fonte
Fra : Lone Koefoed

Dato : 06-04-03 10:14

Hej

Jeg er på udkig efter fonten Helvetica Light, men kan kun finde den til
betalingsdownload. Jeg havde bare engang et link til en lovlig og gratis
distribution af fonte, som så ikke virker mere.
Er der nogen, der har nævnte font eller som ved, om man kan finde den.
Og _er_ det rent faktisk en betalingsfont?

Kan jeg rippe den fra en windows-maskine, og få den til at virke på min
mac?
--
Lone

Fra : Bitbucket

Dato : 06-04-03 11:14

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> [...]
> Og _er_ det rent faktisk en betalingsfont?
>
> Kan jeg rippe den fra en windows-maskine, og få den til at virke på min

Ja hvis det er en True Type font kan den konverteres med TTConverter
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-03 16:05

Hej Lone

Lone Koefoed wrote:

> [...]
> Er der nogen, der har nævnte font eller som ved, om man kan finde den.
> Og _er_ det rent faktisk en betalingsfont?

Jeg har den i en T1 udg. men uden PS drivere, så der er str. fra 10p til
24p, vil du have dem, så send mig en mail med gyldig returadresse.

> Kan jeg rippe den fra en windows-maskine, og få den til at virke på min
> mac?

Ja, hvis Windows versionerne er .ttf, så kan du med TTConverter 1.5
konvertere .ttf til Mac TT skrifter. Du kan finde TTConverter mange steder
bl.a. på versiontracker.com og på PureMac, eller jeg kan sende dig den...

mvh. Erik Richard

Fra : Lone Koefoed

Dato : 06-04-03 16:54

In article <3E90422F.C88A0FFE@mail1.stofanet.dk>,

> Jeg har den i en T1 udg. men uden PS drivere, så der er str. fra 10p til
> 24p, vil du have dem, så send mig en mail med gyldig returadresse.

Jeg ved ikke, om jeg kan bruge den så, men jeg vil gerne have dem for at
se på det. Jeg sender dig en mail.

> Ja, hvis Windows versionerne er .ttf, så kan du med TTConverter 1.5
> konvertere .ttf til Mac TT skrifter. Du kan finde TTConverter mange steder
> bl.a. på versiontracker.com og på PureMac, eller jeg kan sende dig den...

Nu har jeg fundet den, men nu vil min Classic ikke starte (fejl 5, hvad
det så end er). Heller ikke på trods af genstart, så det skal jeg også
lige finde ud af, hvad skyldes.

Lone

Fra : Jakob Sobocki

Dato : 11-04-03 19:47

> [...]

> Og _er_ det rent faktisk en betalingsfont?
>
> Kan jeg rippe den fra en windows-maskine, og få den til at virke på min

Hej!

Hvis fonten hedder .ttf (windåse-font) og du bruger OS X, så kan du
sagtens bruge den. OS X supporterernemlig windåse-fonte.
Du skal bare ligge den i din brugermappe>Library>Fonts.

Hilsen

Jakob
jakobsobocki@mac.com