder står der
Format: Mac OS-Standard 16 Mbyte og så kan jeg vælge mellem skub ud
eller formater. Hvis formatet er Mac OS hvorfor er disken så ulæselig?
Er der nogen der har et bud?
Mvh Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-03 17:40

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> Format: Mac OS-Standard 16 Mbyte og så kan jeg vælge mellem skub ud
> eller formater. Hvis formatet er Mac OS hvorfor er disken så ulæselig?

Jeg ville mene, det er fordi, det endnu ikke er formateret, hvorfor du
bør vælge formater.
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-04-03 23:12

In article <1ft413u.1kx92hi1eq1qz3N%mortenlind@mac.com>,
mortenlind@mac.com (Morten Lind) wrote:

> Jeg ville mene, det er fordi, det endnu ikke er formateret, hvorfor du
> bør vælge formater.
> M.

Hvis du kører Mac OS X og har installeret en OS 9 driver er det nok deri
problemet ligger. Jeg tror ikke du skal regne med at kunne bruge den
læser i X med mindre du kan finde en X driver.

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 08-04-03 23:35

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Hvis du kører Mac OS X og har installeret en OS 9 driver er det nok deri
> problemet ligger. Jeg tror ikke du skal regne med at kunne bruge den
> læser i X med mindre du kan finde en X driver.

Jeg havde håbet at den kunne bruges i classic? der findes vist ikke en
OS X driver til den kortlæser. Jeg har så 2 kortlæsere som ikke fungerer
da jeg også har en Apacer, som jeg heller ikke kan finde en driver til.

Mvh
Hans Jørgen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 08-04-03 19:51

Hej Hans Jørgen

> [...]

> Format: Mac OS-Standard 16 Mbyte og så kan jeg vælge mellem skub ud
> eller formater. Hvis formatet er Mac OS hvorfor er disken så ulæselig?

Det, den skriver, er næppe det format, som disken (dimsen/kortet) HAR;
men det som Mac'en vil give det.

Det er i hvertfald den samme besked, man får, hvis man stopper DOS eller
Unix eller andre sære formater i med en HD.

/Sebastian

> Er der nogen der har et bud?
> Mvh Hans Jørgen Hvid

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 08-04-03 20:20

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er i hvertfald den samme besked, man får, hvis man stopper DOS eller
> Unix eller andre sære formater i med en HD.

Der er bare det at jeg altid har kunnet importere fotos fra de kort på
min gamle computer, men det var under OS 9.1 altså ikke classic.

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-03 20:42

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Der er bare det at jeg altid har kunnet importere fotos fra de kort på
> min gamle computer, men det var under OS 9.1 altså ikke classic.

Nåehhh.....vil det sige, at der er billeder på?
M.

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 08-04-03 20:51

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Nåehhh.....vil det sige, at der er billeder på?
> M.

Ja, men ikke nogle jeg ikke allerede har på harddisken. Jeg overvejer
også at købe en ny kortlæser hvor der følger en OS X driver med, men
hvis nu jeg kunne få den gamle til at virke
Mvh Hans Jørgen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 08-04-03 21:08

Hej Hans Jørgen

> Ja, men ikke nogle jeg ikke allerede har på harddisken. Jeg overvejer
> også at købe en ny kortlæser hvor der følger en OS X driver med, men
> hvis nu jeg kunne få den gamle til at virke

Det er ikke noget med, at OSX ikke kan læse filformatet, som ikke er HFS
eller HFS+, tåbeligt spørgsmål, kan din OSX læse almindelige
PC-disketter pt.?

/Sebastian

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 08-04-03 21:13

> [...]

> Det er ikke noget med, at OSX ikke kan læse filformatet, som ikke er HFS
> eller HFS+, tåbeligt spørgsmål, kan din OSX læse almindelige

Det er jo bare almindelige JPEG fotos, som kan læses både af Mac og PC.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 08-04-03 21:41

Hejsa.

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Det er jo bare almindelige JPEG fotos, som kan læses både af Mac og PC.

Jojo, nu var det kortets format, jeg tænkte på. De CF-kort, vi har, er
nemlig FAT-et eller andet-formatterede, og hvis Mac'en ikke kan læse
PC-disketter, så vil den heller ikke læse kortene.

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 08-04-03 23:11

> [...]

> Det er ikke noget med, at OSX ikke kan læse filformatet, som ikke er HFS
> eller HFS+, tåbeligt spørgsmål, kan din OSX læse almindelige

Det må jeg indrømme at jeg ikke ved. Det er en næsten ny iMac G4 og der
er forskelligt der ikke fungerer, som fungerede på min Pismo G3 med OS
9.1. Det kan godt være det er som du siger.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 10-04-03 15:45

hj.hvid@teliamail.dk (hans jørgen hvid) writes:

> [...]
>OS X driver til den kortlæser. Jeg har så 2 kortlæsere som ikke fungerer
>da jeg også har en Apacer, som jeg heller ikke kan finde en driver til.

Køb et nyt kamera med USB - tilsluttes direkte fra apparatet og til
Mac'en. Det er bare supert

Hilsen Hanne