Gyldendals Røde ordbøger Engelsk Dansk
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-04-03 14:42

Nogen chance for at få de gamle sager til at virke under System 9? Og
hvad med system 10?

Mvh

Bruno

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-04-03 13:04

On Sun, 6 Apr 2003 15:41:56 +0200, iddqd@worldonline.dk wrote
(in message <3E902EA4.7010703@worldonline.dk>):

> Nogen chance for at få de gamle sager til at virke under System 9? Og
> hvad med system 10?
>
> Mvh
>
> Bruno

Du skal finde Danish-English Dictionary på macupdate.com - den er gratis og
fed til X.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog! (blog=weblog=internet diary)

Fra : Morten Lind

Dato : 07-04-03 15:10

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> (in message <3E902EA4.7010703@worldonline.dk>):

> Du skal finde Danish-English Dictionary på macupdate.com - den er gratis og

Ja, eller her: ftp://mortenlind.dk/DK_UKdictionaryinstaller
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Jens

Dato : 07-04-03 21:49

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Ja, eller her: ftp://mortenlind.dk/DK_UKdictionaryinstaller
mortenlind.dk kommer fint op på min desktop, når jeg skriver æble-k +
adressen, men den virker helt tom...
Blev bedt om navn og pw, men ingen ændring...

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-03 10:05

Jens <rasmussenjens@mac.com> wrote:

> mortenlind.dk kommer fint op på min desktop, når jeg skriver æble-k +
> adressen, men den virker helt tom...
> Blev bedt om navn og pw, men ingen ændring...

Altså drenge.....brug nu bare Fetch eller en anden ftp-klient - i
severfeltet skriver I bare mortenlind.dk.......eller
ftp.mortenlind.dk...........eller ftp://mortenlind.dk

afhængig af klientens udformning.

Så får I et fint vindue med alle mapperne og den mappe, der hedder
DK_UKdictionaryinstaller hiver I bare over på egen maskine.

Der er anonym adgang til afhentning, men kun DropBox´en kan bruges til
at "putte".

Det er lige før, jeg tror, man også kan bruge Netscape eller Mozilla og
istedet for http skrive ftp.....

Dét har andre gjort.

Go´ fornøjelse
Morten

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-04-03 12:19

On Tue, 8 Apr 2003 11:05:07 +0200, Morten Lind wrote
(in message <1ft3fef.98r48qc7i9vkN%mortenlind@mac.com>):

> [...]
> at "putte".
>
> Det er lige før, jeg tror, man også kan bruge Netscape eller Mozilla og

Kære Morten! Dit shite virker altså ikke, lige meget hvad du så siger!

530 Login incorrect.

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-03 14:10

> [...]

> (in message <1ft3fef.98r48qc7i9vkN%mortenlind@mac.com>):

> Kære Morten! Dit shite virker altså ikke, lige meget hvad du så siger!

Ja, så er I s´gu´ for mange om buddet...... Der er plads til seks
gæster ad gangen, og kl.: 9:25 &10:38 & 11:44 & 14:01 & 14:12 har andre
altså hentet den ordbog, David........og det er kun på seneste side -
igår blev den også hentet, så nogen kan altså

Så prøv igen - der skal ikke login til, men måske siger den sådan, hvis
der ikke er plads? Dét véd jeg ikke?

Mange ftpilsener
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-04-03 15:01

On Tue, 8 Apr 2003 15:10:17 +0200, Morten Lind wrote
(in message <1ft3qew.4jm8di6huzl4N%mortenlind@mac.com>):

> [...]
> igår blev den også hentet, så nogen kan altså
>
> Så prøv igen - der skal ikke login til, men måske siger den sådan, hvis

Nå, ja... det virker ikke med ftp.mortenlind.dk, men med mortenlind.dk
virker det faktisk! Sorry!

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-03 15:49

> [...]

> (in message <1ft3qew.4jm8di6huzl4N%mortenlind@mac.com>):

> Nå, ja... det virker ikke med ftp.mortenlind.dk, men med mortenlind.dk

No offence, David, men den mulighed havde jeg faktisk omtalt i det
første indslag Skidt-pyt, bare det virker
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-04-03 20:20

On Tue, 8 Apr 2003 16:48:56 +0200, Morten Lind wrote
(in message <1ft3vsp.1ga1w1p1gtuxx3N%mortenlind@mac.com>):

> No offence, David, men den mulighed havde jeg faktisk omtalt i det
> første indslag Skidt-pyt, bare det virker
> M.

he he - hvordan går det ellers?

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-03 20:42

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Tue, 8 Apr 2003 16:48:56 +0200, Morten Lind wrote
> (in message <1ft3vsp.1ga1w1p1gtuxx3N%mortenlind@mac.com>):

> he he - hvordan går det ellers?

Jo tak...."hører" jeg en undertone hér?
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-04-03 09:00

On Tue, 8 Apr 2003 21:41:36 +0200, Morten Lind wrote
(in message <1ft49i2.1pf6c9k5zlfo4N%mortenlind@mac.com>):

> Jo tak...."hører" jeg en undertone hér?
> M.

Nej, det var en lige ud direkte venlig forespørgsel. Jeg er ikke altid
sarkastisk!

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 09:23

> [...]

> (in message <1ft49i2.1pf6c9k5zlfo4N%mortenlind@mac.com>):

> Nej, det var en lige ud direkte venlig forespørgsel. Jeg er ikke altid

Det var rart, tak - det er nemlig også dét, jeg forstår bedst, men som
sagt, fint nok - selvom noget bestemt ikke udvikler sig helt som jeg vil
have det.
Men det kommer det nu til alligevel - det tager bare lidt længere
tid. Everything comes to those who waits (Ja, jeg kan ikke
kinesisk, eller hvor det nu er fra - oprindeligt - ).

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 08-04-03 19:28

Bl.a. af mig - og det virkede fint, og ordbogen virker. tak Morten

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-03 20:06

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Bl.a. af mig - og det virkede fint, og ordbogen virker. tak Morten
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Ja, velbekomme da, og godt du fik favoritten til at virke også
M.

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 07-04-03 15:40

> Du skal finde Danish-English Dictionary på macupdate.com - den er gratis og
> fed til X.

den kan jeg da ikke finde - er der noget jeg ikke ved?

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-04-03 20:59

On Mon, 7 Apr 2003 16:40:18 +0200, Thomas Heinesen wrote
(in message <3E918DD2.1040801@mail.dk>):

> den kan jeg da ikke finde - er der noget jeg ikke ved?

Næh, du har ret. Morten har den, se hans indlæg.

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-04-03 06:00

On Mon, 7 Apr 2003 21:59:11 +0200, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BAB7A52F021FE092F0182600@news.cybercity.dk>):

> On Mon, 7 Apr 2003 16:40:18 +0200, Thomas Heinesen wrote
> (in message <3E918DD2.1040801@mail.dk>):

> Næh, du har ret. Morten har den, se hans indlæg.

Okay, I kan hente den her med en ftp klient-->
adresse: 192.168.1.55
user: goofy
pasword: ahurk
I kan finde den under-->
/documents/
Tag hele mappen, det er et program, det viser sig bare som en mappe her.
God fornøjelse!

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 12-04-03 19:09

David Blangstrup wrote:
> Okay, I kan hente den her med en ftp klient-->
> adresse: 192.168.1.55

Den ip-adresse er desværre ubrugelig
Den er til et internt netværk og kan kun bruges hjemme hos dig selv
bagved din router.
Hvis andre skal ind hos dig, så
1) skal vi have din *externe* ip-adresse som routeren har
2) du skal sætte routeren op til at dirigere port 21 hen til din maskine
3) den maskine du vil serve fra skal have *fast* ip-adresse
(manuel opsætning - dhcp skal være slået fra)

yours in happy hacking
--
Bjarne D Mathiesen
K¿benhavn N ; Danmark ; Europa

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-04-03 09:01

On Sat, 12 Apr 2003 20:09:15 +0200, Bjarne D Mathiesen wrote
(in message <gDYla.15430$y3.1369572@news010.worldonline.dk>):

> [...]
> 3) den maskine du vil serve fra skal have *fast* ip-adresse
> (manuel opsætning - dhcp skal være slået fra)

Tak, Bjarne! Selvfølgelig! Min router peger hen på min maskine. Her er min
adresse:
212.242.215.70
user: goofy
password: ahurk

Virker det nu?

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-03 09:38

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Tak, Bjarne! Selvfølgelig! Min router peger hen på min maskine. Her er min
> [...]

Virker fint, David
Go´ påske fra
Morten, der takker for en indianerbog

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-04-03 09:49

On Sun, 13 Apr 2003 10:38:08 +0200, Morten Lind wrote
(in message <1ftco1y.ddqd0p14rfrb7N%mortenlind@mac.com>):

> Virker fint, David
> Go´ påske fra
> Morten, der takker for en indianerbog

God påske, Morten. Hvad er det for en indianerbog, que?

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-03 09:58

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Sun, 13 Apr 2003 10:38:08 +0200, Morten Lind wrote
> (in message <1ftco1y.ddqd0p14rfrb7N%mortenlind@mac.com>):

> God påske, Morten. Hvad er det for en indianerbog, que?

Ugh-manual
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-04-03 15:20

On Sun, 13 Apr 2003 10:57:51 +0200, Morten Lind wrote
(in message <1ftcp3w.1i51vtiob7u7vN%mortenlind@mac.com>):

Ah, jeg mener ugh!
Pod Gåske.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 13-04-03 23:50

tp:David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Sun, 13 Apr 2003 10:38:08 +0200, Morten Lind wrote
> (in message <1ftco1y.ddqd0p14rfrb7N%mortenlind@mac.com>):

> God påske, Morten. Hvad er det for en indianerbog, que?

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 13-04-03 23:54

Uuups

Undskyld, suppen lavede lige et Follow-up. Det var altså ikke meningen.

Nå men bortset fra det. Virker den pågældende ordbog i øvrigt under
noget før OSX?

/Sebastian

Fra : Morten Lind

Dato : 14-04-03 16:46

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Undskyld, suppen lavede lige et Follow-up. Det var altså ikke meningen.
>
> Nå men bortset fra det. Virker den pågældende ordbog i øvrigt under

Næeh, Sebastian, desværre
M.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-03 19:11

iddqd@worldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> wrote:

> Nogen chance for at få de gamle sager til at virke under System 9?

De virker bare .
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-04-03 13:39

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:
>Du skal finde Danish-English Dictionary på macupdate.com - den er gratis
>og
>fed til X.
Ehh, hvor, sådan mere præcist - ingen søgning på hverken Danish eller
Dictionary giver resultat!
Men der er meget andet godt på sitet

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-04-03 20:27

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:
>Ja, eller her: ftp://mortenlind.dk/DK_UKdictionaryinstaller
Hmmm...Mystisk - dem kan jeg ikke hente - får en fejlmelding, der siger
ukendt fejl. Æv!

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-03 08:20

martin@xyzammentorp.org (martin ammentorp) writes:
> tak Morten
Og nu virkede det også her, så jeg melder mig i taksigelseskoret!

Frank Løkkegaard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 08:55

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Og nu virkede det også her, så jeg melder mig i taksigelseskoret!
>
> Frank Løkkegaard

Ja, selv tak Frank Skulle det være en anden gang.....? En lille
artikel, en indigneret kommentar, eller bare noget andet......
M.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-03 14:41

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Ja, selv tak Frank Skulle det være en anden gang.....? En lille
> artikel, en indigneret kommentar, eller bare noget andet......

Er der i øvrigt tale om den »sædvanlige« ordbog, som reelt er Gyldendals
Røde, eller en anden?
--
Per Erik Rønne