Simpelt Filemaker spørgsmål
Fra : Franz Berliner

Dato : 07-04-03 13:14

Jeg sidder og roder lidt med en lille Filemaker Pro database og er løbet
ind i en lille udfordring jeg ikke umiddelbart selv har kunnet løse:

Jeg laver en søgning i databasen og får en række records frem
På baggrund af en værdi i et felt skal disse nummereres fortløbende

Dvs. hvis jeg fx har fundet 40 records og og har skrevet 100 i feltet,
skal de 40 fundne records have numrene 100-140

Er der nogen her i gruppen der har et forslag?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 07-04-03 15:17

"Franz Berliner" <stuff@kampp.dk> wrote in message
> [...]
> skal de 40 fundne records have numrene 100-140
>
> Er der nogen her i gruppen der har et forslag?

Det er vel noget med at du skal lave et lille script med et indbygget loop.
Som udgangspunkt har du selv fundet de 40 records frem og sorteret dem i en
passende rækkefølge.

Opret et nyt talfelt, kald det f.eks. for NutNummer. Så skal scriptet
afvikles på disse 40 records. Lad x være lig med 100. Lad scriptet gå til
den første record. Start et loop. Sæt værdien x ind i NytNummer. Sæt x=x+1.
Gå til starten af loopet indtil sidste record er nået.

Eller noget i den retning vil jeg tro.

Ellers prøv at stille spørgsmålet på www.finns-planet.dk under FileMaker
forum.

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-04-03 16:34

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
> den første record. Start et loop. Sæt værdien x ind i NytNummer. Sæt x=x+1.
> Gå til starten af loopet indtil sidste record er nået.

Tak for det - det virker fint

Scriptet kom til at se sådan her ud:

Loop
Go to record/request/page (exit after last, next)
Go to field "nynummer"
Paste from last record [select "nytnummer"]
paste result [select "nytnummer", "nytnummer+1"]
end loop

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 07-04-03 18:46

"Franz Berliner" <stuff@kampp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Go to field "nynummer"
> Paste from last record [select "nytnummer"]
> paste result [select "nytnummer", "nytnummer+1"]

Jeg holder selv meget af den der "exit after last"-mulighed. Det gør det
meget nemmere at lave et loop, man slipper jo for selv at holde styr på hvor
mange gange loop'et skal gentages.